Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran äänitystä ja rumpusämplejä+miksaus, mikä ohjelma?
1
reijo37
29.07.2013 21:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeneet äänittelijät, mikä olisi paras ohjelma? Tarkoitus äänitellä kitaroita, kokeilla hyvänkuuloisia rumpukomppeja (ja mahdollisuus muokata niistä halutunlaiset!), mahdollisuus äänitellä midikiipparilla, ja kokeilla sillä erilaisia soundeja. Ehkäpä miksaillakkin jonkinverran aikaansaannosta. Pudjetti voisi olla vaikkapa parisataa euroa.
Riittääkö cubasen halppisversio sellaseen?

Ehdottakaa jos on kokemusta, säästyn monien tuntien googlailulta. Kiitos etukäteen!

Kalmo
30.07.2013 12:47:12

Paha sanoa budjetista, kun ei tiedä, mitä sinulla jo on.
Periaatteessa parilla sadalla saa erittäin asiallisen USB-äänikortin, jonka mukana tulee jonkun musasoftan kevytversio. Sellaisella pääsee hyvin alkuun.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
daredevil
30.07.2013 12:58:16

reijo37: Kokeneet äänittelijät, mikä olisi paras ohjelma? Tarkoitus äänitellä kitaroita, kokeilla hyvänkuuloisia rumpukomppeja (ja mahdollisuus muokata niistä halutunlaiset!), mahdollisuus äänitellä midikiipparilla, ja kokeilla sillä erilaisia soundeja. Ehkäpä miksaillakkin jonkinverran aikaansaannosta. Pudjetti voisi olla vaikkapa parisataa euroa.
Riittääkö cubasen halppisversio sellaseen?

Ehdottakaa jos on kokemusta, säästyn monien tuntien googlailulta. Kiitos etukäteen!

Paras ohjelma on aina se, jota itse osaa käyttää parhaiten. Kannattaa vain aloittaa kokeilemalla jotakin, vaikka sitten sitä cubasen halppisversiota.

Torniojaws
09.08.2013 15:20:04 (muokattu 09.08.2013 15:20:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaper on "ilmainen" ja toimii aika hyvin tuohon mitä kaipaat.

www.reaper.fm

Vortech Industrial Death Metal, uusi levy ulkona!
Zieberheim
11.09.2013 09:41:33

Reaper on hyvä vaihtoehto, itse olen tosin mieltynyt Presonuksen Studio Oneen.

http://www.presonus.com/products/studio-one/

Opiskelijalle pro-versio on halpa (muistaakseni vähän alle 200€), kannattaa kokeilla vaikka demoversiota. Workflow tuossa on omaan makuuni ollu tähän mennessä parhain niistä daweista mitä olen kokeillut (Pro Tools, Logic Pro, Reaper, Cubase).

http://www.dimtone.com
MannihilatoR
18.09.2013 22:08:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Reaper on "ilmainen" ja toimii aika hyvin tuohon mitä kaipaat.

www.reaper.fm

jos minä olen oppinut käyttämään välttävästi Reaperia, oppii muutkin. sille ääni.

...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti