Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Logic 9 Mac App Storessa
1 2 3 4 5 6
Quru
10.12.2011 18:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinasin jo laittaa Presonus Studio One Artist -> Studio One 2 Pro-päivityksen, mutta Logic kyllä houkuttelisi. En ole niin sulautunut tuohon nykyiseen DAWiin etteikö vaihto kävisi näppärästi. Ja taitaapi olla vielä Logicin keycommandit käytössä tuossa softassa. Pitänee ensin asentaa tuo Snow Leopard tähän koneeseen, että saa App Storen käyttöön.
 
Kakka roiskusi.
sami_sumea
11.12.2011 00:06:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Tuostahan puuttuu tosiaan lisäksi sitten ne kaikki looppikirjastot ym. Eli tuossa ei tosiaan tule kuin tuo pelkkä editorisofta. Toki, eihän tuo hinta tosiaan paha ole. Ebayn kauttahan on saanut sitten tuota koko settiä n. 250e:n hintaan, jossa sitten on tosiaan ne kaikki looppikirjastot ja kaikki jampackit mukana, joita ei sitten tuossa tule laisinkaan.
 
Ei puutu, downloadattavana tosiaan tulee suurin osa. Ainoastaan noi Soundtrack Pron äänieffarit ilmeisesti puuttuu, harmi sinänsä, koska ne ovat melko käyttökelpoisia.
 
...
 
http://www.soundreel.com
JPQ
11.12.2011 12:12:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Ei puutu, downloadattavana tosiaan tulee suurin osa. Ainoastaan noi Soundtrack Pron äänieffarit ilmeisesti puuttuu, harmi sinänsä, koska ne ovat melko käyttökelpoisia.
 
...

 
Niin muuten ovat ja ihan muusikkona sanoen. ja muuten Logic 9.1.6 pävityskin on tullut jollain mitä ulkomaan palstaa katselin oli sen kanssa ongelmia kylläkin mutta etujakin jollain eli bounce kuulemma nopeampi jne. siksi yritin kikkailla rinnakkais asennuksen täällä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Quru
11.12.2011 12:16:28 (muokattu 11.12.2011 12:35:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Ostin nyt tuon Logicin, noin puoli minuuttia sitten. Kovin on näppärää tuolla Mac App Storessa, kaikki luottokorttitiedot löytyivät tunnukselta jo aiemmin ja klikkasin vain että osta-lataa, ja nyt se sitten lataa ja asentaa. Olisi voinut toistaiseksi jäädä ostamattakin jos olisi ollut vähän hankalampaa.
 
E: Ja tietenkin juuri tällaisella hetkellä tähän asti täydellisesti toiminut kasimegainen nettini alkaa hidastelemaan...
 
Kakka roiskusi.
Cathi777
11.12.2011 18:31:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Ei puutu, downloadattavana tosiaan tulee suurin osa. Ainoastaan noi Soundtrack Pron äänieffarit ilmeisesti puuttuu, harmi sinänsä, koska ne ovat melko käyttökelpoisia.
 
...

 
Olet joo oikeassa. Hämäännyin alun perin siitä, kun tuo tiedoston koko oli vain 413Mb. Mut sehän tosiaan sitten erikseen lataa sen kaiken muun materiaalin eli kyseessä on kyllä ihan koko paketti tosiaan. Ja sieltähän pystyy sitten itse valitsemaan, että mitä lataa ja kaikkea ei ole pakko ladata jos ei itse tarvetta näe.
 
Only pop music can break my heart...
WanhaWetäjä
11.12.2011 19:06:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Olet joo oikeassa. Hämäännyin alun perin siitä, kun tuo tiedoston koko oli vain 413Mb. Mut sehän tosiaan sitten erikseen lataa sen kaiken muun materiaalin eli kyseessä on kyllä ihan koko paketti tosiaan. Ja sieltähän pystyy sitten itse valitsemaan, että mitä lataa ja kaikkea ei ole pakko ladata jos ei itse tarvetta näe.
 
Hurja tarjous vaikka huhujen mukaan saattas Logic pro X(?) olla jo ovella, mm Mainstage ois sitten erillisenä ja olihan siinä jotain muutakin sitten, saas nähä.
http://www.macrumors.com/2011/09/07 … ving-toward-release-of-logic-pro-x/
 
Cathi777
11.12.2011 20:21:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Hurja tarjous vaikka huhujen mukaan saattas Logic pro X(?) olla jo ovella, mm Mainstage ois sitten erillisenä ja olihan siinä jotain muutakin sitten, saas nähä.
http://www.macrumors.com/2011/09/07 … ving-toward-release-of-logic-pro-x/

 
Mainstagehan on nyt tosiaan jo erillisenä tuolla App Storessa eikä tule tuon paketin mukana suoraan.
 
Only pop music can break my heart...
Quru
11.12.2011 22:23:50 (muokattu 11.12.2011 22:24:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Olet joo oikeassa. Hämäännyin alun perin siitä, kun tuo tiedoston koko oli vain 413Mb. Mut sehän tosiaan sitten erikseen lataa sen kaiken muun materiaalin eli kyseessä on kyllä ihan koko paketti tosiaan. Ja sieltähän pystyy sitten itse valitsemaan, että mitä lataa ja kaikkea ei ole pakko ladata jos ei itse tarvetta näe.
 
Jees. Asennus oli sen 400mb, sitten se lataili vielä jonkun vajaan kaksi gigaa. Ja "additional contentista" latasin kaikki plugarit, jokunen gigatavu. Mielestäni muut paitsi samplepohjaiset plugarit olivat kyllä perusasennuksessa mukana.
 
Kakka roiskusi.
kmh
12.12.2011 11:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainstagesta vielä sen verran, että se on jo pitkään tukenut garagebandin puskemia aiffeja metadatan kanssa.
 
Käytännössä tämä tarkoittaa seuraavaa: voit tehdä taustanauhan itsellesi garagebandissä, ja laittaa arrange-trackille markerit kohdillaan, niin että siitä näkyy missä on intro, missä säkeistö jne jne. Sen jälkeen otat "export to disk" ilman kompressiota, jotta saat koko bouncen .aiffina.
 
Tämän jälkeen mainstagesta voit ladata kyseisen .aiffin playback-laitteeseen, niin että se playback-toosa tunnistaa kaikki markkerit. Voit siis nappia painamalla laittaa playbackin looppaamaan sitä väliosaa kunnes bändi on esitelty ja laulaja saanut yleisön otettua mukaan, jonka jälkeen cycle pois päältä ja biisi loppuun.
 
Toisin sanoen, jos käytät garagebandiä ja sulla on aikomusta ajaa taustoja joskus livenä, on mainstage ihan hemmetin halpa ja toimiva ratkaisu. Oon nyt ajanut joku nelisenkymmentä keikkaa mainstagella eikä se ole kaatunut kertaakaan :)
 
Cathi777
13.12.2011 09:48:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran jatkoa tästä aiheesta, että mielenkiintoista nähdä, että miten muut valmistajat tähän reagoivat. Koska onhan tämän tason softasta tuo nykyinen hinta ihan naurettavan pieni. Muilla maksaa useamman satasen enemmän nyt kuin Logic. Eli jos ei muut tähän hintakilpailuun lähde niin on aika selvää, että mitä softaa tullaan jatkossa Macille myymään. Ei kauheasti kannata muita vaihtoehtoja edes miettiä tällä hetkellä, kun Logicin tuohon hintaan saa.
 
Only pop music can break my heart...
JPQ
13.12.2011 10:55:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Sen verran jatkoa tästä aiheesta, että mielenkiintoista nähdä, että miten muut valmistajat tähän reagoivat. Koska onhan tämän tason softasta tuo nykyinen hinta ihan naurettavan pieni. Muilla maksaa useamman satasen enemmän nyt kuin Logic. Eli jos ei muut tähän hintakilpailuun lähde niin on aika selvää, että mitä softaa tullaan jatkossa Macille myymään. Ei kauheasti kannata muita vaihtoehtoja edes miettiä tällä hetkellä, kun Logicin tuohon hintaan saa.
 
Tosin muilla softasyntikat mukana kun en tiedä mitä ne tästä halpa logicista ottaneet pois. aikamoista polkumyyntiä tosiaan toivotaan ettei seuraava Logic ole Garageband Pro kuten jotkut ovat pelänneet.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Dr Dominant
13.12.2011 11:09:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just, kaks viikkoa sitten päädyin viimein DAW-vaihtopähkäilyssäni sitten Logiciin ja ostin koko paketin ... oispa säästynyt satasia jos olis hetken vielä pähkäillyt.
 
No, turha poru hukatun pennin puolesta :D
 
Mielenkiintoista nähdä miten vakaa alusta tää logic on kun sen pistää lujille. Tammikuussa pitäis olla tosielämän dataa sitten siitäkin - sormet on ristissä ranteita myöten.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
kmh
13.12.2011 11:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: Just, kaks viikkoa sitten päädyin viimein DAW-vaihtopähkäilyssäni sitten Logiciin ja ostin koko paketin ... oispa säästynyt satasia jos olis hetken vielä pähkäillyt.
 
No, turha poru hukatun pennin puolesta :D

 
Hehe, joo munkin oli pakko ostaa kopio kaksi viikkoa ennen päivitystä. No, saipahan kaikki lelut ja tilpehöörit samalla jotka tuosta download-versiosta puuttuu. Eli Waveburner, Soundtrack Pro, Logic Node jne..
 
Logicn viilaamisesta:
-Nauhoita eri levylle kuin millä logic pyörii. Tällä välttää virhett jotka voi syntyä kun levy ei yksinkertaisesti pysy mukana.
-64-bittinen moodi vaatii hieman enemmän tehoa, mutta sallii suurempien muistimäärien hyödyntämisen (yli 4GB). 32-bittisenä taas tehoja menee vähemmän, mutta työmuistille on sitten tuo katto.
-Jotkut vanhemmat plugarit eivät ole kovin vakaita 64-bittisessä moodissa. Nyt jo kuuden vuoden ikäinen kontakt 2 eritoten ei ole mikään mallikansalainen. Uudempien kanssa ei ole ongelmia. Aikaisemmissa versioissa (9.1.0) toi 32-bittinen AU-silta ei ollut kovin jykevää tekoa, kun taas 9.1.5:n jälkeen en ole saanut sitä kaatumaan vielä kertaakaan.
 
Jos teho meinaa loppua kesken (pätee yleisesti lähes kaikkiin DAWeihin muutenkin):
-Raitoja voi jäädyttää ennen tai jälkeen faderin, jolloin ne siis korvataan bouncella. Jos et juuri nyt ole säätämässä sitä raitaa, freezaa se, jolloin se plugari ei vie turhia resursseja.
-Käytä busseja. Sen sijaan että laittaisi jokaiselle jousisoittimelle oman identtisen kaikuplugarin, kannattaa tehdä jousibussi ja laita sille bussille se sama kaiku.
-Busseja voi käyttää myös jonkin yksittäisen hirviöraidan pilkkomiseksi useampaan osaan jotta se jakaantuisi tasaisemmin eri ytimille.. Sen sijaan että olisi yksi raita jolla 24 plugaria, voi sen pilkkoa bussien kautta reitittämällä useampaan osaan, jolloin voidaan saada esimerkiksi yksi raita + kolme bussia, kullakin kuusi plugaria. Lisää aiheesta http://support.apple.com/kb/HT3161
 
Uudella läppärillä mulla ei ole vielä yhdestäkään projektista ollut tehon loppuminen edes lähellä, mutta noi on niitä vinkkejä mitä on hyvä noudattaa ihan muuten vaan.
 
Logic on oikein hyvä käyttämään useampaa corea, ja uusin päivitys teki bounceistakin rinnakaistetun prosessin, joten mitä enemmän coreja koneessa sen parempi. Itse ilahduin viimeisimmän päivityksen yhteydessä siitä että läppärilläkin joka hemmetin bounce on nyt kaksi kertaa nopeampi :)
 
Jos on ihmeteltävää niin kysy ihmeessä.
 
Cathi777
13.12.2011 12:19:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Tosin muilla softasyntikat mukana kun en tiedä mitä ne tästä halpa logicista ottaneet pois. aikamoista polkumyyntiä tosiaan toivotaan ettei seuraava Logic ole Garageband Pro kuten jotkut ovat pelänneet.
 
Kyllä tuossa tulee mukana ihan kaikki ( pois lukien siis ne erillissoftat ) mitä itse Logiciin kuuluu, samplet ja kaikki.
 
Only pop music can break my heart...
Dr Dominant
13.12.2011 12:55:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä kmh. Mulla oli logic 90-luvun loppuun saakka, sitten siirryin Digital Performeriin 12 vuodeksi. Nyt takas logiciin ...
 
Mulla on nyt sellainen setup, että äänityslevy on yks ulkoinen levy (minne siis pistän projektikansiot), sitten on kaks muuta ulkoista levyä joilla on samplekirjastot jaettuna kahdelle levylle suunnilleen käytön mukaisesti (orkesterihommista jouset ja lyömät toisella ja puut ja vasket sekä tilpehööri toisella). Siltä osin mulla pitäis olla kohtuu-oolrait setti koossa.
 
Toi saman raidan ajaminen useampaan bussiin plugareiden jakamiseksi prossun eri ytimille oli mainio vinkki, enpäs ole tullut sitä ajatelleeksi aikaisemmin, kiitos! 64-bittisenä olen nyt käyttänyt tätä jotta saa kaiken muistin käyttöön. Sitä taatusti myös tarvitaan, kun Logic joutuu/pääsee kovalle käytölle lähitulevaisuudessa. Toivotaan että on vakaa. Tulossa on isohkoa orkesterisettiä, joten MacBook Proni (early 2011, 8 gigaa rammia) suorituskyvyn laidoilla taatusti mennään.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
anapena
13.12.2011 14:01:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: Kiitos vinkeistä kmh. Mulla oli logic 90-luvun loppuun saakka, sitten siirryin Digital Performeriin 12 vuodeksi. Nyt takas logiciin ...
 
Pidä ny se DP vielä siinä takavasemmalla, niin mä ainakin teen...
 
Dr Dominant
13.12.2011 14:30:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tossa se DP kököttää... mulla vaan versio 5.1.3 ja kontakt 5 ei enää jostain syystä toimi kunnolla sen kans. Jos pitää mennä takas DP:hen niin päivittelemään joudun enivei. Toivottavasti ei tartte.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
kmh
13.12.2011 14:36:32 (muokattu 13.12.2011 14:37:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: 64-bittisenä olen nyt käyttänyt tätä jotta saa kaiken muistin käyttöön. Sitä taatusti myös tarvitaan, kun Logic joutuu/pääsee kovalle käytölle lähitulevaisuudessa. Toivotaan että on vakaa. Tulossa on isohkoa orkesterisettiä, joten MacBook Proni (early 2011, 8 gigaa rammia) suorituskyvyn laidoilla taatusti mennään.
 
Mitä orkesterikirjastoja sulla on? Itsellä olisi ekan orkesterikirjaston osto edessä, onko suosituksia (mielellään vähän eri hintaluokissa)?
 
Varsinainen muistin tappaja tossahan on se sampleri-instanssien määrä kun soittovalmiina jokainen instanssi lataa tietysti kaikki tarvittavat samplet muistiin. Samallahan jokainen instanssilla on oma overheadinsa. Mitä vähemmällä määrällä instansseja pärjää, sen parempi.
 
Raitojen freezaus on myös tietysti tuossa kova sana: jos raita on freezattu, audio renderöidään tiedostoksi, eikä sampleri-instanssia ladata eikä se siten vie myöskään muistia. Kuvittelisin, että käytännön työnkuluksi tulisi se, että muokkaa sektiota kerrallaan muitten ollessa lukittuna.
 
Hans Zimmerin ratkaisu tuohon ongelmaan oli se että eri samplekirjastoja varten tylysti omat tietokoneensa. Käyhän se niinkin...
 
anapena
13.12.2011 14:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: Joo, tossa se DP kököttää... mulla vaan versio 5.1.3 ja kontakt 5 ei enää jostain syystä toimi kunnolla sen kans. Jos pitää mennä takas DP:hen niin päivittelemään joudun enivei. Toivottavasti ei tartte.
 
Kysy multa tilannetta siinä kohtaa, löytyy versiot 3-7...
 
Dr Dominant
13.12.2011 15:13:33 (muokattu 13.12.2011 15:15:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tulossa EWQLSO platinum plus sekä 6 muuta EW kirjastoa. Otin niiden tarjouksesta Composer Collectionin. Tähän mennessä olen tehnyt Garritanilla, kun ei ole tarttenut oikeesti tehdä valmista jälkeä, vaan riittävän laatuisia demoja orkesterimatskusta. Mulla on ollut sellainen onnellinen tilanne, että oikeestaan kaikki mitä olen kirjoittanut on mennyt oikeille orkestereille, ja vielä ihan hyvätasoisille, ei ole tarttenut lähteä tänne samplehelvettiin. Mutta nyt on ens vuonna tulossa ihan oikeita töitä missä pitää tehdä valmista jälkeä.
 
En vielä mennyt Hollywood Stringsiin tai brassiin vaikka ne on kyllä parempia kuin tää EWQLSO. Ei oikeesti riitä kamoissa vääntö ja pitää koettaa optimoida lompakon sisältö ja taiteellinen output :D
 
Oon kyllä kattellut Fames projectia ja tota saksalaista Dynamedion-firmaa sillä silmällä. Jos proggiksessa on vähänkään budjettia, niin melkein mieluummin käytän ko. palvelua kuin väsään kuukausikaupalla mockuppia itse sampleja käyttäen. Lopputulos on tietty kalliimpi tota kautta, mutta siinä säästyy niin monta työpäivää, että jos omalle duunille vähänkään laskee hintaa, niin sitten tällaisen palvelun käyttö ei yhtäkkiä olekaan ollenkaan paskempi ajatus koska työaikaa menee vaan musan kirjoittamiseen ja vähän realisointiin kun on mukana äänityksessä ja miksauksessa. Jää koko toi midivääntö ja oikean orkesterin illuusion luomisen vaiva väliin, ja säästyneillä työpäivillä voi tienata rahaa.
 
Voipi olla että tulee paljon kysyttävää vielä kohtapuoliin ...
 
P.S. anapena, kiitos - hyvä tietää!
 
"Dr. Dominant, I presume?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «