Muusikoiden.net
10.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Samplerisofta ääniefektien soittamiseen Macille?
1
Puolikuuro
18.03.2015 20:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.

Tähän mennessä on efektit tullut läimittyä Akain pikkukiipparilla ja iPadilla Music Studio -softalla.
Nyt ois aika siirtyä Macin puolelle. Tarjontaa on kivasti joten onko jollakulla ehdottaa softaa jossa olisi vähintään nuo samat ominaisuudet? Soundipankeilla ja instrumenteilla ei ole merkitystä.

https://appsto.re/fi/BSILt.i

Release -säätö on ehkä ainoa joka pitäisi ehdottomasti olla sekä pätkimätön looppaus.

Ostin ens alkuun Appstoresta Samplebox nimisen samplerin ja siitä tuntuisi puuttuvan juuri tuo release. Tai ainakaan en löytänyt sitä. Ja looppauskin katkoo. No ei ollu kyllä kalliskaan..

Kiitos etukäteen mahdollisille vastaajille.

Puolikuuro
19.03.2015 18:28:02

Mites tuo Ableton Live Lite ja siihen Ableton Sampler? Onko kokemuksia?

Henri Henri Olavi
19.03.2015 19:40:05

En tiedä Lite-versiosta, mutta Abletonilla onnistuu mikä tahansa. Ainakaan mulle ei ole tullut vastaan mitään, mikä ei onnistuisi. Mulla tosin täysversio 8.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Puolikuuro
19.03.2015 19:51:34

Tuossa Litessä tulee tuommoinen Simpler-softa mukana. Siis käsittääkseni Samplerin karvahattuversio. Oletko kokeillut?

Tarkoitus on siis vaan läimiä efektejä ja looppeja erinäisiin tarkoituksiin.
Jos tuossa Simplerissä saa soiteltua MIDI-kiipparin kanssa oma sample per kosketin ja siinä on attack ja release ja loop -toiminnot + vähän muutakin niin saattaisi olla just oikea softa mulle.

Henri Henri Olavi
19.03.2015 20:56:31

Puolikuuro: Tuossa Litessä tulee tuommoinen Simpler-softa mukana. Siis käsittääkseni Samplerin karvahattuversio. Oletko kokeillut?

Tarkoitus on siis vaan läimiä efektejä ja looppeja erinäisiin tarkoituksiin.
Jos tuossa Simplerissä saa soiteltua MIDI-kiipparin kanssa oma sample per kosketin ja siinä on attack ja release ja loop -toiminnot + vähän muutakin niin saattaisi olla just oikea softa mulle.

Olen kokeillut, vaikka en sen kanssa juurikaan työskentele. Mainitsemistasi ominaisuusvaatimuksista tuo kuitenkin muistaakseni käsittää kaikki, mutta siihen saa ladattua vain yhden samplen kerrallaan. Mikään ei tosin estä laittamasta sitä niin monelle raidalle kuin haluaa ja siten ohjata joka samplea per kosketin. Jos nyt oikein ymmärsin tarpeesi. Tossa jotain juttua myös: http://www.askaudiomag.com/articles/ableton-live-simpler-vs-sampler

Kandee muuten erityisesti lukea tuo 'Overcoming Simplers limitations'-kappale.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Puolikuuro
20.03.2015 14:15:34

Kiitos linkistä.

Pitänee pistää rahat tiskiin. Uskoisin että tuo Simpler ja Drum Rack riittävät. Jos ei niin sitten köyhdytään lisää.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti