Muusikoiden.net
05.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Audio interface ja aktviivimonitorit kotistudioon.
1
rogue24
08.03.2012 21:08:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Jouduin" mukaan hieman eri tason proggikseen kuin mihin olen aikaisemmin tottunut ja tätä myötä tuli pakollisesksi harkita laitteiston päivittämistä.

Pari iltaa olen tässä seilannut blogeja ja arvosteluja ja tässä kaksi vahvaa ehdokasta:

Focusrite sapphire pro 14, audio interface ja monitoreiksi:
M-Audio Studiophile Bx5a deluxet.

Nämä irtoaisi yhteishintaan ~400e.

Eli kysymys kuuluukin onko tuossa rahoille vastinetta?

Teen sämplepohjaista musiikkia ja ehkä tärkein asia on että vinyyliltä sämplätyt pätkät säilyttävät mahdollisimman puhtaana alkuperäisen muotonsa siirtyessään analogisesta digitaaliseen muotoon.

Lisäksi bassot soitetaan midi kiipparista ja käytän myös kitaraa kappaleissa (lähinnä rytmisoittimena) eli myös näille pitäis olla tilaa.

Sitten vielä kysymys usb-levysoittimista? Onko jollain kokemusta näistä ,että tietäis kertoa hinta/laatusuhteeltaan pätevän laitteen.

Ps. Laitoin myös tänne kyselyn kun tuolla tuotantopuolella ei taida
olla hirveesti aktiivisia vastaajia.

anapena
08.03.2012 21:41:27

Enhän mä just näitä ole kokeillut, mutta vaihtoehtoina voisit miettiä esimerkiksi Native Instrumentsin äänipurkkeja, joihin saa tavallisen levarin suoraan kiinni. Hommaat jonkun käytetyn hyvän vinyylilevarin siihen kaveriksi.

Halvat usb-levarit eivät todennäköisesti pärjää äänenlaadussa vanhalle hifipelille.

Pitävät täällä palstalla Behringerin perusaktiivikaiuttimia halvimpina kelvollisina, voihan se näin ollakin. Samaten B tekee myös äänipurkkeja, mutta niitä ei kauheasti ole suositeltu.

JPQ
09.03.2012 19:34:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Enhän mä just näitä ole kokeillut, mutta vaihtoehtoina voisit miettiä esimerkiksi Native Instrumentsin äänipurkkeja, joihin saa tavallisen levarin suoraan kiinni. Hommaat jonkun käytetyn hyvän vinyylilevarin siihen kaveriksi.

Halvat usb-levarit eivät todennäköisesti pärjää äänenlaadussa vanhalle hifipelille.

Pitävät täällä palstalla Behringerin perusaktiivikaiuttimia halvimpina kelvollisina, voihan se näin ollakin. Samaten B tekee myös äänipurkkeja, mutta niitä ei kauheasti ole suositeltu.

Lisäksi halpojen levysoittimien kierrosluvun tasaisuuskin lienee joskus ongelma. Et Philpsin kalliskin soitin pyörii väärällä nopeudella hieman kun eräs tuttu kokeili....

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
anapena
09.03.2012 23:11:14

Tikulla silmään joka vinyylejä kellottaa...:)

CPU
14.03.2012 15:34:43

anapena:
Pitävät täällä palstalla Behringerin perusaktiivikaiuttimia halvimpina kelvollisina, voihan se näin ollakin.

Joo, en itse ostaisi noita m-audion monitoreja, joskus niitä kuunnelleena, ei vakuuttanut. Mielummin behrigerin aktiivi truthit tossa hintaluokassa (ei siis niitä tietokonekautinräpellyksiä), erittäin hyvä hinta/laatusuhde.

http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
JPQ
14.03.2012 16:01:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Tikulla silmään joka vinyylejä kellottaa...:)

jotain haittaa korkeusvirheet minulla ei ole kykyä täysin tuohon lisäksi se jos kappaleen pituus tulee väärin. Moni luulee että olen ns turhan tarkka tämmöisistä jutuista mutta kyllä kyse ihan muusta sanotaan jos teillä käy tarpeeksi huonoa tuuria jopa peräkkäin niin alatte ymmärtää paremmin.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti