Muusikoiden.net
04.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Windows 8 on uhkapeliä
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Atomic Cafe
25.10.2012 20:47:19 (muokattu 25.10.2012 20:50:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiroilua ja ihmettelyä lienee luvassa monessa tuvassa, sillä uudessa Windowsissa muuttuu käytännössä kaikki...

http://www.hs.fi/talous/Nokia+on+ko … +8+-uhkapeliss%C3%A4/a1305609799893

Saa nähdä miten käy, vaikka eiköhän tuohon ihmiset taas totu pienen narinan jälkeen. Sosiaalisessa mediassa mielipiteet ovat jakautuneet jyrkästi kahtia. Toisten mielestä 8 on kömpelö ja hankala paskakasa ja toisten mielestä paras keksintö sitten sähkölampun.

Atomic Cafen mukasarkastiset olkinuket ovat kyllä päivä päivältä surkeampia.
mattim
25.10.2012 21:28:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atomic Cafe: http://www.hs.fi/talous/Nokia+on+ko … +8+-uhkapeliss%C3%A4/a1305609799893

Saa nähdä miten käy, vaikka eiköhän tuohon ihmiset taas totu pienen narinan jälkeen. Sosiaalisessa mediassa mielipiteet ovat jakautuneet jyrkästi kahtia. Toisten mielestä 8 on kömpelö ja hankala paskakasa ja toisten mielestä paras keksintö sitten sähkölampun.

Mitä mieltä sinä olet tästä aiheesta ?

zekeode
25.10.2012 21:35:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai että kun muistaa Windows XP:n julkaisun, ja jumalauta lähes jokainen oli sitä mieltä, että kasa paskaa on luvassa.

Myöhemmin asennuksetkin piti tehdä ilman nettiyhteyttä, koska muuten tuli virusta koneelle heti.

Eiköhän tämä ole samaa paskaa, kuin ennenkin. Linux on paras, ja ehkä ensi vuonna se on jo kotikoneisiin soveltuva. (Mikrobitissä hehkutettiin näin jo vuonna 1995).

Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia
Atomic Cafe
26.10.2012 03:48:02

mattim: Mitä mieltä sinä olet tästä aiheesta ?

En varsinaisesti mitään mieltä kun en ole ainakaan vielä tuohon siirtymässä.

Toistaiseksi minua kiinnostaa paljon enemmän se mitä muut ajattelevat tästä asiasta. Olettaisin että kaikki ihmiset eivät tule tuohon ikinä siirtymään, jos ei ole ihan pakko.

Kalmo
26.10.2012 10:06:30

Atomic Cafe: En varsinaisesti mitään mieltä kun en ole ainakaan vielä tuohon siirtymässä.

Toistaiseksi minua kiinnostaa paljon enemmän se mitä muut ajattelevat tästä asiasta. Olettaisin että kaikki ihmiset eivät tule tuohon ikinä siirtymään, jos ei ole ihan pakko.

Jos haluaa käyttää Microsoftin tuotteita, niin jossain vaiheessa on pakko, kun ei löydy enää tukea. Monia tämän päivän ohjelmia ei saa toimimaan asiallisesti XP:tä vanhemmassa käyttiksessä, ja Vistankin kanssa voi olla ongelmia.

Eli kaikki Microsoftin käyttistä käyttävät ihmiset siirtyvät aikanaan W8:iin, ellei se osoittaudu Vistan kaltaiseksi flopiksi, jossa tapauksessa päivitetään aikanaan W8:n seuraajaan.

Itse olen kuullut W8:sta toistaiseksi lähinnä positiivista palautetta. Musakoneeni osalta roikun kyllä XP:ssä vielä pitkään.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Grugi
26.10.2012 10:23:40

Kotikäytössä juu mennään jossain vaiheessa Win8 mutta yritysmaailmassa tuskin ollaan halukkaita vaihtamaan tuohon kun monilla on vielä Win7 siirtyminenkin kesken. Ehkä se seuraava Windows on suunnattu paremmin yritysmaailmaa silmälläpitäen.

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Niq
26.10.2012 11:00:48 (muokattu 26.10.2012 11:01:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toistaiseksi itkua ja valitusta mediassa ja puskaradiossa on tullut vain selkeästi sellaisilta, jotka eivät ole kuin korkeintaan kymmenen minuuttia kokeilleet Windows 8:n käyttöä tai sitten ei ollenkaan. Hetken totuttelun jälkeen tuo on ihan saamarin nopea käyttää (ei vain nopea alusta, vaan asiat löytyy nopeasti) ja räätälöitävissä omiin tarpeisiin todella paljon paremmin kuin aiemmat tietokonekäyttöliittymät.

Tottakai tulee muutosvastarintaa, kun lähdetään heittämään kuvakkeita ja valikoita roskikseen ja keksitään jotain uutta sen tilalle. Onneksi MS on tehnyt asian niin että parin viikon käytön jälkeen oikein ihmettelee että miksei kukaan ole keksinyt tätä aikaisemmin ja palaaminen esimerkiksi Windows 7:n kuvake&valikko-tyyliseen 80-luvulla keksittyyn käyttöliittymään tuntuu aika huonolta ajatukselta.

Parasta kuitenkin on se, kuinka hyvin tuo kasi toimii kosketuksella. Esimerkiksi kesällä ostettu Galaxy Tab jää valovuoden käytettävyydessään tuolle Windows 8:n kosketuskäyttöliittymälle; sen nopeudelle, ja suorastaan briljantille toimivuudelle. Niistä ylisuurista iPhoneista (iPad) puhumattakaan.

Atomic Cafe
26.10.2012 13:05:44 (muokattu 26.10.2012 16:46:41)

Kyllä tuo voi olla ihan hyväkin juttu kunhan siihen ensin tottuu. Hiiri kannattanee heittää jo siinä totutteluvaiheessa roskiin. Minulla kun on viimeisen päälle vanhanaikaiset pelit ja pensselit niin en tuota käyttöjärjestelmää ota ihan heti käyttöön, vaikka alkoi se kyllä jo vähän kiinnostamaan.

Toisaalta on kyllä niinkin että minä ja monet muut emme pidä siitä että johonkin asiaan on PAKKO siirtyä tietyn ajan kuluessa ja juuri siitä tässä on kysymys, kuten Kalmo tuossa jo totesikin.

Jaava
26.10.2012 13:09:10 (muokattu 26.10.2012 13:14:44)

Mua vähän epäilyttää työpöydästä luopuminen. Tokihan tuossa pääsee vanhanaikaiseen työpöytänäkymään, mutta jatkuva vaihtaminen olisi kyllä raivostuttavaa.

Edit: Musta näyttää, että ilman kosketusnäyttöä win8:sta on vaan harmia.

Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Atomic Cafe
26.10.2012 13:17:53 (muokattu 26.10.2012 13:20:08)

Jaava: Musta näyttää, että ilman kosketusnäyttöä win8:sta on vaan harmia.

Siltä se vahvasti vaikuttaa, eikä se taida olla mikään vahinko.

Jaava
26.10.2012 13:23:16

Atomic Cafe: Siltä se vahvasti vaikuttaa, eikä se taida olla mikään vahinko.

Niin. Entäs jos työskentelee kolmen ison näytön kanssa, jotka on sijoitettu yli metrin päähän käyttäjästä?

Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
LaXu
26.10.2012 13:30:01

Win 8 on käytännössä aika kankea jos on isoja, korkearesoisia näyttöjä tai useampi näyttö käytössä. Ei siinä ole mitään järkeä, että start menu syö 2560x1600 ruudulla koko tilan. Myöskin koko Metro UI on tosi köpö hiirellä käytettynä ja kosketuksellakin mielestäni melko epäintuitiivinen.

Itse veikkaan Win8:sta suurta floppia ja 9:ssa taas toivottavasti kuunnellaan käyttäjiä ja tehdään oikeasti hyviä käyttöliittymiä. Sinänsä sääli, pohjalla on kuitenkin teknisesti hyvä ja nopea systeemi. Käyttöliittymäsuunnittelu on vaan MS:lla suorastaan perseestä.

Jaava
26.10.2012 13:33:49 (muokattu 26.10.2012 13:36:35)

Musta tuo käyttöliittymä näyttää hyvältä tabletkoneisiin.

Työkoneessa mä pidän siitä, että mä saan mun keskeneräiset työt välittömästi näkyville työpöydälle. Ei hirveästi kiinnosta tuijotella välkkyviä värikkäitä tiilejä.

Edit: Tietääkös joku onko ongelmat rekisterin kanssa korjattu tuohon uuteen windowsiin. Jos poistan ohjelman koneelta, tarvitsenko kolmannen osapuolen softan varmistamaan, että kone ei luule ohjelman edelleen olevan olemassa?

lindo
26.10.2012 22:58:04

sillä uudessa Windowsissa muuttuu käytännössä kaikki...

Just joo. Musta tuo näytti pikaisella tutkailulla pahasti samalta kuin Vista uusilla väreillä, ja Win7 joka näytti samalta kuin Vista, eri väreillä.

Eikös tuossa nyt ole uutta vain tuo hölmö start screen ja se että START valikko poistettiin?

Esim. Folder Options on aina vaan se sama vanha tuttu Windows 98 ajalta :D

Rok rok
lindo
26.10.2012 22:58:55

Jaava:

Edit: Tietääkös joku onko ongelmat rekisterin kanssa korjattu tuohon uuteen windowsiin. Jos poistan ohjelman koneelta, tarvitsenko kolmannen osapuolen softan varmistamaan, että kone ei luule ohjelman edelleen olevan olemassa?

Epäilen vahvasti :P

Rok rok
Janzu78
26.10.2012 23:02:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Just joo. Musta tuo näytti pikaisella tutkailulla pahasti samalta kuin Vista uusilla väreillä, ja Win7 joka näytti samalta kuin Vista, eri väreillä.

Koeta klikata jotain... ;)
lindo
26.10.2012 23:16:35 (muokattu 26.10.2012 23:56:58)

Janzu78: Koeta klikata jotain... ;)

Ai siinäkö start screenissä? Kuka sellasta käyttää?

Asensin kokeilumielessä vanhan Adobe Audition 1.5 ja asentui ihmeen hyvin, vaikka joku "Windows joku.." ei ollutkaan yhteensopiva. Ohjelma aukes ihan normaalisti ja sammui ihan samoin kuin ennenkin X painikkeesta. (X painike joka on WinXPstä asti ollu se kiva punainen. ... mites kauan mäkkärissä on ollut ne hölmöt pampulat?)

"Windowsissa muuttuu käytännössä kaikki." Ääh, ei tuossa oikeesti mitään uutta ole.

EDIT:
http://i1033.photobucket.com/albums/a414/lindon4/Vista.jpg
http://i1033.photobucket.com/albums/a414/lindon4/Capturewindows8.jpg

Paljon on muuttunut. Eiku hei, nyt ei ole enää kova juttu olla pulleat ja kiiltävät valikot, nappulat ym.

EDIT2
Ai niin, poistin tuosta aloitus ikkunasta kaiken mitä en ajatellut tarvitsevani ... siihen jäi yksi tollanen laatikko, sähköposti.

Rok rok
daredevil
26.10.2012 23:56:56

Win7 on mielestäni hyvä käyttis, siirryin siihen suoraan XP:stä. Itse en käyttänyt Vistaa mutta mitä olen sitä myöhemmin kokeillut se tuntuu karmealta. Työkäytössä en halua siirtyä windows 8:aan yhtäkkiä...

lindo
27.10.2012 00:04:26

daredevil: Itse en käyttänyt Vistaa mutta mitä olen sitä myöhemmin kokeillut se tuntuu karmealta..

Kerro millä tavalla karmealta? Oliko kone jossa Vista, joku kauhea HP, Acer romu joka on täyteen tuupattu kaikella mitä netistä saa ilmaiseksi, vai joku hyvin pidetty siisti tykki kone, tai omaa Win7 konettasi vastaava?

Mä vertailin tuossa samassa koneessa Vistaa ja Win8, ja aika samalta ne tuntui. ... paitsi siis tuo hölmö start, joka lähinnä hidastaa koneen käyttöä.

No, suurin osa "tietokone=Facebook" käyttäjistä on sitä mieltä että JEES, täs pääsee suoraan feissariin.

Rok rok
sticky fingers
27.10.2012 00:09:08

lindo: Kerro millä tavalla karmealta? Oliko kone jossa Vista, joku kauhea HP, Acer romu joka on täyteen tuupattu kaikella mitä netistä saa ilmaiseksi, vai joku hyvin pidetty siisti tykki kone, tai omaa Win7 konettasi vastaava?

Mä vertailin tuossa samassa koneessa Vistaa ja Win8, ja aika samalta ne tuntui. ... paitsi siis tuo hölmö start, joka lähinnä hidastaa koneen käyttöä.

No, suurin osa "tietokone=Facebook" käyttäjistä on sitä mieltä että JEES, täs pääsee suoraan feissariin.

Taidat tuntea itsesi melko hyväksi ihmiseksi. Sillai ihan snadisti 'perustyyppiä' paremmaksi...?

...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti