Muusikoiden.net
04.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonar LE:n koneen kautta nauhoittaminen
1
Jake24-25
28.12.2014 10:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Sonar LE:n ole mahdollista nauhoittaa suoraan koneen kautta ilman erillistä nauhuria? Jos on niin mitä siihen tarvitsee lisäksi? Minulla kävi sellainen juttu, että Boss BR-800:n ajurit eivät tue Windows 8.1:ä joten sitä ei voi enää käyttää tietokoneen kanssa. Onko niin että tietokoneen musiikkiohjelman avulla nauhoittamiseen tarvitsee jonkinmoisen piuhan johon basso yms. soitin kytketään jonka jälkeen voi nauhoittaa suoraan musiikkiohjelmaan? Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.

anapena
28.12.2014 12:38:51

Usein suositellaan jotain tällaista ratkaisua:
http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=usb_audio_interfacet&oa=pra
Siitä vaan oman tarpeen mukaan.

Istu ja pala!
juha_p
29.12.2014 19:59:02 (muokattu 29.12.2014 20:02:46)

Jake24-25: Eikös Sonar LE:n ole mahdollista nauhoittaa suoraan koneen kautta ilman erillistä nauhuria? Jos on niin mitä siihen tarvitsee lisäksi? Minulla kävi sellainen juttu, että Boss BR-800:n ajurit eivät tue Windows 8.1:ä joten sitä ei voi enää käyttää tietokoneen kanssa. Onko niin että tietokoneen musiikkiohjelman avulla nauhoittamiseen tarvitsee jonkinmoisen piuhan johon basso yms. soitin kytketään jonka jälkeen voi nauhoittaa suoraan musiikkiohjelmaan? Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.

Tsekkaa Downloads alue - http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1068

BTW, yleensä nuo USB audio laitteet kyllä toimii W8:ssa niillä W7 ajureillakin ... asennus kyllä saattaa ollaa tyypiltään manuaalinen jos asennussofta kerran estää asennuksen (ts. pura asennuspaketti jne....). Itse asensin W10 preview versioon sekä ESI DuaFiren että E-MU 0404 USB laitteet ongelmitta niiden W7 ajureita käyttäen. W10 on ilmeisesti jokseenkin sama systeemi kuin W8.1.

Jake24-25
29.12.2014 23:27:31 (muokattu 29.12.2014 23:29:07)

juha_p: Tsekkaa Downloads alue - http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1068

BTW, yleensä nuo USB audio laitteet kyllä toimii W8:ssa niillä W7 ajureillakin ... asennus kyllä saattaa ollaa tyypiltään manuaalinen jos asennussofta kerran estää asennuksen (ts. pura asennuspaketti jne....). Itse asensin W10 preview versioon sekä ESI DuaFiren että E-MU 0404 USB laitteet ongelmitta niiden W7 ajureita käyttäen. W10 on ilmeisesti jokseenkin sama systeemi kuin W8.1.

Ihan hyvä idea, mutta nyt selvisi sekin ettei tietokoneeni tue USB 2.0 tai 1.1 eli en voi siirtää BR-800:sta tietoja koneelle vaikka siellä olisikin uudet ajurit jollaiset tuolta sivuilta näköjään saa. Selvisi myös että Line6:sen UX2 ja UX1 - joita olin ajatellut - tukevat USB 2.0 tai 1.1 eli onko suunnilleen samanhintaisia interfaceja jotka tukisivat USB 3.0:a?

juha_p
29.12.2014 23:36:50

Jake24-25: Ihan hyvä idea, mutta nyt selvisi sekin ettei tietokoneeni tue USB 2.0 tai 1.1 eli en voi siirtää BR-800:sta tietoja koneelle vaikka siellä olisikin uudet ajurit jollaiset tuolta sivuilta näköjään saa. Selvisi myös että Line6:sen UX2 ja UX1 - joita olin ajatellut - tukevat USB 2.0 tai 1.1 eli onko suunnilleen samanhintaisia interfaceja jotka tukisivat USB 3.0:a?

Hmm... USB 3.0 on yleensä taaksepäin yhteensopiva joten USB 2.0 ja 1.x laitteiden pitäisi kyllä niiden kautta toimia ... mutta asentuuko ajurit onkin toinen juttu (kannattaa kokeilla).
USB 3.0 pohjaisia audio interfaceja ei vieläkään taida olla kovinkaan montaa saatavilla (itse en tiedä yhtään tosin en olekkaan seurannut noiden laitteiden kehittymistä viimeaikoina).

Jake24-25
30.12.2014 00:51:18 (muokattu 30.12.2014 00:59:15)

Kaikki hyvin: ajurin lataus ja käyttöönotto onnistui ja nyt BR-800:sta saa siirrettyä tiedostoja koneelle. Lisäksi USB toimii. Ei siis tarvitse hankkia uusia äänitysvehkeitä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti