Muusikoiden.net
07.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: rumpuraita osiin ja midillä takaisinsoitettavaksi
1
voihanjeba
18.03.2013 17:33:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens

Löysin hienon sambaraidan (pelkät rummut), minkä haluaisin pätkiä palasiksi (groovet ja fillit, molempia kymmeniä). Näitä sitten haluaisin käyttää dawissani (Studio one producer) esim. suoraan waveina. Millä tällainen operaatio kannattaa tehdä? Ihan millä vaan äänenkäsittelyohjelmalla? Saako niistä sellaisia versiota, mitä voi hidastaa tai nopeuttaa hitusen dawin sisällä?

Toinen ajatus oli, että olisi kiva pystyä ohjailemaan näitä sämplejä midikiipparilla ja tallentamaan ne omalle raidalleen kuin mitkä muutkin soittimet. Onnistuuko tällainen jollain laajennuksella? Olen miettinyt Kompakt 8:n ostoa, jos halvalla jostain löytyisi, ehkä siinä olisi jokin näppärä ohjelma tällaiseen.

Kalmo
19.03.2013 09:29:19 (muokattu 19.03.2013 09:32:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Melkein) Millä tahansa samplerilla/sample playerillä saat rakennetuksi audiosampleista itsellesi instrumentteja. Sijoitat vain kyseisen samplen jollekin koskettimelle. Kontakt on parhaasta päästä, mutta niitä saa ilmaiseksikin.
Looppien joustava muuntaminen eri tempoihin on eri juttu. Sitä en ole harrastanut itse, joten en osaa neuvoa. Luulen, että Kontaktilla voit pilkkoa loopitkin niin (acidize), että ne seuraavat tempoja. En tiedä, mitä Studio Onessa on.

Toinen vaihtoehto on käyttää rumputriggeriä, joka muuttaisi kaiken MIDIksi, jolloin voit vapaasti valita, millä soundeilla kyseiset swingaukset haluat soittaa.
Steven Slaten triggeri on parhaasta päästä.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti