Muusikoiden.net
11.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ardourin tulevaisuus
1
Warlon
18.07.2014 12:45:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedoksi oheinen linkitys:

https://community.ardour.org/node/8288

Eli tämän erinomaisen ja käytännössä ilmainen äänityssoftan tulevaisuus on rahavaikeuksien takia vaakalaudalla. Itse pistin vähän ylimääräistä lahjoitusta menemään.

öl m
17.08.2014 14:32:46

Onneksi kyseessä on avoin softa. Eikun forkkaamaan.

http://www.mikseri.net/user/kasmra
Old Joe
17.08.2014 21:12:28

öl m: Onneksi kyseessä on avoin softa. Eikun forkkaamaan.

Kaikilla ei ole taitoa, aikaa, tai laitteistoa. Onko sinulla jo uusi kehitysversio Ardourista, tai vastaavasta?

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
öl m
18.08.2014 00:33:27

Old Joe: Kaikilla ei ole taitoa, aikaa, tai laitteistoa.
Ei toki, mutta kyseessä on laajan käyttäjäkannan omaava softa, jolle varmasti tarpeen tullen löytyy forkkaajat ja ylläpitäjät.

Old Joe: Onko sinulla jo uusi kehitysversio Ardourista, tai vastaavasta?
Ei ole ollut tarvetta moiselle kun pärjää vanhemmallakin.

Old Joe
18.08.2014 22:15:53

öl m: Ei toki, mutta kyseessä on laajan käyttäjäkannan omaava softa, jolle varmasti tarpeen tullen löytyy forkkaajat ja ylläpitäjät.

Enpä luottaisi tuohon.

Toistaiseksi. Entäs kun uusit laitteistoasi?

aristoteles666
18.08.2014 23:21:25 (muokattu 18.08.2014 23:21:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öl m: Ei toki, mutta kyseessä on laajan käyttäjäkannan omaava softa, jolle varmasti tarpeen tullen löytyy forkkaajat ja ylläpitäjät.

juu, toistakymmentä vuotta väsätty ja edelleen kesken.

ja tässä se syy, ketään ei kiinnosta tehdä, kaikki haluaa jonkun muun tekevän.

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Old Joe
19.08.2014 00:01:40

Tätä samaa asiaa puidaan myös Linux-ketjussa.

Krice
19.08.2014 15:42:31 (muokattu 19.08.2014 15:43:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Open source -projekteista ei oikein meinaa tulla mitään jos mukana ei ole kunnon rahoitusta. Esim. Blender 3D:lle laittoivat rahoitushommat pystyyn ja palkkasivat koodaajia niin homma alkoi sujumaan (tosin häviää vieläkin reilusti kaupallisille ohjelmille). Jos DAW-juttuja ajattelee niin voi säheltää open source -projekteilla tai ohjelmien halpaversioilla ikuisuuksiin tai sitten investoida sen 300+ euroa täysversioon niin loppuu itku siihen paikkaan. Itse tein niin ja ostin Studio One Pro:n. Ei ole harmittanut, koska sen jälkeen ei ole kiinni ohjelmasta vaan ukosta, että miten studiopuuhat sujuu.

sami_sumea
20.08.2014 13:48:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Open source -projekteista ei oikein meinaa tulla mitään jos mukana ei ole kunnon rahoitusta. Esim. Blender 3D:lle laittoivat rahoitushommat pystyyn ja palkkasivat koodaajia niin homma alkoi sujumaan (tosin häviää vieläkin reilusti kaupallisille ohjelmille). Jos DAW-juttuja ajattelee niin voi säheltää open source -projekteilla tai ohjelmien halpaversioilla ikuisuuksiin tai sitten investoida sen 300+ euroa täysversioon niin loppuu itku siihen paikkaan. Itse tein niin ja ostin Studio One Pro:n. Ei ole harmittanut, koska sen jälkeen ei ole kiinni ohjelmasta vaan ukosta, että miten studiopuuhat sujuu.

Kyllä, samaa mieltä. Jos haluaa säätää maailman tappiin, voi toki säheltää opensource-krääsällä, mutta ainakin itse teen mielummin musaa kuin tappelen huonon softan kanssa.

Hyvää opensource-softaa ei ole olemassakaan. Piste.

...

http://www.soundreel.com
öl m
20.08.2014 15:00:17

sami_sumea: Hyvää opensource-softaa ei ole olemassakaan. Piste.

Loistavaa signatuurimateriaalia :D

Klezberg
20.08.2014 18:34:25

sami_sumea: Kyllä, samaa mieltä. Jos haluaa säätää maailman tappiin, voi toki säheltää opensource-krääsällä, mutta ainakin itse teen mielummin musaa kuin tappelen huonon softan kanssa.

Hyvää opensource-softaa ei ole olemassakaan. Piste.

...

Pätee varmaan DAW:eihin ja muihin laajahkoihin ja melko rajatun käyttäjäpiirin sovelluksiin. Mutta sitten vaikka serveripuolella... eiköhän tää m.netkin pyöri ihan linux + apache + php + mysql -alustalla. Ja OpenOfficekaan mikään huono ole, rajat tulevat vastaan lähinnä kun pitää tehdä yhteistyötä Microsoft Officen käyttäjien kanssa vähän perusjuttuja syvällisemmällä tasolla.

Mutta eipä nuo enää olekaan mitään harrastelijoitten pyörittämiä hankkeita.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
öl m
20.08.2014 23:11:56

Klezberg: Pätee varmaan DAW:eihin ja muihin laajahkoihin ja melko rajatun käyttäjäpiirin sovelluksiin.

Näihin voisi lukea mm. LaTeX:n, jonka lisenssistä (sic) proprietary softana voisi pyytää helposti tuhansia euroja.

Klezberg
20.08.2014 23:29:23 (muokattu 20.08.2014 23:35:16)

öl m: Näihin voisi lukea mm. LaTeX:n, jonka lisenssistä (sic) proprietary softana voisi pyytää helposti tuhansia euroja.

No joo, toki myös spesiaalikäyttöön on löytyy päteviä softia. Itsekin löytäisin esimerkkejä kun hetken rauhassa miettisin. Mutta ei joka miehelle juuri sopivaa softaa siihen mitä hän tarvitsee. Itse poukkoilen jatkuvasti linuxin, osx:n ja windowsin välillä, ostetun ja ilmaisen softan välillä, että kaikki hommat hoituu. Siis jossain hommissa mulla työnkulkukin kulkee monen koneen ja käyttiksen kautta.

Apachen fop on kanssa ollut yksi tämmöinen palikka. Kaupallisten vaihtoehtojen lisenssit oli vapaaehtoistyönä nollabudjetilla tehdyn homman ulottumattomissa. Tuota varten piti kyllä ensin tuottaa xsl:ää, mutta siihenkin löytyi toimiva palikka. Yhden päivän pähkäilyllä sai homman toimimaan ja tietokannan datasta generoitua automaattisesti pdf-dokumentteja.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti