Muusikoiden.net
03.12.2016
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Drumagog 5 ja 80ms latenssi
1
epeli
18.12.2012 23:32:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis niinq mitä helvettiä. Miks tossa on tommonen? Kaikkia käsiteltäviä raitoja pitää siirtää 80ms jotta osuu iskut kohdilleen.
 
Pro Tools 10, OS X 10.8.2, Mac Pro 3.1
 
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
progemm
21.12.2012 13:35:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun oot saanu haluamas samplet käyttöön niin mä henkkoht suosittelen että printtaat ne saman tien omille raidoille, juu nou, Bus to Bus ja reccaamaan. Tän jälkeen voit laittaa samplerin inaktiiviseksi ja säästää koneen tehoja siltäkin vähältä.
 
Sen lisäks että se säästää sun koneen tehoja on sulla täys vapaus käsitellä sampleja audiona ja liikuttaa ne kohdalleen.
Voit toki kokeilla myös delay kompensaatiota, mutta tässä tilanteessa kun raitoja todennäköisesti on niin vähän ja todennäköisesti teet kaiken in the box(?) niin en itse lähtisi sillä leikkimään.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
progemm
21.12.2012 15:09:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

epeli: Kaikkia käsiteltäviä raitoja pitää siirtää 80ms jotta osuu iskut kohdilleen.
 
EDIT. muistaakseni Drumagog oli tän delay homman kanssa aika hidas, korjatkaa jos oon väärässä (edellinen versio mitä käytin oli D4). Mutta joo, kaikki samplerisoftat heittää jossain välissä delayta raidoille jos niitä käyttää ihan reaaliajassa.
 
Slate Trigger toi hommaan ison parannuksen, mutta silläkin on aina pieni viive joka pitää siirtää kohdalleen, ainakin printatuissa raidoissa, ja itse en lähtis ainakaan mixissä luottamaan siihen että iskut pysyy paikallaan jos pitää sampleria kokoajan päällä.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Antti1
21.12.2012 15:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progemm: Mutta joo, kaikki samplerisoftat heittää jossain välissä delayta raidoille jos niitä käyttää ihan reaaliajassa.
 
Häh? Latenssihan joko on tai ei ole, ei se kesken kaiken mistään synny sattumanvaraisena ajankohtana.
 
Slate Trigger toi hommaan ison parannuksen, mutta silläkin on aina pieni viive joka pitää siirtää kohdalleen, ainakin printatuissa raidoissa, ja itse en lähtis ainakaan mixissä luottamaan siihen että iskut pysyy paikallaan jos pitää sampleria kokoajan päällä.
 
Tuota varten suurimmassa osassa äänityssoftia on jonkinlainen latenssinkorjaus, joka hoitaa homman kuntoon. Se on sit eri asia missä kohtaa signaalin aluketta triggaussofta olettaa iskun alkavan ja kuinka pitkä pätkä samplessa on "tyhjää" ennen vaikka signaalin ensimmäistä piikkiä. Kyllä ne iskut pysyvät aivan paikallaan, jos järjestelmässä ja softassa ei ole jotain vikaa, käytti sitten reaaliajassa tai poltti raidat audioksi.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
CPU
21.12.2012 17:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Häh? Latenssihan joko on tai ei ole, ei se kesken kaiken mistään synny sattumanvaraisena ajankohtana.
 

 
Tuota varten suurimmassa osassa äänityssoftia on jonkinlainen latenssinkorjaus, joka hoitaa homman kuntoon. Se on sit eri asia missä kohtaa signaalin aluketta triggaussofta olettaa iskun alkavan ja kuinka pitkä pätkä samplessa on "tyhjää" ennen vaikka signaalin ensimmäistä piikkiä. Kyllä ne iskut pysyvät aivan paikallaan, jos järjestelmässä ja softassa ei ole jotain vikaa, käytti sitten reaaliajassa tai poltti raidat audioksi.

 
Näin. Ihmettelen miksei protari ole tota latenssi kompensaatiota ottanut käyttöön vielä.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Danko
21.12.2012 17:39:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Näin. Ihmettelen miksei protari ole tota latenssi kompensaatiota ottanut käyttöön vielä.
 
Siksi että se pitää osata ottaa käyttöön itse. http://www.ptdudes.com/2011/05/18/d … compensation-explained-part-1-of-2/
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
CPU
21.12.2012 17:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Siksi että se pitää osata ottaa käyttöön itse. http://www.ptdudes.com/2011/05/18/d … compensation-explained-part-1-of-2/
 
Harmi et joutuu käsin säätää. Useimmissa daw:ssa tuo on ymmärtääkseni automaattista.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
epeli
23.12.2012 16:10:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Siksi että se pitää osata ottaa käyttöön itse. http://www.ptdudes.com/2011/05/18/d … compensation-explained-part-1-of-2/
 
Tänks. Tällä mennään.
 
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti