Muusikoiden.net
08.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänikortti ongelma
1
DJrevontulet
16.05.2013 13:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjesta!

Kuinka saisin jaettua äänikorti(t) niin, että PA:sta kuuluu se mikä menee yleisölle ja sit voin kuunnella kuulokkeilla seuraavaa biisiä elikkäs DJ hommat kyseessä. Käytän ohjelmaa DeckaDance 2 ja äänikorttina on Lexiconin Omega ja sitte tuo koneen oma normi. Ongelma on se, että jos haluan kuunnella seuraavaa biisiä jo kuulokkeilla niin kun laitan kuulokekuuntelun päälle niin se mikä kuulokkeista kuuluu niin kuuluu myös kajareista, miten ei saisi tapahtua! Vaikka olen tsekannu nuo asetukset softasta niin silti ei toimi. Ajattelin, että kuulokkeet koneen omaan äänikorttiin kiinni ja sit omegaan+mikseriin menee master. Mitään ulkoista ohjainta minulla ei ole.

Osaisko joku sanoa tähän jotain?:)

Kiitos.

Synastikki
22.05.2013 14:13:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJrevontulet: Morjesta!

Kuinka saisin jaettua äänikorti(t) niin, että PA:sta kuuluu se mikä menee yleisölle ja sit voin kuunnella kuulokkeilla seuraavaa biisiä elikkäs DJ hommat kyseessä. Käytän ohjelmaa DeckaDance 2 ja äänikorttina on Lexiconin Omega ja sitte tuo koneen oma normi. Ongelma on se, että jos haluan kuunnella seuraavaa biisiä jo kuulokkeilla niin kun laitan kuulokekuuntelun päälle niin se mikä kuulokkeista kuuluu niin kuuluu myös kajareista, miten ei saisi tapahtua! Vaikka olen tsekannu nuo asetukset softasta niin silti ei toimi. Ajattelin, että kuulokkeet koneen omaan äänikorttiin kiinni ja sit omegaan+mikseriin menee master. Mitään ulkoista ohjainta minulla ei ole.

Osaisko joku sanoa tähän jotain?:)

Kiitos.

Helpommin ratkeaisi kun olisi äänikortti, jossa olisi enemmän ulostuloja, jolloin saisit eri miksin luureihin ja ulos samasta kortista. Tuolla nykyisellä systeemillä en ole varma toimiiko, mutta deckadancen audio setupista voit yrittää laittaa output-valikossa kaikki Deckit tulemaan ulos Omegan kautta ja Monitor-valintaan laittaa koneen sisäisen äänikortin ulostulot. Tämä ei välttämättä ajuriristiriitojen takia toimi mutta voi sitä yrittää. Koska yleensä softassa voi valita vain yhden ulostulolaitteen saattaa senkin vuoksi tämä olla mahdotonta.
Itse suosittelen hommaamaan uuden äänikortin missä vähintään neljä ulostuloa (käytettynä pyörii 100€ pintaan torilla vähän väliä esim. M-audio Fast Track Pro ja muita vastaavia)

Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti