Muusikoiden.net
06.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Band in a Box
1
JuhaHo
06.02.2013 11:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haulla varsinaista aihetta po. ohjelmalle, joten ajattelin kysellä näin. Olen silloin tällöin tehnyt tausta "musiikkia" animaatioihini tuolla ohjelmalla. Tuottamistani pilinöistä on jopa pidetty, mutta itse haluaisin kehittää noita vielä.

Ehkä silmiinpistävin (tai korvinkuultavin) puute valmiissa ääniraidoissa on se, ettei soittimista kuule millä mikäkin ääni on tuotettu lukematta sitä asianomaisen raidan nimesta. Olen ihan aloittelija näissä, joten kysyn heti alkuun tyhmiä. Pitääkö minun hankkia joku plugari parempia instrumentteja varten ja mikä? Kannattaisiko sittenkin jatkokäsitellä "Sävellys" vaikkapa Cubasessa ja hankkia paremmat soittimet sinne. Itse pystyisin oikeastaan soittamaan oikealla soittimella vain bassoraidan.

Kalmo
06.02.2013 12:43:00 (muokattu 06.02.2013 12:44:09)

BiaBin kalleimmassa versiossahan on muistaakseni hirveä määrä aitoja sampleja "Real Track-lisukkeet nimeltään, muistaakseni), eli äänenlaatu ja variaatiomäärät on jotain ihan muuta, kuin karvalakkiversiossa.
Mikähän versio ja miten käytät, jos ei soitinääniä tunnista toisistaan???

Eniten pelivaraa saat, kun viet kaikki soittimet MIDInä Cubaseen tai johonkin muuhun vastaavaan, jossa voit leikkiä softasynilla..

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Klezberg
06.02.2013 14:07:17 (muokattu 06.02.2013 14:10:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: BiaBin kalleimmassa versiossahan on muistaakseni hirveä määrä aitoja sampleja "Real Track-lisukkeet nimeltään, muistaakseni), eli äänenlaatu ja variaatiomäärät on jotain ihan muuta, kuin karvalakkiversiossa.