Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonar X1 - tempo-ongelma
1
Juutas
12.12.2011 12:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,

tuli tällainen eksoottinen probleema vastaan. Siirsin bändin pohjat raiturilta Sonariin ja kiireessä unohtui määrittää projektin tempo. Rupesin miksailemaan projektia, leikkailemaan klippejä ja äänittelemään lisäraitoja jne. kunnes vasta huomasin mokani.

Ongelma tulee tässä: kun vaihdan projektin tempon oletus 120 bpm projektin todelliseen noin 70 bpm, niin ohjelma tekee automaattisesti jokaisen leikkaamani klipin väliin "taukoa" eli tekee silppuna olevista raidoista venytettyä ajoradan keskiviivaa.. :P

Ongelman saisi tietysti pois bouncaamalla klipit yhteen ennen muutosta, mutta silloin häviää kaikki automaatiot mitä olen ehtinyt tehdä jne. Toinen vaihtoehto on taimata klipit käsin uudelleen, mutta sekin menee hiton työlääksi kun olen tehnyt joillekin raidoille aika paljon "nudgea" saadakseni pienet nokitukset ja laahaukset pois. Onko tähän ongelmaan mitään kätevää ratkaisua vai joudunko tekemään kaiken uusiksi??

Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
kmh
12.12.2011 14:10:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi onnistua about näin.
Vaihda klippien timebase "musical->absolute". Klikkaa klipeistä pois "audio stretching". Vaihda projektin tempo. Vaihda asetukset takaisin.

En muista tarkalleen mistä valikoista noi löytyi, mutta tommoista :)

Juutas
12.12.2011 22:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Pitäisi onnistua about näin.
Vaihda klippien timebase "musical->absolute". Klikkaa klipeistä pois "audio stretching". Vaihda projektin tempo. Vaihda asetukset takaisin.

En muista tarkalleen mistä valikoista noi löytyi, mutta tommoista :)

Kiitos - tätä pitää kokeilla heti huomenna! :D

Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti