Muusikoiden.net
05.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuotit ipadille
1
j.aalto
18.12.2014 15:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin kaivella vanhoka artikkeleita ko aiheeseen, mutta ei osunut silmään.
Ostin eilen ipad airin, ja suunnitelmissa olisi skannata kaikki nuotit PDF muodossa dropboxiin.
Sieltähän ne löytyy aakkosissa, kun mulla on aina laput hukassa.
Onko olemassa jotain ohjelmaa, johon biisit voi syöttää settilistoittain tietyssä järjestyksessä?
Ja onko saatavissa esim T-Kaupasta poljinta jolla saa vaihdettua sivua.
Kiitokset jo etukäteen!

reiskaha elää viel..
hahuusko
18.12.2014 19:03:58

forScore on ainakin oikein hyvä ohjelma tuohon tarkoitukseen. Sivunvaihtopolkimia näytti T-kaupasta löytyvän ainakin hakusanoilla PageFlip ja Airturn. Pitäisi itsellekin tuollainen poljin oikeastaan hankkia.

johanssen
18.12.2014 19:51:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnittelut. Mullakin oli ennen aina laput ties missä. Tsekkaas myös toi http://onsongapp.com/devices/ipad/

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
WanhaWetäjä
21.12.2014 01:40:51 (muokattu 21.12.2014 01:41:39)

hahuusko: forScore on ainakin oikein hyvä ohjelma tuohon tarkoitukseen. Sivunvaihtopolkimia näytti T-kaupasta löytyvän ainakin hakusanoilla PageFlip ja Airturn. Pitäisi itsellekin tuollainen poljin oikeastaan hankkia.

Joo..ajankohtaista myös mulle eli just tuli tehtyä pari/kolme projektia forScorelle (n 300 biisia) eli omaa lauluproggista sanojen muodossa + oikeita nuotteja parilta eri ryhmältä.
Todella helppo homma jos laput on jo PDF muodossa koneella, toki "hieman" työläs jos joutuu KAIKEN skannaileen koneelle. Mutta tosiaankin itse siirto koneelta foScorelle ja settilistojen yms teko on todella helppoa, onnistuu mm Dropboxin tai vaikka ilmaisen (15Gigaa) GoogleDriven kautta.

Kylmätreeni autotallissa suoritettu, kitaran varressa homma toimii todella ok, basson kaa sivunvaihtopedaalia ehkä tarvis, pelkkien tekstien kaa ei mitään ongelmia.
Todella jees vs hirmuinen kansion/kansioiden plärääminen "missäs vtussa se biisi nyt olikaan"...

Mutta...tositoimet ja testaukset käytännössä alkaa tänään laivalla eli 21-23.12 ja heti perään 24-26.12 pukkaa myös laivakeikkaa joten homma tulee todellakin testattua. Perstuntumalta paluuta "mapit show" osastoihin ei ole.
Mikä parasta...JOS bandissa on muillakin ko softa niin blue toothin kautta laput siirtyy kätevästi toiselta toiselle.
Eniten tuossa systeemissa pelottaa/epäilyttää laivavedoissa laivan tärinä/myskyt, eli mikinjalka ei ole kovinkaan stabiili...muttta sen näkee sitten.

Tälläsen adapterin hommasin https://www.google.fi/search?q=herc … a300-tablet-holder%252F%3B800%3B521

Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
ha55i
22.12.2014 02:02:26

ForScore on varsin pätevä. Kitaran kanssa sivunkääntö onnistuu ihan hyvin ilman pedaaliakin, ellei nyt sivun taitteeseen osu joku elämää suurempi taidepläjäys. (Mulla yleensä ei...) Monisivuisiin nuotteihin saa laitettua "hyppyjä", joilla pääsee siirtymään suoraan haluamaansa kohtaan. (Vrt. pompat jne.)

Teline/adapteri on ehdoton hankinta. Mulla on itsellä K&M:n klöntti, eikä pahaa sanottavaa.

Nuottien nimeämisessä kannattaa olla alusta alkaen järjestelmällinen. Varsinkin, jos joutuu säilömään samaa biisiä eri sovituksin tai sävellajein. Samoin kannattaa pitää backup pilvessä ja/tai muistitikulla.

Mä en enää palaa mappeihin...

/h

Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
Vessajono
22.12.2014 16:05:15

Äänestän samaa kuin muutkin. Ja paluuta ei tosiaankaan ole.

Lähetetty Windows Phonesta
WanhaWetäjä
27.12.2014 22:52:54 (muokattu 27.12.2014 22:54:02)

ha55i: ForScore on varsin pätevä. Kitaran kanssa sivunkääntö onnistuu ihan hyvin ilman pedaaliakin, ellei nyt sivun taitteeseen osu joku elämää suurempi taidepläjäys. (Mulla yleensä ei...) Monisivuisiin nuotteihin saa laitettua "hyppyjä", joilla pääsee siirtymään suoraan haluamaansa kohtaan. (Vrt. pompat jne.)
Mistäs nämä hypyt löytyvät? Tarvii viissiin nuo pedaalit niihin?
Nyt on 5 keikkaa takana, 3 basistina ja 2 kitaristina
ja aika kiirellä tuli proggis kasattua ja skannattua ja siirrettyä iPadille eli ohjelmaan tutustuminen jäi vähän pintapuoliseksi, perushommat on kyllä hanskassa ja homma toimi todella jees mutta eteen voi tulla biisi jossa sivu vaihtuu silleen että ei vaan kerkeä, varsinkin basson kaa...

Teline/adapteri on ehdoton hankinta. Mulla on itsellä K&M:n klöntti, eikä pahaa sanottavaa.
Itelle hommasin Herkuleksen "halpiksen" eli vähän kevyemmän muovihässäkän kuin tuo K&M, toimii todella hyvin, kestävyys on arvoitus...

Nuottien nimeämisessä kannattaa olla alusta alkaen järjestelmällinen. Varsinkin, jos joutuu säilömään samaa biisiä eri sovituksin tai sävellajein. Samoin kannattaa pitää backup pilvessä ja/tai muistitikulla.
Joo, ite laitoin settilistat kolmelle eri kuviolle, tai siis biisit on aakkosjärjestyksessä ihan pötkössä, joka kuviolle erikseen.
Se mikä jäi tekemättä on sävellajit pelkille sanalapuille eli kun vedetään ns hatusta tuttuja "kalalauluja" niin kollegoille pitää antaa oikea laatikko ;-)
Saattas olla paree laittaa laput myös ns eri genreihin, eli jos ja kun tulee tilanne "mitä vedetään?" löytyy helpommin noin kun haetaan jotain tiettyä tyylilajia.

Backupit on Google Drivella, samoin uudet nuotit siirtyy tuolta ok.

Mä en enää palaa mappeihin...

/h

Juu ei enää mapit showta ikinä ! fosScorelle suositukset myös täältä huttu/iskelmäpuolelta ;-)

Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
ha55i
28.12.2014 02:18:40

WanhaWetäjä: Mistäs nämä hypyt löytyvät? Tarvii viissiin nuo pedaalit niihin?
Nyt on 5 keikkaa takana, 3 basistina ja 2 kitaristina
ja aika kiirellä tuli proggis kasattua ja skannattua ja siirrettyä iPadille eli ohjelmaan tutustuminen jäi vähän pintapuoliseksi, perushommat on kyllä hanskassa ja homma toimi todella jees mutta eteen voi tulla biisi jossa sivu vaihtuu silleen että ei vaan kerkeä, varsinkin basson kaa...

Itelle hommasin Herkuleksen "halpiksen" eli vähän kevyemmän muovihässäkän kuin tuo K&M, toimii todella hyvin, kestävyys on arvoitus...

Joo, ite laitoin settilistat kolmelle eri kuviolle, tai siis biisit on aakkosjärjestyksessä ihan pötkössä, joka kuviolle erikseen.
Se mikä jäi tekemättä on sävellajit pelkille sanalapuille eli kun vedetään ns hatusta tuttuja "kalalauluja" niin kollegoille pitää antaa oikea laatikko ;-)
Saattas olla paree laittaa laput myös ns eri genreihin, eli jos ja kun tulee tilanne "mitä vedetään?" löytyy helpommin noin kun haetaan jotain tiettyä tyylilajia.

Backupit on Google Drivella, samoin uudet nuotit siirtyy tuolta ok.

Juu ei enää mapit showta ikinä ! fosScorelle suositukset myös täältä huttu/iskelmäpuolelta ;-)

Ne hypyt löytyy työkalulaatikosta "links" -toiminnon takaa. Varsin näppärä, kun pitää hypätä esim. 4. sivulta takaisin 2. sivulle ja siitä eteenpäin. Mun käsittääkseni ne toimii vain sormin tökkimällä, eli siinä on pieni heikkous.

Hakulaatikossa olevaa biisin nimeä painamalla pääsee käsiksi biisin metatietoihin, joihin voi laittaa genret yms. Kirjastossa ("library") voi sitten plärätä biisejä genreittäin, tehdä settilistoja jne.

Basson kanssa jalkapedaalia tarvitsee varmaan enemmän kuin kitaralla pelatessa. Mä olen ajatellut hommata jonkun pedaalin, mutta en ole ihan varma tarvitsenko, kun kitaran varressa olen. Toistaiseksi olen pärjännyt ihan ok ilmankin. Sitä paitsi mä soitan itseäni paremmassa seurassa, joten puolen tauon sivunkääntöhiljaisuus on yleensä vaan positiivista.

Jos työkseni soittaisin, niin ensi kesänä juhannuskokko syttyisi kansioilla...

h

Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti