Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Win7 niksejä?
1
Hombre
14.10.2012 12:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaisi kuulla mikäli jollain on hyväksi havaittuja niksejä (tai linkkejä moisiin)Win7 ympäristöön. Päällimmäisenä tarpeena jokin tapa vaihtaa PC:n yleiskäytöstä musakäyttöön eli kaikkien netti-, virustorjunta- ja extra käyttöliittymäkoristelu-härpäkkeiden disablointi -- onko uuden 'musa' tilin tekeminen oikea tapa vai löytyy muitakin?

Toiseksi mikäli on kokemusta Win7 (64-bit home premium) + Line6 POD HD500 toimivuudesta niin sekin kiinnostaa. Itellä havaittavissa Line6 ASIO ajureilla pientä viivettä ja naksunaa, viivettä joka tuntuu soitellessa monitoikuuntelussa vaikka cubasen control panelin kautta säätää bufferit minimiin ja latennssit pitäis olla pienet (5ms in, 10ms out). Setuppina siis HD500 USB:lla kiinni, joka toimii inputtina ja output taas Mackien Onyx, josta bufferit pitäis olla kohtuullisen pienet siinäkin. Kone on spekseiltään tätä päivää ja pod ajurit uusittu..tosin taisi olla vain 32-bit versiot, joten siitäkö kiikastaa.. Vai onko tälläinen kahden eri ASIO ajurillisen koneen (line6, mackie) rinnakkainen käyttö jo lähtökohtaisesti huono?

-
Antti1
14.10.2012 12:43:44

Hombre: Vai onko tälläinen kahden eri ASIO ajurillisen koneen (line6, mackie) rinnakkainen käyttö jo lähtökohtaisesti huono?

Tämä.

Mun kokemuksien mukaan seiskalle ei tarvitse tehdä yhtään mitään, jos on oikeasti nykymittapuun mukaan tehokas kone.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Hombre
14.10.2012 14:12:29

Antti1: Tämä.

Mun kokemuksien mukaan seiskalle ei tarvitse tehdä yhtään mitään, jos on oikeasti nykymittapuun mukaan tehokas kone.

Ok. Tämä selvä, ei ole siis ASIO ajureita ja laitteita suunniteltu toimimaan yhteen ja samanaikaisesti. Taitaa olla riittävästi hommaa saada ne edes vakaiksi ja toimiviksi kuin sitten mahdollistaa tämänlainen vapaus käytettävyydessä..

Huomasin myös sample ratejen olevan ristissä eikä helpolla säädettävissä. POD 48KHz, cubase näyttää PODille 44.1kHz ja Mackie 44.1kHz.

Itse asiassa, PODin sample rate ei ole itse asiassa lainkaan säädettävissä vaikka control paneelissa muuta lukeekin...

http://muusikoiden.net/dyn/users/104518.jpg

Toiseksi näitä puskureita on useampia, säätöjä PODin control paneelissa on 2. Ja toisella näistä näky vaikutus CPU, kun laittaa pienimpään mahdolliseen. Sillä tulee tasaseen 100% CPU piikkejä resurssi-ikkunassa. Seuraavassa asennossa piikit on maltillisempia.

http://muusikoiden.net/dyn/users/104519.jpg

Ei osaa näemmä POD ajuri hyödyntää kuin yhtä prosessoria..ei moniajoa siis. Ja toiseksi puuttuvassa 64-bit tuessa taitaa olla se yksi vajavaisuus.

-
gravehill
16.10.2012 19:59:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin POD500:n pari viikkoa sitten ja vähän ehtinyt äänitellä Cubaseen tuon USB liitännän kautta. Ainakaan itsellä ei mitään häiritseviä viiveitä esiintynyt (siis tuleehan viivettä toki mutta Cubasehan kompensoi viiveen automaattisesti kunhan k.o. ominaisuus on päällä). S/PDIFfiä en ole vielä testannut mutta olisi kyllä vähän outoa jos POD ei tosiaan anna muuttaa tuota taajuutta. Pitääpä tutkia...

http://www.chaosresearch.net
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti