Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sekvensserillä tehdyt biisit mp3 muotoon
1
aluumi
20.02.2003 21:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tehnyt muutaman biisin Sonar 2 -ohjelmalla. Nyt haluaisin muuttaa ne mp3-muotoon tai ensin wav-muotoon ja sitten mp3-muotoon. Windowsin ääninauhurilla voi tietysti äänittää mitä tahansa ääntä, mutta vain 60 sekuntia.
 
Tarvitaan ilmeisesti joku ohjelma, jolla voin muuttaa midit mp3:ksi tai ohjelma joka nauhoittaa Windowsin ääninauhurin tapaan mitä tahansa ääntä, mutta pitemmän aikaa. Onko hyviä suosituksia? Kyseisiä ilmaisohjelmia ei tunnu löytyvän. En halua maksaa tuollaisen pikku operaation takia.
 
Löysin sellaisen, kun Absolute Mp3 Recorder -ohjelman, jolla aiemmin kykenin äänittämään koneella soivaa musiikkia, mutta nyt se ei suostu toimimaan: Kun painan ohjelman Record -painiketta saan ilmoituksen "Error setting up recording!". En tajua miksi. Jos jollain on kokemusta tuosta ohjelmasta ja ehkä vastaavasta ongelmasta, kaipaisin neuvoja.
 
Mikael2k2
21.02.2003 08:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen löytyi, jos on jotain apua. Tekee midistä wavin.
 
http://www.polyhedric.com/software/mn/index.html
 
noir
21.02.2003 10:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Cool Edit - nimistä ohjelmaa tuohon nauhoittamiseen, en tiedä osaako nykyisellään myös koodata mp3-muotoon. Sharewarea, ei muistaakseni merkittävämpiä rajoituksia.
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=cool+edit&tg=dl-2001
 
muita vastaavia:
http://download.com.com/3150-2168-0.html?tag=dir
 
No pain, no delight.
davel
21.02.2003 14:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
jos tajusin kysymyksen oikein, niin eikö olisi helpompi muuttaa midi-raidat sonarissa audioksi ja sitten exportata biisi mp3:ksi?
 
eli äänikortin asetuksista äänityslähteeksi "what you hear" tms., uusi audioraita projektiin, audioraita arm:iksi, midi-raidat solo-asentoon ja record-nappulaa...
 
Sen jälkeen file-valikosta export (en ole sonarin ääressä, mutta joku tollainen se oli.. ;), ja sen valinnoista sitten muodoksi mp3.
 
Näin mä ainakin teen. Ja materiaaliin nähden ihan hyvää jälkeä on tullut... ;)
 
drlecter
24.02.2003 14:38:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
jos tajusin kysymyksen oikein, niin eikö olisi helpompi muuttaa midi-raidat sonarissa audioksi ja sitten exportata biisi mp3:ksi?
 
eli äänikortin asetuksista äänityslähteeksi "what you hear" tms., uusi audioraita projektiin, audioraita arm:iksi, midi-raidat solo-asentoon ja record-nappulaa...
 
Sen jälkeen file-valikosta export (en ole sonarin ääressä, mutta joku tollainen se oli.. ;), ja sen valinnoista sitten muodoksi mp3.
 
Näin mä ainakin teen. Ja materiaaliin nähden ihan hyvää jälkeä on tullut... ;)

 
Teen myös näin mutta, mutta ehkä sillä ei ole sblive korttia..
 
Auchtung, tjsp..
davel
24.02.2003 16:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Teen myös näin mutta, mutta ehkä sillä ei ole sblive korttia..

 
eikös tuommoinen "what you hear"-vipu löydy melkein kaikista korteista?
 
Mulla on pöytäkoneessa audigy platinum ja kannettavassa joku crystal audion viritelmä. Molemmista löytyy, hitusen eri nimellä vain...
 
Olen suunnitellut kortin vaihtoa jossain vaiheessa, pitänee näköjään varmistua, että siinä on tollainen valinta... ;)
 
Toihan on ihan välttämättömyys kun vääntää softasynilla vaikkapa rumpuja. Ei liity topicciin, mutta onko tuohon midiraidan audioksi vääntämiseen muita keinoja?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «