Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinmallinnos softa suosituksia?
1 2 3
Niq
23.01.2013 13:20:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

painofdespair: En tiedä onko oikea paikka kysyä, mutta kysytään.
 
Kun käyttää vahvistinmallinnoksia (itse käytän Cubase5:ssa Lecab-kaappeja ja cubasen omia vahvareita), niin kuinka saada kitaroista sillä tavalla äänitettynä mahdollisimman "ison" kuuloiset? Olen äänittänyt vasemmalle ja oikealle panoroidut kitarat yhteensä 4 kertaa (2kpl molemmilla puolilla). Saundista tykkään, mutta jotenkin vain muna ja attack puuttuu kitaroista kokonaan.

 
Laita jotain ääninäytettä, niin on helpompi auttaa. Yleensä muna ja attack kärsii liiasta särön määrästä. Toinen on liian täyteen sullottu miksaus, eli EQ:lla on lähdettävä kaivelemaan sieltä ei-haluttuja taajuuksia pois.
 
Point
23.01.2013 15:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite käytän omissa biiseissä komplete 7 elementsin mukana tullutta versiota guitar rigistä. Tykkään ns. saakelisti. Vaikka kyseessä onkin "rajoitettu" versio(vähän vähemmän vahvareita ja efektejä), niin silti saan loihdittua sen avulla kutakuinkin minkä tahansa haluamani soundin nauhalle. Maihinnousussa on tuo mun biisi, kaikki siinä kuuluvat kitarat on rigin läpi soitettuja.
 
Itse lähtisin siis guitar rigillä liikenteeseen. Jos ei ole varaa kokoversioon, niin ostat vaikka tuon koko komplete elements-paketin. Maksaa jonku 45€. Mikäli siis tykkäsit siitä vitosen kokeiluversiosta.
 
Rodger
28.01.2013 04:33:50 (muokattu 28.01.2013 04:36:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun valintani on Ignite Amps NNR-1 ja keFIR-konvoluutioefekti sopivalla vahvistin/kautinmallilla.
 
http://www.igniteamps.com/en/audio-plug-ins
http://www.softpedia.com/get/Multim … dia/Audio/Audio-Plugins/keFIR.shtml
Googlaa "impulse responses"
 
Impulse respose (IR) -efektejä on paljon muitakin. Niillä saa hoidettua kaikki tilamallinnokset, joita huoneessa soiva kitaravahvistinkin on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «