Muusikoiden.net
20.10.2018
Gibson Megakiertue | Esillä vuoden 2019 Gibson-uutuudet sekä paljon muuta! 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virtuaalianalogisoftwaresyntetisaattoreita
1 2
gona9
29.03.2013 20:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Madtheswine: Päivitys tulee ilmeisesti joskus kesällä. Uudet ominaisuudet ovat kuitenkin esittelyssä jo Musikmesse tapahtumassa, joka järjestetään joskus huhtikuussa. Päivitys tulee olemaan ilmainen.

Tässä lähde. http://www.kvraudio.com/forum/viewt … 74&postdays=0&postorder=asc&start=0

Sivuilla 22, 23 ja 27 on asiaa noista mainitsemistani uudistuksista.

EDIT. Oikeastaan hieman ristiriitaista infoa, koska uudistukset tulevat kaikkien käyttöön. Voivat ilmeisesti jo tulla joskus huhtikuussa, jos hyvin käy.

Tatttista tiedoista.

telescope
17.09.2013 04:38:12

Ajattelimpa vaan välillä tulla kertoon että Korgin MS-20, Polysix ja Mono/poly plugarit on aika hirveen kuulosia.

JPQ
17.09.2013 10:52:30 (muokattu 17.09.2013 10:52:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Ajattelimpa vaan välillä tulla kertoon että Korgin MS-20, Polysix ja Mono/poly plugarit on aika hirveen kuulosia.

Mikä sitten kuulostaa hyvältä? saisi käsityksen mistä pidät. audiopdemoja joskus kuuntelin ihan täysin itsekkään tainnu pitää.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
telescope
17.09.2013 15:33:18

JPQ: Mikä sitten kuulostaa hyvältä? saisi käsityksen mistä pidät. audiopdemoja joskus kuuntelin ihan täysin itsekkään tainnu pitää.

Nämä VA:t ei mielestäni kuulostanut analogisilta esikuviltaan.
Varsinkin säröisemmät saundit kuulosti mielestäni kovinkin ohuilta ja digitaalisilta, melkeimpä 8-bittisiltä, eikä siis hyvällä tavalla 8-bittisiltä.

U-he Diva on itsellä kärjessä edelleen saundinsa puolesta.
Ainakin Lennar Digitalin Sylenth1:stä pitäis vielä jossain vaiheessa tyyppailla.

Madtheswine
17.09.2013 15:49:08 (muokattu 17.09.2013 15:51:22)

telescope: Nämä VA:t ei mielestäni kuulostanut analogisilta esikuviltaan.
Varsinkin säröisemmät saundit kuulosti mielestäni kovinkin ohuilta ja digitaalisilta, melkeimpä 8-bittisiltä, eikä siis hyvällä tavalla 8-bittisiltä.

U-he Diva on itsellä kärjessä edelleen saundinsa puolesta.
Ainakin Lennar Digitalin Sylenth1:stä pitäis vielä jossain vaiheessa tyyppailla.

Ei Sylenth analogilta kuulosta. Se on muuten vain perhanan kova syntikka EDM juttuihin. Toisaalta tuskin koskaan tulee enää päivitetyksi, joten en itse enää tänä päivänä sitä lähtisi ostamaan.

Kannattaa kokeilla myös Tal-Bassline-101, koska siinä ollaan päästy hyvinkin lähelle sitä oikeaa analogisaundia.

CPU
18.09.2013 14:50:22 (muokattu 18.09.2013 14:55:26)

telescope: Ajattelimpa vaan välillä tulla kertoon että Korgin MS-20, Polysix ja Mono/poly plugarit on aika hirveen kuulosia.

Olen eri mieltä polysix:n ja ms-20:n kohdalla, toi monopoly nyt on mitä on.

Polysix on aivan hyvä padeihin ja synästringeihin, kuulostaa paikoin paremmalta kun toi meitsin juno 106. Ms-20:llä on hyvä tehdä bassoja ja arppeja jne.

Ei noi varmaan raudalta kuulosta, mutta ei kyllä kuulosta mikään muukaan softasynä. Kyllä noi korgit on pikemminkin sieltä paremmasta päästä, kuin huonommasta. Ton 8-bit sössötyksen perusteella suosittelen sitten korvalääkäriä (ellet ole pääasiassa käyttänyt monopolya ja tehnyt johtopäätöksiä sen perusteella).

EDIT: juu puhuitkin jostain särösaundeista, niin mikäli olet käyttänyt korgin omaa säröä, niin paskaltahan kaikki kuulostaa sen läpi. Ei noista korgin omista effuista kandee käyttää kun polysix:n ensembleä ja ehkä chorusta, muut sitten lähinnä pilaavatkin hommat. Mielestäni ms-20 kuulostaa ihan mukavalta kun sen ajaa hallitusti särölle filsufeedbackillä, tietysti menee isommilla säröillä vituiks, mutta niin kyllä tekee jokainen softasynä, mitä oon kokeillu. Ja muutenkin, ilman hyvää säröplugaria, about kaikki virtuaalisynät kuulostaa paskalta, niinku about kaikki va:tkii.

http://www.myspace.com/protectorateindustrial
telescope
18.09.2013 20:40:26

CPU: Olen eri mieltä polysix:n ja ms-20:n kohdalla, toi monopoly nyt on mitä on.

Polysix on aivan hyvä padeihin ja synästringeihin, kuulostaa paikoin paremmalta kun toi meitsin juno 106. Ms-20:llä on hyvä tehdä bassoja ja arppeja jne.

Ei noi varmaan raudalta kuulosta, mutta ei kyllä kuulosta mikään muukaan softasynä. Kyllä noi korgit on pikemminkin sieltä paremmasta päästä, kuin huonommasta. Ton 8-bit sössötyksen perusteella suosittelen sitten korvalääkäriä (ellet ole pääasiassa käyttänyt monopolya ja tehnyt johtopäätöksiä sen perusteella).

EDIT: juu puhuitkin jostain särösaundeista, niin mikäli olet käyttänyt korgin omaa säröä, niin paskaltahan kaikki kuulostaa sen läpi. Ei noista korgin omista effuista kandee käyttää kun polysix:n ensembleä ja ehkä chorusta, muut sitten lähinnä pilaavatkin hommat. Mielestäni ms-20 kuulostaa ihan mukavalta kun sen ajaa hallitusti särölle filsufeedbackillä, tietysti menee isommilla säröillä vituiks, mutta niin kyllä tekee jokainen softasynä, mitä oon kokeillu. Ja muutenkin, ilman hyvää säröplugaria, about kaikki virtuaalisynät kuulostaa paskalta, niinku about kaikki va:tkii.

Kyllä mä noita kaikkia kolmea tyyppailin, mutta eniten odotin tuolta MonoPolylta, kun se oli noista "uusin" ja olin juuri kuunnellut joitain juttuja mitä sen oikealla esikuvalla oli tehty.
Ja kyllä siis olen aika noob näissä VA-jutskissa, niinkuin monessa muussakin asiassa.
Cubasen Retrologuesta tykkäsin myös enemmän kuin noista Korgin plugareista.
Ehkä Korg olisi voinut tilata noi mallinnukset U-Helta :)

CPU
19.09.2013 23:06:26

telescope: Kyllä mä noita kaikkia kolmea tyyppailin, mutta eniten odotin tuolta MonoPolylta, kun se oli noista "uusin" ja olin juuri kuunnellut joitain juttuja mitä sen oikealla esikuvalla oli tehty.
Ja kyllä siis olen aika noob näissä VA-jutskissa, niinkuin monessa muussakin asiassa.
Cubasen Retrologuesta tykkäsin myös enemmän kuin noista Korgin plugareista.
Ehkä Korg olisi voinut tilata noi mallinnukset U-Helta :)

Heh, ois varmaan voinu jos uhe ois ollu olemassa, kun noi tehtiin.

Ite aikoinaan petyin aika pahasti tohon monopolyyn aikoinaan, tuntu, et oli jotenkin nopeesti ja huolimattomasti tehty.

Ei noi korgit mitään yleistyökaluja oo, mut ovat kevyitä (toisin ku uhe) ja siten käytännöllistä kun tietää mihin käyttää. Esim. Oikee polysix on kanssa suht rajoitettu mitä sillä voi tehdä.

http://www.myspace.com/protectorateindustrial
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti