Muusikoiden.net
03.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MacBook Pro 13" i5 vs 17
1
CheGuemaza
30.07.2013 13:37:45 (muokattu 30.07.2013 13:46:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(edit: otsikossa kuuluuisi olla i7, ei 17)

Olisi oma MacBook hankinnan alla. Jompikumpi 13" on budjetin kannalta oikea, 15" on jo liian kallis. Kysymykseni koskee otsikoiden koneiden välistä eroa. Eli edullisempi, i5-prosessorinen, omaa dualcore 2,5GHz prosessorit ja 4G keskusmuistia, kun taas i7:ssa on dualcore 2,9GHz ja 8G keskusmuistia. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka merkittävä ero näiden kahden tietokoneen tehoissa on. Käyttäisin konetta perusäänittämiseen, mieluiten Logicia käyttäen. Mitään Wintersunin kaltaisia raitajumboja en ole tekemässä, muttei se pahitteeksi olisi, että voisin kuitenkin tehdä mahdollisimman suuria äänitiedostoja.

Itse en tietokoneista paljoa tajua, joten haluaisin tietää, onko i7 kolmensadan ylimääräisen euron arvoinen? Kertokaa te fiksummat.

gunner
30.07.2013 14:01:21

Noin satasella saat päivitettyä muistit 8 gigaan myös siitä halvemmasta, prossutehoilla en usko olevan niin ratkasevaa merkitystä enää tolla tasolla. Jos siis haluat säästää, niin hyvin pärjäät tolla halvemmallakin, mutta toisaalta voi kerralla ostaa parhaan niin ei tartte myöhemmin katua.

Tietysti, jos pystyt käyttämään ulkosta kovalevyä tallennukseen, eikä mitään järkyttävän suuria samplekirjastoja ole pakko laittaa koneen kovalevylle, on toi retina noista kalliimmista mun mielestä kannattavampi vaihtoehto. 128 gigaa tilaa on kyllä säälittävän vähän, jos yhtään enempää haluaa koneelle ohjelmia asentaa.
Jaava
30.07.2013 14:13:40

yhtä nopean ja yhtä monta ydintä sisältävän i5 ja i7 ainoa ero on se, että seiska tukee virtuaalisia ytimiä (miksikäs intel sitä nyt taas kutsuikaan).

Käytännön hyötyä sulle ei siitä ole. Elikkäs prosessoria valitessa i5 ja i7 sarjat ovat suunnilleen saman arvoisia. Voit sitten itse arvioida miten paljon sua kiinnostaa niille mahdollisesti ilmoitettu nopeusero.

Muisti kannattaa sen sijaan ottaa niin suuri kuin saa. Se loppuu vanhassa koneessa käytännössä aina ennen prosessoritehoa.

Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti