Muusikoiden.net
07.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: macbook pro + alesis multimix firewire 16-mikseri + äänikortti?
1
rokkisoi
31.01.2012 17:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oon mahdollisesti ostamassa tollasta uutta macbook pro:ta. mulla on jo tuo tollanen alesiksen mikseri ja oon uudestaan alottamassa ja opettelemassa noita äänityshommia, ja äänitän varmaan aika pitkälti vaan kitaraa ja laulua.

kysymykseni kuuluukin, että miten tai sopiiko ylipäätään tuo mac ja mikseri yhteen, kun ei vissiin oo ihan samanlaista firewire reikää tossa macissa, kun tuossa mikserissä.

ja tarviiko siihen jonkun ulkoisen äänikortin väliin, kun tuossa mikserissäkin on ilmeisesti joku ominaisuus, et latenssi on pieni. sen latenssin takia yleensä vissiin käytetään ulkoista äänikorttia?

vai kannattasko ostaa macin lisäks vaan joku hyvä ulkonen äänikortti, kun on kuitenkin jo muutama hyvä mikki. ja miten se homma toimii, et meneekö ne mikit suoraan siihen äänikorttiin sit kiinni ja onko niissä äänikorteissa sitten mahdollisesti vaikka kaks kanavaa, et voi saada kahel mikil yhtäaikaa äänitettyä?

ehdotuksia ja neuvoja otetaan kiitollisuudella vastaan!

let's get radical
Grugi
31.01.2012 17:24:25 (muokattu 31.01.2012 17:25:52)

rokkisoi: oon mahdollisesti ostamassa tollasta uutta macbook pro:ta. mulla on jo tuo tollanen alesiksen mikseri ja oon uudestaan alottamassa ja opettelemassa noita äänityshommia, ja äänitän varmaan aika pitkälti vaan kitaraa ja laulua.

kysymykseni kuuluukin, että miten tai sopiiko ylipäätään tuo mac ja mikseri yhteen, kun ei vissiin oo ihan samanlaista firewire reikää tossa macissa, kun tuossa mikserissä.

ja tarviiko siihen jonkun ulkoisen äänikortin väliin, kun tuossa mikserissäkin on ilmeisesti joku ominaisuus, et latenssi on pieni. sen latenssin takia yleensä vissiin käytetään ulkoista äänikorttia?

vai kannattasko ostaa macin lisäks vaan joku hyvä ulkonen äänikortti, kun on kuitenkin jo muutama hyvä mikki. ja miten se homma toimii, et meneekö ne mikit suoraan siihen äänikorttiin sit kiinni ja onko niissä äänikorteissa sitten mahdollisesti vaikka kaks kanavaa, et voi saada kahel mikil yhtäaikaa äänitettyä?

ehdotuksia ja neuvoja otetaan kiitollisuudella vastaan!

No tuossa mikserissä sulla on FW-audioface joten et tarvitse lisäksi muuta kuin kaupasta sopivan FW-kaapelin eli 6/4 pinninen kaapeli kaupasta matkaan.

Tuoreimmat ajurit kannattaa hakea täältä http://www.alesis.com/multimix16firewire

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
rokkisoi
01.02.2012 12:24:13

kiitoksia! tarkoittaako tuo siis sitä, etten tartte erikseen sitä äänikorttiakaan?

let's get radical
passe
01.02.2012 13:51:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokkisoi: kiitoksia! tarkoittaako tuo siis sitä, etten tartte erikseen sitä äänikorttiakaan?

Juuri sitä.

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
kmh
01.02.2012 14:07:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa äänikortti-miksereissä, varsinkin halvoissa sellaisissa, on yleensä muutama juttu jotka saattaa purra perseelle ellei niitä odota.

-Multimix *ei* toimi kontrollerina. Et voi ohjata esim. cubasen mikseriä vääntämällä potikoita.
-Multimix ajaa 18 kanavaa kerrallaan sisään koneeseen (16 kanavaa + 2-bussi), mutta vain kaksi takaisin ulos. Voit siis vääntää EQ-potikoita jne nauhoituksen aikana, mutta sen jälkeen ne ovat siinä vain turhaan tilaa viemässä sillä et pysty käyttämään mikseriä nauhoituksen miksaukseen: miksauksen pitää tapahtua koneen sisällä.
-Etuasteet ovat tässä kuten kaikissa muissakin halvoissa kamoissa suht heppoisia. Kun gainiä vääntää täysille, tulee kohinaa ja paljon. Jos käytössä on herkempiä mikrofoneja tämä ei välttämättä haittaa.

Liikoja ei siis kannata odottaa.

rokkisoi
01.02.2012 16:54:13

jepa! enköhän mä näillä neuvoilla pääse alkuun. kiitoksia avuliaisuudesta!

siunausta!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti