Muusikoiden.net
08.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Osx 10.5.8, firewire ja midisynkka
1
crckhtlr
06.12.2013 20:45:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips,

Koitin selailla relevantit keskustelut läpi, ja etsiä hakusanoin, mutta mistään ei löytynyt oikein jelppiä.

Olen nyt koittanut säätää tyttöystävän vanhaa Macbookkia äänittelykuntoon, ja ihan hyvinhän se pelittää moniraitaäänityksissä (teen käytännössä pelkkää elektronista musaa kotona). Hommasin vanhan firewire-interfacenkin täältä (Hercules 16/12), eikä sen kanssa ole tullut ongelmia PAITSI nyt kun aloin synkkaamaan kaikkea midikelloon.

Kaikki laitteeni synkkautuvat periaatteessa, eli saavat kyllä midisignaalin ja jonkinlaisen kellon (koska toimivat slavena), mutta käyttämäni Reaperin klikki lähtee edistämään heti parin tahdin jälkeen ja kaikki lähtee driftaamaan erittäin fataalisti.

Koitin Cubasea ja siinä on sama ongelma, eli ei ole ilmeisesti softakohtainen. Reaper lähettää kyllä kelloa ulos valittuun midiporttiin (niitä on tuossa kaksi) ja esim. Korgin ES-1 näyttää saavan jonkin tempon, mutta siis synkka ei pysy.

Herculeksen viimeisimmät ajurit on koneessa ja Macin audio midi -asetukset kahlattu läpi. Oon vähän nyyppä tietokoneäänityksissä, niin toki olen saattanut missata jotain tärkeätä.

Hjälp!

Kiitti,

j

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti