Muusikoiden.net
08.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma Digidesign 003:n ja Motu 828:n ADAT-yhteydessä
1
JohnRatt
12.04.2014 00:51:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Please help me!

Eli pyrkimykseni on saada lisäkanavia Pro Toolsiini (LE 8-versio). Olen kytkenyt optisen kaapelin Motun optical outista Digidesignin optical inniin. Pro Toolsin Setupista olen valinnut Hardwaren -> Clock Sourcesta ADAT-vaihtoehdon (mitään erillistä optical-vaihtoehtoa ei löytynyt).
Sen jälkeen raidan tehtyäni ei raitojen In-puolella näy mitään ADAT-vaihtoehtoja, eikä Motusta onnistu nauhoittamaan raidalle. Digidesignin ADAT-valo palaa, Motun optical out-valo ei pala.
Mikä neuvoksi?

JohnRatt
15.04.2014 20:10:47

No joo - olen saanut nyt luotua ne ADAT-raidat, mutta ongelma jatkuu: asetukset pitäisi olla oikein niin Digidesignin kuin Motunkin päässä, mut optisen lähtevän signaalin valo ei pala (johdon päästä tulee kyllä valo), ja asetusten ollessa oikein Motu ei reagoi edes mikrofonin tulosignaaliin. Normaalisti Firewirellä kyllä vekotin toimii.

anapena
15.04.2014 23:37:05 (muokattu 15.04.2014 23:40:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä Motu 828 sulla on? Eli se ei ole missään yhteydessä tietokoneeseen, pelkällä adatilla 003seen? Mulla on se ensimmäinen 828, enkä usko että se toimii stand alonena ilman firewireä. MotuAudioSetupista voi määritellä tuleeko optisesta spdiffiä vai adatia ulos, mutta tämä siis firewire kytkettynä.

Istu ja pala!
-Q-
16.04.2014 13:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Mikä Motu 828 sulla on? Eli se ei ole missään yhteydessä tietokoneeseen, pelkällä adatilla 003seen? Mulla on se ensimmäinen 828, enkä usko että se toimii stand alonena ilman firewireä. MotuAudioSetupista voi määritellä tuleeko optisesta spdiffiä vai adatia ulos, mutta tämä siis firewire kytkettynä.

Ainakin markku kolmosessa voi konffata nuo digi I/O:t myös etupaneelilla mutta onhan se tuhannesti kätevämpää tieturilla. Eri asia sitten jos nuo vanhemmat versiot vehkeestä ei tosiaan toimi ilman tietokonetta ollenkaan. Kolmosessa tarkistaisin että ne toshlinkit on ensinnäkin enabloitu ja työntää ulos nimenomaan ADATtia ja vielä että sieltä tulee halutusti joko 8 kanavaa @ 44/48 KHz tai 4 kanavaa @ 88/96KHz. Lisäksi CueMixin puolelta pitäisi tietysti valita ne kanavat jotka sinne ko. digi outputtiin halutaan menevän.

JohnRatt
21.04.2014 13:03:51

On tämä ensimmäisen sukupolven Motu 828. Motu on ollut mulla erillisen läppärin päässä, että olen saanut vaihdettua noita asetuksia. Taitanee olla aika luovuttaa tämä taistelu. :(

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti