Muusikoiden.net
10.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pod X3 ja signaali
1
Eevil-E
03.11.2013 00:46:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pod X3 + Windows 7 + Reaper ja pitäis nauhottaa kitaran signaali reamppausta varten. Uusimmat asio-ajurit yms. löytyy koneesta. Ongelmana on tuo signaali: se tulee liian lujalla Reaperiin eli särisee ja sen säätöä en ole löytänyt. Mallinnetun saundin pystyy helpolla kyllä podista säätämään, mutta signaaliin ei pysty podista näemmä vaikuttamaan, enkä löydä säätöä myöskään kompuutterin puolelta. Onko kukaan pähkäillyt samaisen ongelman parissa ja löytänyt siihen muuta ratkaisua kuin kitaran voluumipotikkan vääntöä?

E.

Riffi on silloin hyvä kun se saa aikaiseksi vittumaisen hymyn soittajansa kasvoille.
gunner
03.11.2013 12:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhotat siis ilmeisesti podin kautta pelkän kuivan signaalin, 7 tai 8 -kanavalla? Ainakin Pod X3 Livessä on mahdollisuus kytkeä guitar in pad päälle, jolloin sisääntuleva signaali vaimenee. Ei mulla kyllä ole säröä ilmennyt, tosin eipä ole softassa klipannutkaan.

Olen siis vetänyt passiivimikeillä kitaraa ja bassoa.
Eevil-E
03.11.2013 21:02:56

gunner: Nauhotat siis ilmeisesti podin kautta pelkän kuivan signaalin, 7 tai 8 -kanavalla? Ainakin Pod X3 Livessä on mahdollisuus kytkeä guitar in pad päälle, jolloin sisääntuleva signaali vaimenee. Ei mulla kyllä ole säröä ilmennyt, tosin eipä ole softassa klipannutkaan.

Olen siis vetänyt passiivimikeillä kitaraa ja bassoa.

Joo, 7 kanavalta (tai kasilta) kuiva siis ja lisäks mallinnettu muualta auttamaan kotinauhoittelussa . X3 perusmallissa ei ole moista in pad -systeemiä, luulen. Ongelma on siis se, että signaali tullee aivan liian kovalla nauhoitussoftaan, Reaperiin ja sitä ei pysty (en ainakaan ole säätöä löytänyt) säätämään podista tai tietsikasta käsin, toisin kuin samaan aikaisesti nauhoitettavaa mallinnettua saundia. Liitännät menee USB:n kautta. Ainoa vaihtoehto lienee DI-boxi?

E.

Riffi on silloin hyvä kun se saa aikaiseksi vittumaisen hymyn soittajansa kasvoille.
gunner
04.11.2013 15:06:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eevil-E: Joo, 7 kanavalta (tai kasilta) kuiva siis ja lisäks mallinnettu muualta auttamaan kotinauhoittelussa . X3 perusmallissa ei ole moista in pad -systeemiä, luulen. Ongelma on siis se, että signaali tullee aivan liian kovalla nauhoitussoftaan, Reaperiin ja sitä ei pysty (en ainakaan ole säätöä löytänyt) säätämään podista tai tietsikasta käsin, toisin kuin samaan aikaisesti nauhoitettavaa mallinnettua saundia. Liitännät menee USB:n kautta. Ainoa vaihtoehto lienee DI-boxi?

E.

Erikoinen ongelma tosiaan, olen kuitenkin käyttänyt myös muutaman koneen kanssa, eikä vastaavaa ole ollut.

Voithan myös laittaa dual tonen käyttöön, pistää toiseen saundiin sen oikean monitorointisaundin, jolla haluat vetää, ja toiseen mahdollisimman käsittelemättömän saundin. Jos sekin tulee liian kovaa, niin vaimenna vaikka kompuralla sitä kuivaa ääntä. Inputit 3-4 taitaa olla 1. tonen left ja right ja vastaavasti 5-6 on 2. tonen left ja right.

Jos ei valmiiksi löydy muita äänikortteja tai muuten ylimääräistä romua, niin kannattaa musta ennemmin vaan koittaa kiertää noita ongelmia sen minkä voi ennemmin kuin ostaa lisää kamaa.
mattim
05.11.2013 07:17:16 (muokattu 05.11.2013 07:17:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eevil-E: Pod X3 + Windows 7 + Reaper ja pitäis nauhottaa kitaran signaali reamppausta varten. Uusimmat asio-ajurit yms. löytyy koneesta. Ongelmana on tuo signaali: se tulee liian lujalla Reaperiin eli särisee ja sen säätöä en ole löytänyt. Mallinnetun saundin pystyy helpolla kyllä podista säätämään, mutta signaaliin ei pysty podista näemmä vaikuttamaan, enkä löydä säätöä myöskään kompuutterin puolelta. Onko kukaan pähkäillyt samaisen ongelman parissa ja löytänyt siihen muuta ratkaisua kuin kitaran voluumipotikkan vääntöä?

E.

Pod ei tee mitään kuivalle signaalille vaan siirtää sen sellaisenaan USB:iin. Jos kuiva signaali säröytyy Reaperissa, pitää kitaran potikasta kaiketi kääntää volumea alemmas.

.
Eevil-E
05.11.2013 07:51:34

mattim: Pod ei tee mitään kuivalle signaalille vaan siirtää sen sellaisenaan USB:iin. Jos kuiva signaali säröytyy Reaperissa, pitää kitaran potikasta kaiketi kääntää volumea alemmas.

Tämmöseen tulokseen minäkin olen päätynyt - ei signaalia pysty säätämään pod:ssa. Voisi kuitenkin olettaa että koneesta/softasta löytyy jonkinlainen volasäätö sisääntulevalle äänelle, mutta tämmöistä en ole löytänyt. Täytynee vielä jatkaa pähkäilyä.

Kiitos.

E.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti