Muusikoiden.net
05.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Netin sisällönhallintaa.
1
Lennu
06.12.2011 22:51:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olis hyvä sisällönhallinta/blogisofta mysql-kannalla pyörittämään nettisivuja? Simppeli ja toimiva (ei siis Wordpress). Onko niitä.

Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia.
MDMK
07.12.2011 15:11:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Mikä olis hyvä sisällönhallinta/blogisofta mysql-kannalla pyörittämään nettisivuja? Simppeli ja toimiva (ei siis Wordpress). Onko niitä.

Kaveri teki uutisportaali-tyyppisen saitin ja valitsi CMS:ksi Joomla!:n. Perehdyin itsekin samalla harrastusmielessä asiaan ja rakensin virtuaaliserverin kanssa koneeseeni pyörimään testisaitin (portaalityyppisen) valmiista pohjasta. Se onnistui amatööriltäkin suht kivuttomasti. Joomla!:lla tosiaan voi isompiakin saitteja rakennella, eikä se blogikäyttöön ole yksinkertaisin softa, mutta todella monipuolinen. Valmiita moduuleita löytyy varmaankin melkein mihin tahansa normaaliin tarpeeseen, kuten oman saitin intergrointiin sosiaalisen median palveluihin, chatit, viestijärjestelmät jne. Mun mielestä kannattaa ainakin tutustua.
Jos Joomla! tuntuu liian monimutkaiselta omiin tarpeisiin, niin Wikipediasta löytyy lista CMS-ohjelmista, josta voi etsiä nimenomaisesti blogien tekemiseen suunnattuja vaihtoehtoja.

http://www.joomla.org/

Lennu
07.12.2011 20:56:44

Kiitos, kokeilen tuota. Tuli vähän kiireessä kirjoitettua, mutta tarkoitin tuolla ei wordpress, että ei nimenomaan leimallisesti pelkkää blogisoftaa, vaan nimenomaan vähän laajempaa kikotinta. Alanpa Joomlaa testailemaan. Muitakin voi suositella, jos on tullut kokeiltua, on tässä aikaa. Ittelleni kun kuitenkin tässä harrastuspohjalla kötöstelen.

"Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen
Lennu
07.12.2011 22:54:17

Aika hassu tuo Joomla. Mä en tajua siitä mitään, joten se on ihan paska. Sivuja ei voi tehdä mistään, valikoista klikatessa tulee vaan category not found. Ei nyt kyllä vakuuta, wordpress on vielä edellä.

"Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen
TYPO
08.12.2011 00:11:43

Olisikohan tästä mitään apua: http://en.wikipedia.org/wiki/Compar … n_of_content_management_systems#PHP

Grugi
08.12.2011 06:36:16

Lennu: Aika hassu tuo Joomla. Mä en tajua siitä mitään, joten se on ihan paska. Sivuja ei voi tehdä mistään, valikoista klikatessa tulee vaan category not found. Ei nyt kyllä vakuuta, wordpress on vielä edellä.

Hehehe joo näinhän se on että jos itse ei kykene tai osaa niin paskahan se on :D No ei mutta kyllä tässäkin auttaa että perehtyy asiaan hieman syvemmin niin saattaa homma avautua jokseenkin paremmin.

The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
Lennu
08.12.2011 14:29:21

Grugi: Hehehe joo näinhän se on että jos itse ei kykene tai osaa niin paskahan se on :D No ei mutta kyllä tässäkin auttaa että perehtyy asiaan hieman syvemmin niin saattaa homma avautua jokseenkin paremmin.

No en, paska harrastus. Siirryn takaisin kaljanjuontiin.

:D

Grugi
08.12.2011 15:53:15

Lennu: No en, paska harrastus. Siirryn takaisin kaljanjuontiin.

:D

Nyt puhut asiaa :D

The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
lindo
08.12.2011 23:44:57 (muokattu 08.12.2011 23:45:25)

Lennu: Aika hassu tuo Joomla. Mä en tajua siitä mitään, joten se on ihan paska. Sivuja ei voi tehdä mistään, valikoista klikatessa tulee vaan category not found. Ei nyt kyllä vakuuta, wordpress on vielä edellä.

Samaa mieltä :D
Kaikenmaailman nettikakkelia monta vuotta harrastaneena ei auennut mulle. Jotkut ihan yksinkertaiset asiat oli jotenkin kiven takana.

Kaveri oli ollut Joomla kurssilla ja sama ongelma sillä.

Eli joku vika siinä on :P Mulla ei riittänyt kärsivällisyys. ... tarviiko munkin nyt aloittaa kaljanjuoni?

Rok rok
Lennu
09.12.2011 04:04:05

lindo: Samaa mieltä :D
Kaikenmaailman nettikakkelia monta vuotta harrastaneena ei auennut mulle. Jotkut ihan yksinkertaiset asiat oli jotenkin kiven takana.

Eli joku vika siinä on :P Mulla ei riittänyt kärsivällisyys. ... tarviiko munkin nyt aloittaa kaljanjuoni?

Ei tarvii. Mutta kiitos, että vertaisiakin on, ei tarvii tässä tuntea itteään ihan uuveloidiootiksi. No, toisille sopii toisenlaiset softat, mulle harvat. Hehhe.

zekeode
09.12.2011 21:33:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Samaa mieltä :D

Sama täällä. Työharjoittelussa pistin sivuja uuteen uskoon, ja siellä tuli todettua ihan sama homma. Puukotin sitten sivuja notepadilla niin paljon kuin mahdollista.

Wordpress taas on niin helppo, että koulutettu apinakin osaa. :)
ganesha
09.12.2011 21:55:53

niin. noh. jos vain blogia haluaa lämpimikseen alkaa väkertää niin vittuako siihen mitään portaalialustaa tarttee? hä? Oonko vain tyhmä vai enkö vain tajua? hä?

wordpress on ihan ok. sylettävää tietty, että videoiden upottamiseta saa maksaa. byhyy :(

http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
Lennu
10.12.2011 00:49:10

Niin no mä en siis halua blogia. Ku silleesti kivasti päivitettävää sivustoa. No mut Wordpress on ihan hyvä, eipä oo paska niinku nuo kaikki muut räpellykset.

zekeode
10.12.2011 04:18:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: niin. noh. jos vain blogia haluaa lämpimikseen alkaa väkertää niin vittuako siihen mitään portaalialustaa tarttee? hä? Oonko vain tyhmä vai enkö vain tajua? hä?

wordpress on ihan ok. sylettävää tietty, että videoiden upottamiseta saa maksaa. byhyy :(

Aika monella isommallakin bändillä on Wordpress alustana. Suomalaisista tulee ekana mieleen Eppu Normaali.

Kuka helvetti sitä ilmaista Wordpressia käyttää? Hosting pakettia vaan kehiin ja hintaa tule pari euroa kuukaudessa. Samalla pääsee mainoksista eroon (tai sitten lisää omat mainokset tilalle ja tienaa omalle tilille).
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti