Muusikoiden.net
05.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Guitar Rig 5 ongelma
1
helGG
16.01.2015 22:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaako kenelläkään olla kokemusta kyseisestä ohjelmasta?

Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen, soittaessa ääni "pätkii" välillä. Syy on luultavasti asio4all asetuksissa, koska olen koittanut saada input latenssia hiukan pienemmäksi. Aina kun saan latenssin alle 20ms niin kyseinen pätkimen alkaa. Ymmärtääkseni luvun pitäis olla jotain noin 10ms luokkaa että esim. äänittäminen olisi sulavaa?

Koneessa on i5 4690k prosessori joten vika ei pitäisi johtua ainakaan siitä että koneeni ei jaksaisi ohjelmaa ajaa.

http://www.thomann.de/fi/the_tbone_usb1g.htm

Tuollaisella johdolla olen kitaran kiinnittänyt koneeseen

Olen koittanut säätää kaikkea mahdollista mutta mikään ei tunnu auttavan ja tällä hetkellä soittaminen on aika tuskallista koska viive ohjelmassa on jotain 30ms luokkaa..

Eos
27.01.2015 14:50:13 (muokattu 27.01.2015 15:02:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä käyttöjärjestelmä alla ja millä softalla nauhoitat? Jos käytössä jokin DAW, onko raidoilla/masterissa päällä hirveästi eq/kompura/yms ketjuja?

Itsellä ei kokemusta tuollaisista, mutta ongelma ajurin/yhteensopivuuden kanssa tulee ekana mieleen. Kommentia viiveen määrästä löytyy niin puolesta kuin vastaan.

Koneessa ilmeisesti käytössä kuitenkin emon äänikortti? Asio4allin avulla saattaa saada viiveen midiin pohjautuvassa nauhoituksessa siedettävälle tasolle. Itse kuitenkin väittäisin, että ei.

E: http://www.native-instruments.com/e … 7-tuning-tips-for-audio-processing/
Tuossa jotain perusjuttuja mitä Windows-koneelle tehdä kun kyseessä on äänen taltiointi.

Generalissimo
27.01.2015 20:23:14 (muokattu 27.01.2015 20:54:17)

Tuli näin äkkiseltään mieleen, että ehkä jos DAWin projektin näytteenottotaajuus on hirveän isolla niin voisi tökkiä siksi?

E: tai sittten joku bufferointi asetus voi olla liian kovalla?

Tie naisen sydämeen käy rintalastan kautta.
passe
27.01.2015 21:25:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koita ihan aluksi stand alone kuviolla, eli lman DAW:ia. Itse soittelen pääasiassa noin.

Eli starttaat vain pelkästään Guitar Rig:n. Jos se toimii moitteetta niin sitten on todennäköisesti DAW:n asetuksissa rukattavaa.

"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Kalmo
27.01.2015 21:47:13 (muokattu 27.01.2015 21:48:42)

Asiallinen äänikortti, joka ymmärtää ASIO (EI ASIO4ALL) ajureita olisi varmaan paras ratkaisu. Nuo USBiviritelmä eivät ole järin kestävä ratkaisu.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti