Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ulkoiset äänikortit
1 2 3 4 5
jpjanhun
01.01.2013 20:14:56 (muokattu 01.01.2013 20:20:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se äänikortti disabloida laitehallinnasta?
Ja onko se edes pakko disabloida? Asettaa ulkoisen äänikortin ensisijaiseksi ja täts it.

 
jos viittaat mun kommenttiin niin tahdoin sanoa että jos korttia ei saa muuten toimimaan vaan aina esiintyy sekoilua niin homma saattaa toimia joskus paremmin jos integroidun äänikortin disabloi biosista. ei se välttämättä vaikuta mutta saattaa joskus auttaa. jos ei korttia saa millään toimimaan niin kyllä tämä on mun mielestä yksi asia jota kannattaa kokeilla ennen luovuttamista. mutta tosiaan, jos disablointia ei voi tehdä biosista niin sitten tätäkään ei tietysti voi kokeilla.
 
tietysti se kortti pitäisi periaatteessa saada toimimaan ilman disablointia biosista yms. mutta käytännösähän pc-maailma on täynnä epäyhteensopivaa rautaa ja softaa sekä softabugeja ajureissa, käyttöjärjestelmässä ja muissa. ideaalitapauksessahan kaikki toimii heittämällä mutta käytännössä asia ei mene aina näin. näihin ongelmiin saattavat auttaa erinäiset järjestelyt, etenkin järjestelmän yksinkertaistaminen jota edustaa mm. integroidun äänikortin disablointi.
 
Krice
02.01.2013 23:51:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ASIO-asetuksista kannattaa muuten tarkistaa, että molemmat kortit (sis. ja usb) ei ole päällä yhtä aikaa, sekin on mahdollista.
 
DownWithTheSickness
03.01.2013 18:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 0-i5-3470-8-GB-1-TB-GT640-Windows-8
 
Tommosta kattelin nyt, specsit näyttää (budjettiin nähden) aika hyviltä, ei kai noita yhteensopivuus ongelmia (kuten edellisen koneen kanssa) voi tietää ennen kun kokeilee, se on paska vaan kun verkkokaupassakaan ei gigantin kaltaista tyytyväisyystakuuta ole että voisi palauttaa jos ei kaikki toimi niinkuin pitää.
 
Miten tuo windows 8 toimii musapuuhissa? En ole paljoa juttua siitä kuullut
 
Grugi
03.01.2013 18:57:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 0-i5-3470-8-GB-1-TB-GT640-Windows-8
 
Tommosta kattelin nyt, specsit näyttää (budjettiin nähden) aika hyviltä, ei kai noita yhteensopivuus ongelmia (kuten edellisen koneen kanssa) voi tietää ennen kun kokeilee, se on paska vaan kun verkkokaupassakaan ei gigantin kaltaista tyytyväisyystakuuta ole että voisi palauttaa jos ei kaikki toimi niinkuin pitää.
 
Miten tuo windows 8 toimii musapuuhissa? En ole paljoa juttua siitä kuullut

 
Äänikortti tossa todenäkösesti ekana vaihtoon jos musiikkia on tarkotus duunata.
Kyllä Win8 menee musahommissa kuhan varmistuu että vanha olemassa olevat softat siinä toimii ja jos ei ole niin muistaa uutta ostaessa varmistaa että toimii.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
DownWithTheSickness
03.01.2013 19:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Äänikortti tossa todenäkösesti ekana vaihtoon jos musiikkia on tarkotus duunata.
Kyllä Win8 menee musahommissa kuhan varmistuu että vanha olemassa olevat softat siinä toimii ja jos ei ole niin muistaa uutta ostaessa varmistaa että toimii.

 
Käytän äänikorttina varmaan tuota mun Yamaha moxia, jos se vaikka tuon koneen kanssa toimisi.
 
DownWithTheSickness
04.01.2013 22:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownWithTheSickness: Käytän äänikorttina varmaan tuota mun Yamaha moxia, jos se vaikka tuon koneen kanssa toimisi.
 
Hommasin nyt sen ASUSken, pistän kommenttia kunhan olen päässyt tositoimissa kokeilemaan, vaikkei ketään varmaan kiinnostakkaan :)
 
mattim
05.01.2013 18:29:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownWithTheSickness: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 0-i5-3470-8-GB-1-TB-GT640-Windows-8
 
Tommosta kattelin nyt, specsit näyttää (budjettiin nähden) aika hyviltä, ei kai noita yhteensopivuus ongelmia (kuten edellisen koneen kanssa) voi tietää ennen kun kokeilee, se on paska vaan kun verkkokaupassakaan ei gigantin kaltaista tyytyväisyystakuuta ole että voisi palauttaa jos ei kaikki toimi niinkuin pitää.
 
Miten tuo windows 8 toimii musapuuhissa? En ole paljoa juttua siitä kuullut

 
Mulla toimii kaikki samat mitä toimi Win7:ssa, mutta jouheammin.
 
DownWithTheSickness
06.01.2013 12:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Mulla toimii kaikki samat mitä toimi Win7:ssa, mutta jouheammin.
 
Mä en saanu mitään toimimaan niin asensin jo winseiskan takasin.
 
lasal
06.01.2013 17:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownWithTheSickness: Mä en saanu mitään toimimaan niin asensin jo winseiskan takasin.
 
Cubasella W7 näyttää mikserissä kanavan siihenastisen huipputason, W8 ei
 
DownWithTheSickness
06.01.2013 17:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownWithTheSickness: Mä en saanu mitään toimimaan niin asensin jo winseiskan takasin.
 
Miten mua rienataan näin kovasti, en saa taaskaan hommia sujumaan. Onko nää oikeesti jotain henkimaailman vehkeitä vai onko mulla vaan yliluonnollisen paska tuuri näiden kanssa?
 
Nyt ASIO4ALL ei saa ääntä Reaperiin (yksi syy tähän voisi olla että "iputsound" on jonkun muun sovelluksen käytössä mutta minkä helvetin muka). Ulos kyllä. Koneen äänikortin omia ajureita käytettäessä ääni menee sisään niinkuin pitääkin mutta latenssit on ihan sairaita..
 
Yamaha moxia ulkoisena äänikorttina käytettäessä Reaper ei tunnista mitään inputteja taikka outputteja.
 
DownWithTheSickness
06.01.2013 17:36:23 (muokattu 06.01.2013 18:00:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownWithTheSickness: Miten mua rienataan näin kovasti, en saa taaskaan hommia sujumaan. Onko nää oikeesti jotain henkimaailman vehkeitä vai onko mulla vaan yliluonnollisen paska tuuri näiden kanssa?
 
Nyt ASIO4ALL ei saa ääntä Reaperiin (yksi syy tähän voisi olla että "iputsound" on jonkun muun sovelluksen käytössä mutta minkä helvetin muka). Ulos kyllä. Koneen äänikortin omia ajureita käytettäessä ääni menee sisään niinkuin pitääkin mutta latenssit on ihan sairaita..
 
Yamaha moxia ulkoisena äänikorttina käytettäessä Reaper ei tunnista mitään inputteja taikka outputteja.

 
Laitehallinnasta Groovemonitoring pois päältä, imuroin jonkun realtekin ajurin ja ääniraidat stereoksi nauhotettavalta raidalta niin nyt menee ääni sisään, saa nähdä mikä on seuraava ongelma
 
EDIT nyt siis ASIO4ALL toimii näillä näkymin koneen omalla äänikortilla.
 
Jaava
06.01.2013 19:19:26 (muokattu 06.01.2013 19:25:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownWithTheSickness: EDIT nyt siis ASIO4ALL toimii näillä näkymin koneen omalla äänikortilla.
 
En mä asio4all hommeleita käyttäisi minkään muun kuin koneen sisäisen kortin kanssa. Se on suunniteltu tekemään niistä siedettäviä. Hanki ulkoinen kortti, jolle on olemassa luotettavat ajurit.
 
Edit: asio4all ei siis ole oikea asioajuri. Se käyttää laitteen omia wdm ajureita hyväkseen.
Itseasiassa koko projektin sivuilla sanotaan, että saadakseen asio4all toimimaan, tarvitsee pari minuuttia aikaa ja jonkun verran tuuria.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
DownWithTheSickness
06.01.2013 22:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: En mä asio4all hommeleita käyttäisi minkään muun kuin koneen sisäisen kortin kanssa. Se on suunniteltu tekemään niistä siedettäviä. Hanki ulkoinen kortti, jolle on olemassa luotettavat ajurit.
 
Edit: asio4all ei siis ole oikea asioajuri. Se käyttää laitteen omia wdm ajureita hyväkseen.
Itseasiassa koko projektin sivuilla sanotaan, että saadakseen asio4all toimimaan, tarvitsee pari minuuttia aikaa ja jonkun verran tuuria.

 
Koneen sisäisen kortin kanssa sitä käytänkin.
 
Millekkäs ulkoiselle kortille on olemassa luotettavat ajurit? Pitää seuraavaksi hommata joku äärimmäisen simppeli härveli.
 
Tuo Yamaha ei jostain syystä näy äänilaitteissa ollenkaan vaikka ajurit on hommattu.. Edellisellä koneellä näkyi..
 
Grugi
07.01.2013 08:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DownWithTheSickness: Koneen sisäisen kortin kanssa sitä käytänkin.
 
Millekkäs ulkoiselle kortille on olemassa luotettavat ajurit? Pitää seuraavaksi hommata joku äärimmäisen simppeli härveli.
 
Tuo Yamaha ei jostain syystä näy äänilaitteissa ollenkaan vaikka ajurit on hommattu.. Edellisellä koneellä näkyi..

 
No esimerkiksi M-Audion Fast Track Ultralle on olemassa ihan luotettavat ajurit niin XP, 7, kuin OSX alustalle joilla olen kyseistä laitetta käyttänyt ilman ongelmia. Win8 kokemusta ei vielä ole ja tuskin tuleekaan ihan heti.
 
Samoin Eleven Rack on toiminut moitteetta.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
passe
07.01.2013 09:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainitaanpa täälläkin, että M-audion Fast Trackien ajurit löytyvät nykyään Avid:n sivuilta. Omistussuhteen vaihdos.
 
http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/download/en379411
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Jaava
07.01.2013 11:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Mainitaanpa täälläkin, että M-audion Fast Trackien ajurit löytyvät nykyään Avid:n sivuilta. Omistussuhteen vaihdos.
 
http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/download/en379411

 
ne taisi kyllä ostaa sen jo 2004.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
passe
07.01.2013 11:34:47 (muokattu 07.01.2013 12:47:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: ne taisi kyllä ostaa sen jo 2004.
 
Heh... no mutta sehän on sama kuin eilen;) Mutta viime vuoden puolella löytyi vielä ajurit M-audion sivuilta, nyt ei enää löydy.
 
E: Taisi tuo uutinen kummitella takaraivossa ja sekoittaa pakan:
 
http://createdigitalmusic.com/2012/ … vid-akai-m-audio-becomes-new-giant/
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
telescope
07.01.2013 15:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: ne taisi kyllä ostaa sen jo 2004.
 
Ja myivätkin sen jo viime vuonna.
 
passe
07.01.2013 18:41:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Ja myivätkin sen jo viime vuonna.
 
No joo joo...lyö nyt vielä lyötyä;)
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
DownWithTheSickness
07.01.2013 21:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo nyt oon saanu kaiken toimimaan, ainoa häiritsevä asia on että Yamaha Moxia audio interfacena käyttäessä tulee tuo Yamaha moxiinkin menevä signaali (eli puhdas kitara) kaiuttimista kun haluaisin kuulla vain plugarin säröpörinäkitaran.
 
En oikeen keksi järkeviä hakusanojakaan tuolle ongelmalle että voisin googletella, joten osaisko joku jeesiä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «