Muusikoiden.net
06.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tietokonetta kotinauhoitteluun
1
pegi69
20.07.2012 12:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,

Täysin sopivaa vanhaa ketjua asialleni ei oikein löytynyt, jotenka.. :)

Tarkoituksenani olisi ostaa uutta konetta (PC) nauhoitteluun (lähinnä kitara), kun vanha kone vetelee viimeisiään. Olen kuluneiden vuosien saatossa pudonnut kelkasta kokonaan, mitä uudelta koneelta tulisi odottaa ja vaatia. Mitään hirveitä hifistelyjä en ole tähän mennessä tehnyt. Lähinnä olen nauhoitellut kitaraa(akustinen mikin kautta ja sähkö) ja tehnyt midikikkailuja eri instrumenteille. Nauhoitteluun olen käyttänyt Reaperia ja Adobe Auditionia. Rumpuihin olen käyttänyt mm. EZDrummeria. Nykyisin käytössäni audio interfacena on Line6 POD Studio UX2, jonka mahdollisesti jossain vaiheessa päivitän POD HD500 (olettaen, että sen kautta onnistuu samat asiat kuin UX2). Koska peruskäyttöni on hyvin rajallista ainakin toistaiseksi, niin haussa on edullinen kone, jolla pärjää. Kone tulee pelkästään nauhoitteluun, musiikin kuunteluun ja satunnaiseen surffaamiseen eli ei pelaamiseen. Alle olen koonnut jotain ajatuksia mitä komponentteja tarvitsen ja muutamia kysymyksiä mihin vastausta odottelen. Budjettina voisi pitää 500-700e. Käytetyt koneetkaan eivät tietenkään ole pois suljettuja, mutta en vain tiedä mitä tarvitsen. Pärjääkö kyseisellä budjetilla?

Prossu: intel i5, mutta mikä tarkempi malli?
Muisti: 8 GB, Kingstonilta?
Power: Riittääkö 530w ? Mikä edullinen/laadukas
Kotelo: ?
Jäähyt: Suhtkoht Hiljanen, mutta mikä?
Emo: Mikä? Firewire liitäntä? Tartteeko sitä mihinkään?
Näyttis: Ei niin väliä eli varmaan joku karvalakkimalli kelpaa? Emon integroitu riittävä?
Kovo: 1 TB pitkä takuu, mutta mitkäs on nykyisin hyviä?
Käyttis: Win7 64
Äänikortti:? Riittääkö nykyinen line6 UX2 ja emon integroitu vai tarvitseeko laadukkaan äänikortin rinnalle?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti