Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EZdrummer 2 ilmestyy 6.5.2014
1 2 3
Triskal
31.05.2014 14:08:45 (muokattu 31.05.2014 14:09:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilhelmus: Aihetta sivuten: nyt olisi haussa sopiva ohjelma. Ei ole vielä tullut vastaan. Pitäisi saada hyvät perussettisoundit tarpeeksi monilla sampleilla. Ei monia settejä, ei valmiita grooveja, ei turhuuksia. Mahdollisimman kevyesti pyörivä, tietty. Ideoita? Saa maksaakin, tietty.

e: tietty multichannel output -meiningillä.

 
Toi: http://www.stevenslatedrums.com/custom.php
 
http://simonj.fi | http://etappi.org | kalamies#33 >-)))>
-T0BBE-
02.06.2014 22:57:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin. Erittäin pätevä softa. Illan kokeilun perusteella hevindeerus kompit kuulostaa erittäin hyvältä.
 
Yksi asia mikä ei omaan makuuni ollu ''niin'' hyvä, oli Modern Kitin tomien matalat vireet. Toki niitä pystyy pitch-nupilla nostamaan, mutta soundi muuttuu luonnottomaksi. Plus matalimman lattiatomin volume suhteessa muihin tomeihin oli todella kova. Sitä joutui laskemaan noin 5 deppaa, että oli järkevällä tasolla.
 
Topiello
03.06.2014 12:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nuo ezdrummerin saundit tuodaan garagebandiin? Nyt raahatut rumpuraidat muuttuvat aina garagebandin seteillä soitetuiksi...
 
Spike
03.06.2014 21:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-T0BBE-: Ostin. Erittäin pätevä softa. Illan kokeilun perusteella hevindeerus kompit kuulostaa erittäin hyvältä.
 
Yksi asia mikä ei omaan makuuni ollu ''niin'' hyvä, oli Modern Kitin tomien matalat vireet. Toki niitä pystyy pitch-nupilla nostamaan, mutta soundi muuttuu luonnottomaksi. Plus matalimman lattiatomin volume suhteessa muihin tomeihin oli todella kova. Sitä joutui laskemaan noin 5 deppaa, että oli järkevällä tasolla.

 
Jaa ezdrummerin jatko-osa vai slaten viritys?
 
EZ2 varmaan ajaa paremmin asiansa biisinikkaroinnissa kuin superior2? Vai taipuuko superior2 perusversiona paremmin useampaan suuntaan?
 
-T0BBE-
03.06.2014 21:26:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Jaa ezdrummerin jatko-osa vai slaten viritys?
 
EZ2 varmaan ajaa paremmin asiansa biisinikkaroinnissa kuin superior2? Vai taipuuko superior2 perusversiona paremmin useampaan suuntaan?

 
Siis EZ2. Tuossahan on se songwriter-mikä-onkaan ominaisuus, mutta ainakaan vielä en itse näe sille omassa tekemisessäni käyttöä. Samoin sieltä löytyy ihan mukava määrä valmiita komppeja eri biisin osiin esim. intro, verse, bridge, chorus... Sieltä sit voi vaan vetää kompit DAWiin ja keskittyy muihin asioihin.
 
Itse ostin tän vaan hyvien rumpusoundien takia. SD2 olis ollut varmaan parempi mun käyttötarkotukseen, mutta se perus versiohan maksaa 250€.
 
tapeh
22.06.2014 19:26:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen näissä asioissa suhteellisen aloittelija ja onkin ollut mukava lukea tätäkin ketjua, koska etsin hyviä rumpuja.
 
Omistan tällä hetkellä Kontakt 5, Omnisphere, Trilian ja Alicia's Keys. Hommaa pyörittää Logic X (, jonka rummut ja oikeastaan muutkaan soundit eivät ole minun korvaa miellyttäneet).
 
Erityisesti haikailen tällä hetkellä kunnon rumpujen perään, ja koska en itse rumpuja soita, niin valniit kompit ovat tärkeitä. Tähän asti olen käyttänyt paljon valmiita komppeja, joita olen sitten muokannut tarvittaessa.
 
Native Instrumentsilta saisi nyt Komplete paketin hintaan €199 ja Komplete Ultimate paketin hintaan €379 (Kontaktin omistajille). Kysymys siis onkin, että ovatko nuo Native Instrumentsin rummut (Studio Drums ja Abbey Road - sarja) hyviä verrattuna kilpailuun? Totta kai noissa paketeissa saisi kymmeniä muitakin soundikirjastoja, synia yms. Olen kuitenkin vuosien varrella huomannut, että näissä soundi asioissa minulle laatu merkitsee huomattavasti enemmän kuin määrä.
 
Tulipas pitkä viesti, mutta tuhannet kiitokset jo etukäteen hyvistä vinkeistä hyvien rumpujen valitsemiseen.
 
Point
22.06.2014 19:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapeh: Olen näissä asioissa suhteellisen aloittelija ja onkin ollut mukava lukea tätäkin ketjua, koska etsin hyviä rumpuja.
 
Omistan tällä hetkellä Kontakt 5, Omnisphere, Trilian ja Alicia's Keys. Hommaa pyörittää Logic X (, jonka rummut ja oikeastaan muutkaan soundit eivät ole minun korvaa miellyttäneet).
 
Erityisesti haikailen tällä hetkellä kunnon rumpujen perään, ja koska en itse rumpuja soita, niin valniit kompit ovat tärkeitä. Tähän asti olen käyttänyt paljon valmiita komppeja, joita olen sitten muokannut tarvittaessa.
 
Native Instrumentsilta saisi nyt Komplete paketin hintaan €199 ja Komplete Ultimate paketin hintaan €379 (Kontaktin omistajille). Kysymys siis onkin, että ovatko nuo Native Instrumentsin rummut (Studio Drums ja Abbey Road - sarja) hyviä verrattuna kilpailuun? Totta kai noissa paketeissa saisi kymmeniä muitakin soundikirjastoja, synia yms. Olen kuitenkin vuosien varrella huomannut, että näissä soundi asioissa minulle laatu merkitsee huomattavasti enemmän kuin määrä.
 
Tulipas pitkä viesti, mutta tuhannet kiitokset jo etukäteen hyvistä vinkeistä hyvien rumpujen valitsemiseen.

Millasta soundia sä niiltä rummuilta haet? Esimerkiks ne Abbey road-kirjaston soundit on hyviä, mutta ei sovi missään nimessä kaikkeen tosi vahvan vintage-henkisyytensä vuoksi. Ja jos ylipäätään haluat käyttää valmiita komppeja, niin suosittelisin ez drummerin tyyppistä ratkaisua, koska niissä on tehty se homma todella helpoksi ja miellyttäväksi käyttää. Toisaalta suosittelen kompletea, koska se on aivan mahtava kokoelma hemmetin hyviä soundikirjastoja, joilla ei tule rajat vastaan. Kuuntele vaikka youtubesta eri tuotteiden demoja ja valkkaa se mikä kuulostaa parhaalta.
 
Kaikissa näissä on vähän semmonen puoli, että jos haluat oikeesti todella hyviä soundeja, niin pitää panostaa jälkikäsittelyyn ja hiomiseen jonkun verran.
 
tapeh
22.06.2014 20:08:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikeastaan itsekään tiedä, mitä rumpusoundeilta tarkalleen haluan. Tekisi toki asiasta helpompaa.
 
Onko tuo Kompletessa oleva Studio Drummer hyvä?
 
Ehkäpä tuon Komplete Ultimaten (€375) voisi tilata. Tarjoushinta kuulostaa varsin kohtuulliselta, ja jos en siihen sisältyvistä rummuista syystä tai toisesta pidä, niin onhan siinä paljon muutakin sisältöä.
 
Janus
22.06.2014 20:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapeh: En oikeastaan itsekään tiedä, mitä rumpusoundeilta tarkalleen haluan. Tekisi toki asiasta helpompaa.
 
Mulle tulee Komplete 9-päivitys UPSilla huomenna. Voisin ihan omankin vertailun takia laittaa saman komppi-MIDI:n vaikka EZD:n (1-versio tosin) perussetin, Nashville-laajennuksen ja NI:n Studio Drummerin läpi ihan perusasetuksilla ja uppia johonkin hyvälaatuisena mp3:na, jos se auttaisi päätöksen teossa. Alkuviikosta. Ehkä.
 
tapeh
22.06.2014 21:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi Kiitos! Varmasti voisi auttaa päätöksen teossa. Native Instrumentsin sivuilta kuunneltuna nuo kaikki kuulostavat luonnollisesti loistavilta. Hyvistä soundidemoista huolimatta en kuitenkaan ollut erityisen vakuuttunut esim. Kontaktiin kuuluvista soundeista. Lisäksi Alicia's Keys oli pieni pettymys.
 
artzirocks
04.07.2014 10:27:51 (muokattu 04.07.2014 10:35:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapeh: En oikeastaan itsekään tiedä, mitä rumpusoundeilta tarkalleen haluan. Tekisi toki asiasta helpompaa.
 
Onko tuo Kompletessa oleva Studio Drummer hyvä?
 
Ehkäpä tuon Komplete Ultimaten (€375) voisi tilata. Tarjoushinta kuulostaa varsin kohtuulliselta, ja jos en siihen sisältyvistä rummuista syystä tai toisesta pidä, niin onhan siinä paljon muutakin sisältöä.

 
Itse ostin yli vuosi sitten Komplete 8 ultimaten sillä ajatuksella, et siin ois myös toi Studio Drummer mukana.
 
Pettymys oli suuri, kun totesin Studio Drummerin olevan ihan sysipaska, rumpusaundit ei miellytä ainakaan itseäni mitenkään. En ole noiden muiden valmistajien rumpuplugareita (EzDrummerin ja Addictive Drums 1:n lisäksi, joiden saundeista en myöskään pitänyt) juurikaan käyttänyt, etten osaa sanoo, onko muillakaan kovin paljon parempia.
 
Voi olla, että joku saa irti tosta Studio Drummerista hyvää saundia säätämällä, mutta en oo ite kyllä saanu irti sellaista, mitä haluais julkaista muiden kuultavaksi.
 
Jotkut tuntuu hehkuttavan tota Steven Slate Drumsia ja mitä nyt oon katellu YouTube -pätkiä, niin vaikuttaa saundien puolesta ainakin Studio Drummeria selkeästi paremmilta.
 
Meadow
04.07.2014 12:12:59 (muokattu 04.07.2014 12:14:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steven Slate Drums on soundien puolesta aika mainio ihan karvalakkiversionakin, pellit jättää vähän kylmäksi mutta kaikkea ei voi saada. Melkonen tehosyöppö se on, mutta toisaalta iMaccini on viime vuosikymmeneltä.
 
JPQ
04.07.2014 22:19:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundit todellakin makuasia esim. addictive drumsin demoa kun testailin 1-2v sisällä niin en saanut haitsuista mitenkään mieluisia.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
samson72
08.07.2014 02:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Hommasin tuon 1>2 upgraden ja asensin sen koneelle kunnes huomasin reaperin ilmoittavan "cannot find the sound files!". Standalone toimii kuten kuuluukin mutta reaperissä ei pihahdustakaan. Olisko jollain ideoita ennen kun latailen ja asennan kaiken uudelleen...
 
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
Antti1
08.07.2014 15:03:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samson72: Moro! Hommasin tuon 1>2 upgraden ja asensin sen koneelle kunnes huomasin reaperin ilmoittavan "cannot find the sound files!". Standalone toimii kuten kuuluukin mutta reaperissä ei pihahdustakaan. Olisko jollain ideoita ennen kun latailen ja asennan kaiken uudelleen...
 
Lähtökohtaisesti Reaper ei tiedä, eikä sitä kiinnosta mitkään äänitiedostot, joten toi kuulostaa mun mielestä rumpusoftan ongelmalta. Ratkaisuehdotus: lue asennus- ja käyttöohjeet.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
samson72
08.07.2014 15:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Lähtökohtaisesti Reaper ei tiedä, eikä sitä kiinnosta mitkään äänitiedostot, joten toi kuulostaa mun mielestä rumpusoftan ongelmalta. Ratkaisuehdotus: lue asennus- ja käyttöohjeet.
 
Jep, ezdrummerin ongelma se on. En vaan pysty paikallistamaan mitä teen väärin. Asensin ezdrummerin ja upgraden uudestaan ohjeen mukaisesti. Nyt kuuluu rummut mutta vanhasta drummeristä. Ei vaan tarpeeksi EAZYA mulle..
 
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
samson72
10.07.2014 15:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samson72: Jep, ezdrummerin ongelma se on. En vaan pysty paikallistamaan mitä teen väärin. Asensin ezdrummerin ja upgraden uudestaan ohjeen mukaisesti. Nyt kuuluu rummut mutta vanhasta drummeristä. Ei vaan tarpeeksi EAZYA mulle..
 
Re: Vanha dll. oli jäänyt kummittelemaan, nyt pelittää.
 
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
kanisteri
10.07.2014 17:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samson72: Moro! Hommasin tuon 1>2 upgraden ja asensin sen koneelle kunnes huomasin reaperin ilmoittavan "cannot find the sound files!". Standalone toimii kuten kuuluukin mutta reaperissä ei pihahdustakaan. Olisko jollain ideoita ennen kun latailen ja asennan kaiken uudelleen...
 
Olen siirtynyt saundien perässä itseäni enemmän miellyttävään SSD:hen, mutta upgradea voisi harkita, jos mukana saa tuhdisti uusia midigrooveja myös. Miten on?
 
samson72
10.07.2014 19:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanisteri: Olen siirtynyt saundien perässä itseäni enemmän miellyttävään SSD:hen, mutta upgradea voisi harkita, jos mukana saa tuhdisti uusia midigrooveja myös. Miten on?
 
Riippuu mikä on tuhdisti ja mihin käyttötarkoitukseen softaa tarvitsee. Varsin pätevä työkalu biisientekoon mitä varten itse hommasin. 2 kirjastoa 5 settiä löytyy kakkosesta.
 
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
H/E
15.07.2014 15:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on muutamana päivänä tullut käytettyä ez2:n soundeja Reaperin kautta pluginina ja ihan hyvänkuulosia rumpuraitoja olen saanut aikaan. Aikaisempaa kokemusta reaperin tai midin käytöstä ei ole joten yllättävän helposti homma haltuuntui. Ensin koitin ezin omaa raidantekotyökalua mutta aika hyödytön se on jos itsellä on jo jokin idea siitä, mitä rumpujen tulisi soittaa (yllättävän kömpelöt editointimahdollisuudet).
 
Jos ei ymmärrä paljoa rumpujen soitosta niin ez2 on varmasti hyvä työkalu raitojen luomiseen ja varmasti myös opettaa rumpujen soittoa ainakin teoriatasolla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «