Muusikoiden.net
10.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko täällä kenelläkään ylimääräistä aikaa turhuuteen?
1
silhouette
19.07.2012 15:34:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, jos vastaus otsikkoon jostain kumman syystä on kyllä niin:

1. Oletko hyvä tietokoneiden kanssa?

2. Huvittaisiko sinua auttaa minua saamaan Thief 1-peliä toimimaan minun koneella?

Ostin tosiaan huvikseen ajankuluksi Thief 1-Dark Projekt-pelin PC:lle ja oletin, että peli toimisi ilman sen kummempia virittelyjä, mutta niin ei ollutkaan. Ongelmana on ilmeisesti se, että koneeni on liian uusi jotta peli toimisi ilman oikeita Patchejä. Ja, nettiä tutkiessani sain selville, että ilmeisesti monilla muilla pelin ostaneilla on sama ongelma. Peli yksinkertaisesti antaa pelata noin minuutin verran ja jää sen jälkeen jumiin, eikä etene enää minnekään. Ja huonolla englannin ymärrykselläni minun on turha etsiä netistäkään apua eli en osaa tehdä ongelmalle mitään. Siispä otsikon mukaisesti: jaksaako joku ojentaa auttavan kätensä tässä ( hyvin turhassa ) asiassa ja saada peliä toimimaan?

Kiitoksia :)

Aina voi yrittää.
Silttis
19.07.2012 15:56:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni ongelma liittyy AINAKIN siihen ettei peli toimi kuin yhdellä prosessorilla (tai siis -ytimellä). Käynnistä peli alkuvalikkoon asti (mutta älä käynnistä siis vielä tehtävää), ja sitten Windowsin Task Managerin prosessivälilehdeltä hae kyseisen pelin käynnissä oleva prosessi. Sieltä muistaakseni pystyi jostain säätämään prosessikohtaisesti (ehkä klikkaamalla oikealla hiirennappulalla pelin prosessia?) montaako ydintä prosessi saa käyttää (olikohan nyt "affinity" tai jotain)... Sitten vain takaisin pelin puolelle kokeilemaan kaatuuko enää.

Tästä on kyllä reilusti (vuosia) aikaa, mutta kokeiltu on ja toimivaksi todettu. MUTTA HUOM! -- muistaakseni VISTALLA, joten Seiskan kohdalla varma en ole, enkä pääse nyt juuri tarkistamaan... Joten suosittelen varovaisuutta! Googlaa ainakin toi affinity-juttu. :D

silhouette
19.07.2012 16:42:44

Suuret kiitokset Silttis, koitin neuvojasi juuri niin kuin kirjoitit ja nyt peli toimii. Voinko jotenkin korvata apusi? Ja, kiitos tosiaan paljon, eipä tarvinnut kauaa odottaa, että joku osasi neuvoa! :)

Aina voi yrittää.
Silttis
19.07.2012 17:09:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klassikkopeli. Tuli kans joskus muutamia vuosia sitten ostettua joku tarjouspaketti jossa ne kolme ekaa osaa, kun ykkösestä jäi silloin 90-luvun lopussa hyvät muistot. Kakkosta ja kolmosta en ole kuitenkaan edes vielä kokeillut! Mutta olkaa hyvä vain. :)

silhouette
19.07.2012 17:30:15 (muokattu 19.07.2012 17:32:29)

Mä olen pelannut myös tuota kolmosta eli Deadly Shadowia ( mulla on se sama kolmen pelin paketti ) ja hyvähän sekin on. Suosittelen. Ja, mielellään pelaisin nuo Thiefitit läpi ( jos nyt pääsen ne läpi ) ilmestymisjärjestyksessä, niin kuin olen pelannut ( myös Eidoksen tekemät ) Tomb Raiderit muutamaa viimeistä osaa lukuun ottamatta. Eidos tekee kyllä ihan hyviä pelejä ja jotenkin juuri noissa vähän vanhemmissa peleissä on vaan sitä jotain "hohtoa" mitä ei ehkä kaikissa uudemmissa peleissä ole. Siitäkään huolimatta, kuin hienoa grafiikka on jne. :)

Aina voi yrittää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti