Muusikoiden.net
10.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: USB-hubin temppuilu
1
Intohimo
14.08.2013 13:27:46 (muokattu 14.08.2013 13:29:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cubaseni alkoi temppuilemaan ja ei eilen tunnistanut USB-dognlea. Yritin buutata ja pistää dognlea tiuksemmin kiinni, mutta ei auttanut. Mikä auttaa? Pittääkö jotenkin päivittää se donglen lisenssi tms?

Kysymys 2: sekoaako Reason essensials + cubase + plugarit jos vaihdan hubin isompaan kesken kaiken. Vaiko kaikki pitää asentaa uudestaan?

anapena
14.08.2013 14:31:54 (muokattu 14.08.2013 14:32:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan se usb-liitäntä siinä koneessa temppuilla. Mulla aiheutti joskus ongelmia halpa jatkojohdon pätkä, jonka liitin oli selvästi jotenkin hapettunut taikka nokeentunut.
Erään kerran piti päivittää se itse licenser-softa tuoreempaan.

Istu ja pala!
Intohimo
14.08.2013 14:43:47

anapena: Voihan se usb-liitäntä siinä koneessa temppuilla. Mulla aiheutti joskus ongelmia halpa jatkojohdon pätkä, jonka liitin oli selvästi jotenkin hapettunut taikka nokeentunut.
Erään kerran piti päivittää se itse licenser-softa tuoreempaan.

Jos piuhoja ei tarvis koko ajan irroitella saattais toimia paremmin, mutta kun niin monta USB:ta käyttävää laitetta, että on pakko. Pitää varmaan koklata sitä licenseri-hommaa sitten.

Kalmo
14.08.2013 15:31:28

Olen kuullut paljon hubien aiheuttamista ongelmista, ei pelkästään donglejen vaan myös muiden laitteiden kanssa. On ihan mahdollista, ettei dongle toimi hubin kautta.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
johanssen
14.08.2013 22:13:32 (muokattu 14.08.2013 22:15:04)

Itellä on toiminu Cubasen dongle vuosikausia moitteettomasti virtalähteellisen hubin kanssa. Siis niin kauan, kuin hubi on toiminu. 3 kertaa oon pelästyny, että dongle kosahti, mutta ekakerralla hajos koneen usb-portti ja 2 kaks kertaa on hubi sanonnu ittensä irti. Ei muuta kuin uus hubi tilalle ja taas skulaa. Ja mulla on hubi 10 metrin jatko-usbin päässä.

anapena: Erään kerran piti päivittää se itse licenser-softa tuoreempaan.

Tätä on tarvinu tehdä myös joskus. Kun kaikki toimii, tuppaa tollaset unohtumaan.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
JPQ
15.08.2013 00:35:13

USB hubin kautta jotain ongelmia joskus esim. minulla tulostin ei käynnisty tulostus käskystä mutta minulla paikat täynnä nytkin jo vähän liiankin. lisäksi kun kaksi fw kovalevyä niin ahdasta tekee.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kalmo
15.08.2013 09:07:22

johanssen: Itellä on toiminu Cubasen dongle vuosikausia moitteettomasti virtalähteellisen hubin kanssa. .

Tosiaan. Sillä, onko hubissa oma virtalähde, voi olla ratkaiseva merkitys. Kysymyksestä ei ilmene, minkälaisesta hubista on kysymys.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Intohimo
15.08.2013 21:20:04

Kalmo: Tosiaan. Sillä, onko hubissa oma virtalähde, voi olla ratkaiseva merkitys. Kysymyksestä ei ilmene, minkälaisesta hubista on kysymys.

Ei ole tuossa belkinin hubissa virtalähdettä. Uudessa, jota en ole vielä uskaltanut aasentaa on. Sain e-licencer päivityksellä hetkeksi toimimaan, mut sitten se ei löytänyt ez-drummereita.. Sitten ilman hubia ei taas riitä portit. Tänään se ei taas löytäny sitä donglee.

Joskus aikasemmin vaihdoin usb-porttien piuhoja ristiin, niin sit en saanu enää cubasee toimimaan, joten vähä pelottaa vaihtaa hubia. Mut olis siinä kyl se virtalähde.
Onkohan steinbergillä softaversio myös tuosta donglesta?

Parasta tuntuisi (ainakin läppärissä), ettei ronki usb-portteja ollenkaan, mutta pakkohan niitä on joskus käyttää. Että kun kerran speelaa niin, ei enää hiplaa niitä ollenkaan.

L-studio
15.08.2013 22:23:45

Itselläni työkäytössä on virrallinen 4-ch hubi joka syöttää virralliselle 7-ch, ynnä virrallinen 6ch firewire hubi, ja olen käyttänyt näitä jo reilun 10v ja ei ole tökkineet kertaakaan. Pääkoneeni MacProlla on etu-röörit vapaina dongleille, cammeroille ym. Toisella MacProlla:ni on myös on virrallinen 4-ch. Toimii.
Ei tulisi mieleenkään heitellä virrattoman hubin kautta mitään. Ne on ihan leluja ilman virtaa.

Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Intohimo
19.08.2013 12:42:17

L-studio: Itselläni työkäytössä on virrallinen 4-ch hubi joka syöttää virralliselle 7-ch, ynnä virrallinen 6ch firewire hubi, ja olen käyttänyt näitä jo reilun 10v ja ei ole tökkineet kertaakaan. Pääkoneeni MacProlla on etu-röörit vapaina dongleille, cammeroille ym. Toisella MacProlla:ni on myös on virrallinen 4-ch. Toimii.
Ei tulisi mieleenkään heitellä virrattoman hubin kautta mitään. Ne on ihan leluja ilman virtaa.

Ok. Kiitos neuvosta. Pittää vaan eka tehä yks biisi reasonilla ku se kuitenki toimii ja sit sen jälkeen asentaa se muuntajallinen hubi ja toivoa et softat speelaa vielä senkin jäläkeen:)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti