Muusikoiden.net
02.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tux guitar sävellajin vaihto
1
rakinraato
15.06.2012 12:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloin tehdä pojalle basso tabia Suomen suurimmasta TV:stä. Alkaa E mollista, sävellajin saa hyvin merkittyä f avaimellekkin. Jatkuu intron jälkeen B mollista ja ainoa tapa toistaiseksi on merkitä kertausmerkit. Onko parempia neuvoja, ettei tarvitse sitten kuulakärkikynällä päälle korjata.

Helpossa soitettavassa Tynkkynen tai joku on valitettavasti päätynyt nuotitukseen tabulatuurin sijaan, kitaroista on molemmat.

Ja ei kiitos, en vaihda nyt juuri ohjelmaa.

magister
26.06.2012 22:52:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiukan askarruttaa, mitä haet.

Onhan siellä Composition valikossa Clef, jolla voi vaihtaa avaimen. Ja Key Signature etumerkinnän vaihtamiseksi.

Tämä siis englanninkielinen versio 1.2.

Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
rakinraato
08.07.2012 10:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

magister: Hiukan askarruttaa, mitä haet.

Onhan siellä Composition valikossa Clef, jolla voi vaihtaa avaimen. Ja Key Signature etumerkinnän vaihtamiseksi.

Tämä siis englanninkielinen versio 1.2.

Jep ja Key Signature pitäisi vaihtaa intron jälkeen. Näin siis nimenomaan Y.U.P:n itse julkaisemien nuottien mukaan. Kuulakärkikynää käytin. Laulu lomittuu intron lopusta (kun...) alkaen säkeistön tultaessa (...ai-ka on) mennään jo eri sävellajista. Lomittumisen vuoksi en tee eri tiedostoja. Käytin kuulakärkikynää ja vielä tehdään kynällä sovitusta kunhan ehditään. Tabulatuurissahan näitä ei usein edes merkitä. Jatkossa voisin vaikka jättää nuotit pois hankaluuden vuoksi. Nyt kuitenkin muunsin alkuperäisesittäjän nuotteina julkaisemaa tabulatuuriksi soittajan luettavaksi.

Homma on hallinnassa, mutta rajoite ohjelmasta löytyi.

Gibsonit on aloittelijoille. Harley Benton vaatii jo enemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti