Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Auttakaa alkukantaista äänittäjää!!
1 2
michaelamusic
30.10.2012 17:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu että meikäläisellä nää hommat ei mene ikinä nappiin, joten pahoittelut jatkuvasta avunpyynnöstä!

Kaiken säätämisen jälkeen sain niinkin "yksinkertaisen" asian toimimaan kun mikin äänen kuulumaan kuulokkeista. Tarkotuksena olisi tietenkin laulua äänittää, mutta kun luon uuden trackin jossa taustanauha soi niin tahtoisin mielelläni kuulla sen samalla kun laulan päälle, ei viitsisi ihan sokkonakaan vetästä. Tällä hetkellä Reaperi käytössä, Pro Tools 8 käyttäisin mielummin mutta sitä on hankala saada. Anyways, taustabiisi ei kuulu paitsi kun painan auxin päälle jollon kuulen sen lisäksi lauluraitani. Missä homma kusee?

Samaan syssyyn olisi kiva tietää miten saan järkevästi lauluraitaanki kaikua, joka voisi kuulua myös samaan aikaan kun äänitän. Tämäkin yksinkertainen asia toimii ainakin ProToolsissa moitteettomasti. Reaperin säädöissä on sama paska kun jossain Audacityssä jossa täytyy syöttää ihme lukemia eikä siitä tule hevon kakkaa.

Heitetäänpäs vielä yksi ongelma teille ratkaistavaksi:

Koska mielellään teen oikein webcamera lauluvideoita näin kun oikea ammattilainen, niin millä inputilla ja outputilla ja Puuttinilla saan webcamera (tai miksi ei videokameran videoon) liitettyä äänen niin että se tosiaan tulee tuon kondemikin kautta ja että myös taustalaulu kuuluisi suoraan inputista (eikä mistään kaiuttimista), kaikua kun tuohonkin soppaan saisi niin olisi aika kiva jutska.

Havaitkaa turhaantuneen sarkasmin olevan läsnä.. Nämä asiat olisi kiva oikeastikkin ratkaista koska mulla ei kertakaikkiaan riitä aivokapasiteetti, tai sit olen vaan nainen joka ei ymmärrä elektroniikasta sen enempää kun sika sinfoniasta.

Apua?

Music is what feelings sound like.
Antti1
30.10.2012 18:57:46 (muokattu 30.10.2012 18:59:07)

michaelamusic: Kaiken säätämisen jälkeen sain niinkin "yksinkertaisen" asian toimimaan kun mikin äänen kuulumaan kuulokkeista.

Luot uuden raidan vaikka tuplaklikkaamalla mikserinäkymää tms., valitset oikean sisääntulon, painat luomaltasi raidalta record arm ja record monitoring on. Loput on pelkkää äänikortin asetusten hallintaa. Ihan vaan siltä varalta, että jotain ei ehkä menekään oikein.

Tarkotuksena olisi tietenkin laulua äänittää, mutta kun luon uuden trackin jossa taustanauha soi niin tahtoisin mielelläni kuulla sen samalla kun laulan päälle, ei viitsisi ihan sokkonakaan vetästä.

Raahaat vaikka työpöydältä sen taustanauharaidan reaperiin ja painat tarpeesi mukaan play tai rec, siinäpä se. Todella vaikeaa. ;)

Tällä hetkellä Reaperi käytössä, Pro Tools 8 käyttäisin mielummin mutta sitä on hankala saada.

Rahallahan Pro Toolsin saa, ei se sen hankalampaa ole. Vanhojen versioiden hankkiminen tosin täytyy tehdä käytettyjen markkinoiden kautta ja noi on rautarajoitteisia, ei oikein auta piratismit varsinkaan näiden suhteen, jos sitä "hankalalla saamisella" tarkoitit. Toisaalta mua ihmetyttää suuresti jos sä osaisit käyttää Protaria, muttet Reaperia. Nää eri softat ovat usein niin samankaltaisia, että jokaista niistä pystyy käyttämään kyllä opettelematta edes auttavasti sokkonakin.

Anyways, taustabiisi ei kuulu paitsi kun painan auxin päälle jollon kuulen sen lisäksi lauluraitani. Missä homma kusee?

Painat auxin päälle mistä? Homma kusee sen vuoksi, että teet jotain selkeästi täysin väärin. Niinkuin yllä mainitsin, hoida se tiedosto vain Reaperin raitanäkymään joko raahaamalla, tai vaikka insertillä. Ei tarvitse koskea yhtään mihinkään sen lisäksi, pistät vain soimaan.

Samaan syssyyn olisi kiva tietää miten saan järkevästi lauluraitaanki kaikua, joka voisi kuulua myös samaan aikaan kun äänitän.

Lisää ko. raitaan kaikuplugari ja säädä wet/dry suhde sopivaksi. Toimii aivan kuten missä muussakin softassa. Jos haluat edistyneemmän tavan tehdä asiaa, niin luo kaiulle oma raitansa (kaiku 100% wet), johon syötät haluamasi raidalta signaalia. Syötetyn signaalin voimakkuus ratkaisee kuuluvan kaiun määrän suhteessa kaiuttomaan signaaliin.

Reaperin säädöissä on sama paska kun jossain Audacityssä jossa täytyy syöttää ihme lukemia eikä siitä tule hevon kakkaa.

Ei Reaperissa täydy syöttää mitään lukemia mihinkään. Numeroita kyllä on näkyvillä monessakin paikassa, mutta siihenhän kaikki perustuu: asioiden mittaamisiin, asteikoihin eri asioista ja ylipäätään ykkösiin sekä nolliin digimaailmassa. Kertoisitko mitä nämä lukemat ovat, jotka sulle ongelmaa aiheuttavat?

Koska mielellään teen oikein webcamera lauluvideoita näin kun oikea ammattilainen, niin millä inputilla ja outputilla ja Puuttinilla saan webcamera (tai miksi ei videokameran videoon) liitettyä äänen niin että se tosiaan tulee tuon kondemikin kautta ja että myös taustalaulu kuuluisi suoraan inputista (eikä mistään kaiuttimista), kaikua kun tuohonkin soppaan saisi niin olisi aika kiva jutska.

Tietämättä mitään sun käytössä olevista välineistä ei tässä asiassa voi auttaa. Input täytyy olla se, mistä haluat äänen tulevan (mikki tällä kertaa) ja output täytyy olla se, mihin haluat äänen kulkeutuvan (softa, laitteen fyysinen ulostulo).

Miten kuvittelet taustalaulun kuuluvan "suoraan inputista"? Input on sisääntulo = inputista kuuluu jotain vain, jos sinne syötetään jotain signaalia. Onko sulla taustalaulaja siinä paikalla, joka syöttää sitä taustalaulua inputiin? Niinpä niin.

Apua?

Ota vähän rauhallisemmin ja kerro tarkemmin, niin saat sitä paremmin.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
michaelamusic
30.10.2012 19:49:24 (muokattu 30.10.2012 21:03:56)

Rauhallisesti otan aina, usko pois :). Kannattaa tietysti suhtautua hieman vitsillä.. Ja ainakin itse kokemuksella voin sanoa että pelkästään Adoben Illustrator ja Photoshop poikkeaa toisestaan niin paljon (siis "työkalujen käyttöön") vaikka loppupeleissä niidenkin käyttö pitäisi olla niin samanlaisia; viitaten siihen että epäilet taitojani käyttää ProToolsia.

Aina hankaloituu asiat kun tulee uusi ohjelma edeen ja kaikki pitäisi osata. Enhän väitäkkään että osaisin ProToolsia käyttää kun ammattilainen, mutta näiden asioiden säätö on siellä ainakin paljon helpompaa. Mutta vähän avarrettuani sinunkin maailmaa niin asiaan:

1. Aijemin olen aina luonut uuden raidan mahd. yksinkertaisesti: Raidat> Luo uusi raita. Siihen olen tuonut importilla tai muulla vastaavalla kappaleen. Tähän ei oikeastaan mielestäni muuta ole ainakaan Toolilla tarvinnut, kun kerta ovat niin samanlaisia. Homma ei ainakaan pelittänyt Reaperillä. Jos painan rec:in päälle myös ko. raidalta, äänittää se senkin päältä.

2. Pro Toolsin voisin saada koulusta käyttöön, en lataamalla. Hankalaa on se että softat säilytetään jossain ties missä, ja niiden metsästyt + lainaaminen tuntuu hankalalta. Mutta osaan jotenkuten perusteita, muu on jäänyt unohtumaan koska ei ole toistaiseksi käyttöä muille asetuksille kuin ääniraidan luomiselle sekä taustaääni-raidan luomiselle.

3. Voi olla että sitä ei kutsutakkaan Aux:ina mutta anyways: käytössä toistaiseksi M-AUDIO:n äänikortti ja siinä on nappi. Kun painan taikanappia niin siirtyy "monitoritila", eli se kun kuulen kaikken mikin kautta siihen kun kuulen pelkät tietokoneäänet, eli esimerkiksi youtubesta tulevan musiikin. Tällaista nappia käytän myös studiossa pro toolsin ohella kun haluan kuunnella muualta tulevaa ääntä. Korjaa toki mikä tuon napin nimi on! Olen kuitenkin havainnut että ko. äänikortti saattaa olla hieman hajalla, koska usein rätisee kun painan tuota nappia. Napissa on jotain vikaa.. Aloitan käyttämään digidesign:in Mbox2 mini ulkosta kohta niin katsotaan auttaako.

4. Mitä Reaperiä tässä nyt on tullut käytettyä (ainakin yritettyä) niin siinähän on yksinkertainen paikka jossa lisätään FX:ä. Sitä painaessa, tulee pitkä lista harvinaisen epäselviä lyhenteitä. Yritän ottaa sen mahdollisimman selkeämmältä kuullostavan vaihtoehdon missä saan säätää juuri wet/dry ominaisuuksia. En ole ainakan toistaiseksi löytänyt mitään kohtaa jota klikkaamalla saan esikatselun päälle. Vaikeaa siinä on mitään säätää kun ei tiedä miltä kuullostaa. Olen testannut huvikseni vaan että kun laitan siihen jonkun epämääräsen kaiun niin kuuluuko se samalla kun äänitän: ei. Tämänkin asian olen hoitanut toolilla helposti, jokaisen raidan mikserillä vaan lisään TL-Spacen kautta kaikua. Kuulen sen esikatselussa, ennen äänitystä ja äänityksen aikana. Siihen skidisti säädelty kompressorilla ja homma kuullostaa ainakin meikäläisen korviin halutulta.

5. Tiedän eron inputista ja outputista, vitsillä on suhtauduttava ;) Ei tuo engelsmannin kieli ole hukassa.. Mikki nyt luonnollisesti pysyy nyt ja aina inputissa. Kun äänitän niin että saan videota samalla esim. webcameralla niin itse webcameraan en voi syöttää sen enempää sisään ja ulostuloa kun että ne tulevat äänikortin kautta. Mietin kuitenkin mahdollisuutta että koska webcamera-ohjelma poimii kuitenkin äänen silloinkin jos äänitän kappaletta ja kuvaan samalla. En tarvitse välttämättä säätää sen enempää siinäkään sisääntuloja. Enemmän jäi mietityttämään kun tulee taustanauha ja ääni 2 eri kautta ("for dummies"). Mutta on kokeiltava tätä ongelmaa sitten kun saan nuo oleellisemmat fiksattua.

Käytössä mulla on halvan halpa T.bone SC400, riittää mulle mainiosti kun on ihan kotiäänitystä. Mulla on mahtipontinen pc-läppäri ja jo yllämainittu äänikortti käytössä. Mikki toimii ainakin loistavasti mutta nyt ongelma kusee ohjelmien puolelta.

Kiitän avustasi ja vaivastasi, mutta mielummin kirjoitan avuntarpeeni humoristiseen tapaan kun kiroilemisella. Varmaan vaikutan vuosisadan nyypältä, mutta vannon että jokainen on joskus ollut nyyppä. Kukaan ei synny ohjelmat hallussa, eihän? :)

Kiitos!

Henri Henri Olavi
30.10.2012 20:01:27

michaelamusic: Ja ainakin itse kokemuksella voin sanoa että pelkästään Adoben Illustrator ja Photoshop poikkeaa toisestaan niin paljon vaikka loppupeleissä niidenkin käyttö pitäisi olla niin samanlaisia

You got to be fuckin' kiddin' me!?

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
michaelamusic
30.10.2012 20:08:34 (muokattu 30.10.2012 20:23:50)

Henri Henri Olavi: You got to be fuckin' kiddin' me!?

Olisiko pitänyt kenties arvata että täällä muusikoiden.net:issä pyörii joitain elämäänsä kyllästyneitä viisastelijoita ja pilkunviilaajia? Ongelmasi on?

Old Joe
30.10.2012 20:43:35 (muokattu 30.10.2012 20:44:00)

1. Aijemin olen aina luonut uuden raidan mahd. yksinkertaisesti: Raidat> Luo uusi raita. Siihen olen tuonut importilla tai muulla vastaavalla kappaleen. Tähän ei oikeastaan mielestäni muuta ole ainakaan Toolilla tarvinnut, kun kerta ovat niin samanlaisia. Homma ei ainakaan pelittänyt Reaperillä. Jos painan rec:in päälle myös ko. raidalta, äänittää se senkin päältä.

En ole aikoihin näitä äänitys softia käytellyt, mutta tuskin ovat paljon muuttuneet. Tyhjälle raidalle äänitettäessä on muut raidat joko mykistettävä, tai asetettava toistolle.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
michaelamusic
30.10.2012 20:47:56 (muokattu 30.10.2012 20:50:50)

Old Joe: En ole aikoihin näitä äänitys softia käytellyt, mutta tuskin ovat paljon muuttuneet. Tyhjälle raidalle äänitettäessä on muut raidat joko mykistettävä, tai asetettava toistolle.

Sitä juuri! En ole Reaperiä käyttänyt ennestään lainkaan ja yritinkin saada sitä toistolle taustalle tuloksetta. Sen raidan luominen ei pitäisi mitenkään poiketa mistään, mutta siinä on jossain jokin pikkusäätö josta saan sen toistamaan itseään äänittäessä, sitä nappia etsiskelen. :)

Ja lisätäkseni että ProToolsia käyttäessäni se toistaa kaikki muut raidat automaattisesti kun äänitän ellen erikseen niitä mykistä. Reaperi kuitenkin näemmä poikkeaa kuitenkin sen verta että se täytyy sitten joka kerta vaihtaa itse kumman haluaa.

Old Joe
30.10.2012 20:51:27 (muokattu 30.10.2012 20:53:26)

michaelamusic: Sitä juuri! En ole Reaperiä käyttänyt ennestään lainkaan ja yritinkin saada sitä toistolle taustalle tuloksetta. Sen raidan luominen ei pitäisi mitenkään poiketa mistään, mutta siinä on jossain jokin pikkusäätö josta saan sen toistamaan itseään äänittäessä, sitä nappia etsiskelen. :)

Pitäisihän jokaiselle raidalle erikseen löytyä napit .

e. Hittolainen, mihin häipyi loppuosa, eli -REC- -PLAY- -MUTE-.
Käytin nuolinäppäimiä, tulisiko näin näkyviin?

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
michaelamusic
30.10.2012 20:57:00 (muokattu 30.10.2012 21:00:14)

Old Joe: Pitäisihän jokaiselle raidalle erikseen löytyä napit .

Voi johtua juuri niistä asetuksista tämäkin. Avasin nyt tuon ohjelman (jos joku käyttää ko. ohjelmaa niin vio valaistaa). Raidan kohdalla on nappi "Monitoring on/off", tämähän on ainakin pakko olla päällä jos haluan mikistä kuulla mitä höpisen. Taisin mielestäni kokeilla myös laittaa monitorin päälle taustabiisin raidalla, ei vissiin toiminut. Ainakin kaiken järjen mukaan se olisi voinut toistaa itseään äänittäessä, ilman että se äänittää sen raidan päälle. Inputtina siinä on mono, pitäisikö olla jokin muu? Näistä on vähän hankala keskustella kun pitäisi aina olla paikan päällä katsomassa homma kuntoon :) Mutta mukava että viitsitte auttaa!

Vielä tuohon sinun tekstiin joka jäi pois: On ainakin tossa reaperissä noi tietysti, reciä en kyllä voi painaa ko. raidan kohdalta koska muuten se äänittää sen raidan päältä. Siinä on mute tietty ja jokin "soloed in place/not soloed" nappikin, tiedä mitä se tekee mutta tuskin ei tähän auta. Ajattelin vaan että riittää kun sen raidan kohdalla monitori on päällä, mutta ei vissiin.

Antti1
30.10.2012 21:11:10 (muokattu 30.10.2012 21:15:07)

Niinkuin jo aiemmin sanoin: raahaa tai laita insertillä se tiedosto sinne Reaperiin ja paina play. Se on aivan kaikki, jota sun tarvitsee tehdä toistaaksesi valmista äänitiedostoa ko. ohjelmalla. Ei tarvitse valita inputteja, ei monitorointeja, ei record armia, ei kertakaikkiaan mitään. Jos ääni ei kuulu, niin sulla on äänikortin ulostuloasetukset softasta väärin.

michaelamusic: Ja lisätäkseni että ProToolsia käyttäessäni se toistaa kaikki muut raidat automaattisesti kun äänitän ellen erikseen niitä mykistä. Reaperi kuitenkin näemmä poikkeaa kuitenkin sen verta että se täytyy sitten joka kerta vaihtaa itse kumman haluaa.

Ei. Reaper toistaa kaiken sen mukaan miten sen ko. raidan äänenvoimakkuudet, mute, solo ja reititykset on asetettu. Mitään ei tarvitse säätää mistään, jos haluaa oletuksena kuulla kaiken raitanäkymässä sijaitsevan äänen. Periaate on aivan sama, kuin Protarissa ja kaikissa muissakin kokeilemissani sekvenssereissä.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
michaelamusic
30.10.2012 21:17:55 (muokattu 30.10.2012 21:19:21)

Antti1: Niinkuin jo aiemmin sanoin: raahaa tai laita insertillä se tiedosto sinne Reaperiin ja paina play. Se on aivan kaikki, jota sun tarvitsee tehdä toistaaksesi valmista äänitiedostoa ko. ohjelmalla. Ei tarvitse valita inputteja, ei monitorointeja, ei record armia, ei kertakaikkiaan mitään. Jos ääni ei kuulu, niin sulla on äänikortin ulostuloasetukset softasta väärin.

Ei. Reaper toistaa kaiken sen mukaan miten sen ko. raidan äänenvoimakkuudet, mute, solo ja reititykset on asetettu. Mitään ei tarvitse säätää mistään, jos haluaa oletuksena kuulla kaiken raitanäkymässä sijaitsevan äänen. Periaate on aivan sama, kuin Protarissa ja kaikissa muissakin kokeilemissani sekvenssereissä.

Kokeillaan jospa se toimisi.. Keksitkö vastausta siihen kaiun säätämiseen reaperillä?

> Itseasiassa olen insertillä sitä tähän asti sinne laittanut ja kokeillut, mitään ei kuitenkaan ole kuulunut kun äänitän. Eli jotain on jossain säädettävä ja sen kun tietäisi. Mahtaako sitten erota ollenkaan siitä raahaamisesta, kokeilen kuitenkin sitä.

Antti1
30.10.2012 21:22:56

michaelamusic: Kokeillaan jospa se toimisi.. Keksitkö vastausta siihen kaiun säätämiseen reaperillä?

No ainakin sä tarvitset jonkun sopivan plugarin. Tässä resepti rautalangasta vaikka Reaperin omalla (imo huonolla) ReaVerbatella:
-avaa Reaper
-luo uusi raita
-klikkaa raidan fx-nappia
-paina avautuvasta ikkunasta add-painiketta
-valitse avautuvasta listasta Cockos
-valitse oikean puoleisesta sarakkeesta ReaVerbate
-paina ok
-valmis

Kaikki tuon jälkeen on sen kaiun säätöä: wet/dry -suhdetta, huoneen kokoa, vaimentumaa, viivettä, filtteröintiä jne. Ihan samaa hommaa siis, mitä jokaisella kaikuplugarilla tehdään.

Tällä keinolla sulla siis on yksittäisessä raidassa plugari, ehkä se käy metodina sun tarpeisiin ihan ok. Suuremmissa projekteissa mä käyttäisin niitä aux-raidoilla, ihan vaan hommien helpottamiseksi.

michaelamusic
30.10.2012 21:23:03

michaelamusic: Kokeillaan jospa se toimisi.. Keksitkö vastausta siihen kaiun säätämiseen reaperillä?

> Itseasiassa olen insertillä sitä tähän asti sinne laittanut ja kokeillut, mitään ei kuitenkaan ole kuulunut kun äänitän. Eli jotain on jossain säädettävä ja sen kun tietäisi. Mahtaako sitten erota ollenkaan siitä raahaamisesta, kokeilen kuitenkin sitä.

Täytyy vielä tässä kohtapuolin käydä laittamassa mikki kiinni. Mutta äsken testasin ja toisti ainakin raidan kun loin uuden lauluraidan ja laitoin sen recille.

Siis onko mulla jotenkin huono onni, vai miksi tuntuu siltä että mulla ei asiat pelitä vaikka mielestäni teen ihan samoja asioita. Mutta kun joku muu neuvoo saman asian niin se sitten toimii :D

Mun mielentila tällä hetkellä:

http://media.tumblr.com/tumblr_m7xzrhVWqO1qhy6fn.png

michaelamusic
30.10.2012 21:24:49

Antti1: No ainakin sä tarvitset jonkun sopivan plugarin. Tässä resepti rautalangasta vaikka Reaperin omalla (imo huonolla) ReaVerbatella:
-avaa Reaper
-luo uusi raita
-klikkaa raidan fx-nappia
-paina avautuvasta ikkunasta add-painiketta
-valitse avautuvasta listasta Cockos
-valitse oikean puoleisesta sarakkeesta ReaVerbate
-paina ok
-valmis

Kaikki tuon jälkeen on sen kaiun säätöä: wet/dry -suhdetta, huoneen kokoa, vaimentumaa, viivettä, filtteröintiä jne. Ihan samaa hommaa siis, mitä jokaisella kaikuplugarilla tehdään.

Tällä keinolla sulla siis on yksittäisessä raidassa plugari, ehkä se käy metodina sun tarpeisiin ihan ok. Suuremmissa projekteissa mä käyttäisin niitä aux-raidoilla, ihan vaan hommien helpottamiseksi.

Testaillaan tota :) Valittin silloin ihan taisi olla ekana listalla olevan reverb:in. Säädin sitä päin pyllyä ihan testiksi kun en saanut sitä esikatselussa kuulumaan, enkä äänittäessä.

Mutta kiitos oikeasti avusta, mua nimittäin vähän turhauttaa nää säätämiset kun mä haluan vain yksinkertasesti äänittää vähän. :)

Antti1
30.10.2012 21:25:05

michaelamusic: Itseasiassa olen insertillä sitä tähän asti sinne laittanut ja kokeillut, mitään ei kuitenkaan ole kuulunut kun äänitän. Eli jotain on jossain säädettävä ja sen kun tietäisi. Mahtaako sitten erota ollenkaan siitä raahaamisesta, kokeilen kuitenkin sitä.

Toinen rautalankamalli:
-avaa Reaper
-raahaa tai laita insertillä haluamasi tiedosto näkymään uudelle raidalle
-luo uusi raita laulun äänittämistä varten
-valitse lauluraidalle oikea sisääntulo
-paina lauluraidalta record arm ja record monitoring päälle
-paina ctrl + r ja ala laulamaan taustan päälle

Antti1
30.10.2012 21:27:25

michaelamusic: Testaillaan tota :) Valittin silloin ihan taisi olla ekana listalla olevan reverb:in. Säädin sitä päin pyllyä ihan testiksi kun en saanut sitä esikatselussa kuulumaan, enkä äänittäessä.

ReaVerb ilmeisesti? Se ei ole ihan perinteinen kaikuplugari, vaan impulssivasteiden toistamista varten. Silloin tarvitaan jokin ääninäyte halutusta tilaäänestä, jotta ko. plugari mitään kaikua päästelee ulos.

Mutta kiitos oikeasti avusta, mua nimittäin vähän turhauttaa nää säätämiset kun mä haluan vain yksinkertasesti äänittää vähän. :)

Eipä kestä. Kuten sanoin, niin rauhassa vaan ja pätkä kerrallaan. :)

michaelamusic
30.10.2012 21:43:58

Antti1: ReaVerb ilmeisesti? Se ei ole ihan perinteinen kaikuplugari, vaan impulssivasteiden toistamista varten. Silloin tarvitaan jokin ääninäyte halutusta tilaäänestä, jotta ko. plugari mitään kaikua päästelee ulos.

Eipä kestä. Kuten sanoin, niin rauhassa vaan ja pätkä kerrallaan. :)

Näillä mennään :) En välttämättä tähän aikaan enään viitsi naapureita koetella, mutta palaan asiaan mikäli mulla ei pelitä, ainakin näillä näkymin pitäisi homma olla hanskassa :)

michaelamusic
30.10.2012 22:41:06 (muokattu 30.10.2012 22:44:41)

Hehhee, noloa mutta vielä vähän toi homma pistää hanttiin.

Taustaääni toimii ihan loistavasti, ihan niinkun pitäisikin kiitos :)

Tein ääniraidan ja se toisti sitä normaalisti, kuulin itseni mutta se ei tallentanut ääntä ollenkaan? Ei tullut siis niitä "äänivuoria", toistaessa kuului vaan taustabiisi.

Sitten menin asetuksiin säätämään inputin ja outputin äänikorttiin niinkun vissiin pitäisi, ja latenssi oli jostain syystä ponnahtanut tiettyihin lukuihin niin mun ääni tuli viiveellä. Nollasin sen ajatellen että se korjaisi asian.

Sitten kun yritin äänittää ei enään mikään liikahtanutkaan. Siis ei mikään :D Ja kun lauluraidassa on rec:i päällä niin siinä sen raidan mikserissähän pitäisi liikkua se hekotin sen mukaan kun ääntä tulee, mutta ei liiku.

Mä olen mahdoton, tiedän..

Antti1
30.10.2012 22:56:13

michaelamusic: Tein ääniraidan ja se toisti sitä normaalisti, kuulin itseni mutta se ei tallentanut ääntä ollenkaan? Ei tullut siis niitä "äänivuoria", toistaessa kuului vaan taustabiisi.

Oot unohtanut painaa reciä ja sen sijaan klikannut play. Käy joskus mullekin.

Sitten menin asetuksiin säätämään inputin ja outputin äänikorttiin niinkun vissiin pitäisi, ja latenssi oli jostain syystä ponnahtanut tiettyihin lukuihin niin mun ääni tuli viiveellä. Nollasin sen ajatellen että se korjaisi asian.

Otatko kuvakaappauksen noista asetuksista, niin on paljon helpompaa auttaa tässä. Lyhyt selitys: sulta loppuu koneteho liian lyhyellä latenssilla.

Aki
31.10.2012 07:29:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Latenssin nollaaminen" kuulostaa kovin väärältä. Mitä sä siis muutit ja mistä?

"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti