Muusikoiden.net
03.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänitys Fruity Loopsista Audacityyn
1
Juha86
20.05.2012 12:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selitän tähän lyhyesti ongelman, jonka olen kohdannut pianoa äänittäessä.

Käytän äänitysohjelmana Audacityä, jossa on äänitettynä jo muu kappale (rummut, bassot, kitarat). Tarkoitus on äänittää kappaleen päälle pianosoundeja, joita tuotan FL Studiolla. Mulla on siis koskettimet kytkettynä MIDI-USB-kaapelilla tietokoneeseen, ja sen kautta sillä soitan FL Studion kautta erilaisia ääniä.

Ongelma on se, etten saa nauhoitettua FL Studion ääniä Audacityyn musiikin päälle. Teoriassa se onnistuu laittamalla Audacitystä äänityslähteeksi Stereo Mix, mutta silloin se nauhoittaa FL Studion pianon ohella Audacityssä soivat rumpu-,kitara- ja bassoraidat, ja tulos on tietenkin kauhea, kun pitäisi saada piano omalle raidalleen.

Saan toki äänitettyä puhtaan pianoraidan niin, että en soita äänittäessä Audacityssä olevia raitoja, mutta se ei ole hyvä ratkaisu, kun pitäisi saada kuulla samalla äänitetyt raidat.

Onko ideoita tai vinkkejä, miten saisin ongelman ratkaistua? Kitarat ja muut olen äänittänyt Line 6:n Pod Studion kautta, mutta silloinhan ongelmaa ei ole, kun Audacity antaa valita äänityslähteeksi tuon Pod Studion. Noita koskettimia en kuitenkaan saasen kautta äänitettyä, sillä tarvittavat soundit löytyvät FL Studiosta..

Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
Smoked
22.05.2012 09:05:48

Entäpä jos teet niin että unohdat Audacityn ja tuot nuo muut raidat FL Studioon?

"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
atheos
22.05.2012 09:13:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoilla linjoilla, koska FL Studiokin osaa nykyaikana audioraidat ihan siedettävästi niin tuo Audacity on täysin turha softa tässä kuviossa. Muutenkaan se ei ole sieltä parhaasta päästä noin niinkuin luovien tuotantosoftien osalta...

Laulaja on lyömäsoitin.
Juha86
22.05.2012 17:11:33

No joo, kiersinkin ongelman jo siten, että toistin musat Audacitylla ja nauhoitin pianot Fruity Loopsin omalla äänitysohjelmalla. Siirsin pianopätkän sitten raidaksi Audacityyn. Käytän tuota Audacityä lähinnä siksi, että olen tottunut sen käyttöön, Fruity loops on vielä opetteluvaiheessa.

Varmaan jatkossa hyödynnän enemmänkin tuota Fruity loopsin äänitystä, niin on mahdollista jättää tuo Audacity vaikka kokonaan pois.

Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
lindo
24.05.2012 23:09:57

Juha86: No joo, kiersinkin ongelman jo siten, että toistin musat Audacitylla ja nauhoitin pianot Fruity Loopsin omalla äänitysohjelmalla. Siirsin pianopätkän sitten raidaksi Audacityyn.
.

Näin minä teen, ja olen tehnyt vuosia ja hyvin on toiminut. FL äänitysominaisuus oli tullessaan niin outo etten jaksanut sitä sen kummemmin ihmetellä. FL on kuitenkin paras siinä mihin se on tehty.

Rok rok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti