Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reason 6
1 2 3
JAV
12.07.2012 23:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Kyllähän tässä selkeästi siis makuasioista puhutaan. Eikä siinä mitään, kukin tavallaan. Itse olen vuosien aikana kahlannut näitä kaiken maailman kirjastoja läpi ja käyttänyt siihen valtavasti aikaa. Nyt sitten, kun keskityin kunnolla tähän Reasoniin kerrankin niin pystyi unohtamaan tuon kaikella muulla kikkailun. Toki juuri tuo EQ ja kompura osasto on hieman heikompaa ja niissä tulee itsekin joskus muuta käytettyä. Synat kuitenkin ovat loistavia ja ei tule oikeastaan enää mitään muuta edes käytettyä. Lisäksi bassolinjoja tulee usein tehtyä tuolla Bass refillillä ja se on kyllä loistava työkalu ja soundit pirun hyvät.
 
Noh musiikissa nyt yleensäkin voidaan puhua vain makuasioista. :) Tuntuu vain aika yleiseltä mielipiteeltä toi reasonin äänenlaatu. Tosin vanhemmat reason versiot on voinu osaltaan vaikuttaa tähän negatiivisuuteen, niissähän on ihan selkeästi äänenlaatua rajoittavia ominaisuuksia ja teknologia on ollut vanhentunutta jo julkaisuhetkellä.
 
Cathi777
13.07.2012 08:52:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: Noh musiikissa nyt yleensäkin voidaan puhua vain makuasioista. :) Tuntuu vain aika yleiseltä mielipiteeltä toi reasonin äänenlaatu. Tosin vanhemmat reason versiot on voinu osaltaan vaikuttaa tähän negatiivisuuteen, niissähän on ihan selkeästi äänenlaatua rajoittavia ominaisuuksia ja teknologia on ollut vanhentunutta jo julkaisuhetkellä.
 
Mut nythän tämä kaikki alkaa siinä mielessä muuttumaan, että nyt alkaa tulemaan niitä ulkopuolisia plugareita kanssa, jotka toimivat Reasonin periaatteilla. Eli tulevaisuudessa pystyy aika kivasti räätälöimään sen sisällön, kun kerta se itse toimintaperiaate maistuu.
 
Only pop music can break my heart...
sakrra
14.07.2012 01:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: Noh musiikissa nyt yleensäkin voidaan puhua vain makuasioista. :) Tuntuu vain aika yleiseltä mielipiteeltä toi reasonin äänenlaatu. Tosin vanhemmat reason versiot on voinu osaltaan vaikuttaa tähän negatiivisuuteen, niissähän on ihan selkeästi äänenlaatua rajoittavia ominaisuuksia ja teknologia on ollut vanhentunutta jo julkaisuhetkellä.
 
Yleinen klisee on reasonin äänenlaadun haukkuminen. Se on omaa huonoutta jos ei sillä saa aikaseks hyvää ;). Esim. Massive voi ehkä kuulostaa suoraan paketista paremmalta eli presettejä soittelemalla, samoin muut "presetti"-syntikat kuten Omnisphere. Itse olen mielenkiinnosta yrittänyt jäljentää esim. Omnispheren jotain presettejä Reasonilla ja ei tuota vaikeuksia tuottaa yhtä hyvältä kuulostavia. Ainakaan omaan korvaan, ja se riittää mulle, kun amatööri olen.
Ja mitä softasyntikoita testaamalla olen saanut selville niin Reasonilla ei lopu mahdollisuudet kesken kuten melkein kaikilla muilla, ehkä vain Reaktor poisluettuna.
 
JAV
14.07.2012 03:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakrra: Yleinen klisee on reasonin äänenlaadun haukkuminen. Se on omaa huonoutta jos ei sillä saa aikaseks hyvää ;). Esim. Massive voi ehkä kuulostaa suoraan paketista paremmalta eli presettejä soittelemalla, samoin muut "presetti"-syntikat kuten Omnisphere. Itse olen mielenkiinnosta yrittänyt jäljentää esim. Omnispheren jotain presettejä Reasonilla ja ei tuota vaikeuksia tuottaa yhtä hyvältä kuulostavia. Ainakaan omaan korvaan, ja se riittää mulle, kun amatööri olen.
Ja mitä softasyntikoita testaamalla olen saanut selville niin Reasonilla ei lopu mahdollisuudet kesken kuten melkein kaikilla muilla, ehkä vain Reaktor poisluettuna.

 
En nyt tarkoittanut presettejä, vaan ihan raakoja oskillaattori ja wavetable soundeja. Puhuin itse nyt ammattitasolla.
 
sakrra
15.07.2012 00:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: En nyt tarkoittanut presettejä, vaan ihan raakoja oskillaattori ja wavetable soundeja. Puhuin itse nyt ammattitasolla.
 
No sit ihmettelen enemmän :) Mun mielestä niissä nyt ei mitään hirmusia eroja ole tai tietty wavetableja on Massivessa enempi kuin esim. Thorissa, mutta mä näen asian enempikin, että ne raakasoundit kuulostaa erilaiselta eikä niiden paremmuutta niinkään voi sanoa. Reasonissa taitaa olla sellanen flatimpi soundi, jota ehkä pitää vähän EQ:ttaa, jotta saman kirkkauden ja soinnin saa kuin muissa, mutta se on vain lähtökohta, ei lopputulos.
 
JPQ
15.07.2012 08:37:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakrra: No sit ihmettelen enemmän :) Mun mielestä niissä nyt ei mitään hirmusia eroja ole tai tietty wavetableja on Massivessa enempi kuin esim. Thorissa, mutta mä näen asian enempikin, että ne raakasoundit kuulostaa erilaiselta eikä niiden paremmuutta niinkään voi sanoa. Reasonissa taitaa olla sellanen flatimpi soundi, jota ehkä pitää vähän EQ:ttaa, jotta saman kirkkauden ja soinnin saa kuin muissa, mutta se on vain lähtökohta, ei lopputulos.
 
No sanoisin eroja on ja varsnikin korkeissa äänissä kuuluu softasynissä melkoisia eroja. ja nimenomaan vaikkapa raakasaha ilman suodatusta paljasta nämä hyvinkin. Mutta edelleen sanon Reasonilla hyviäkin juttuja tehty.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JAV
15.07.2012 15:45:00 (muokattu 15.07.2012 15:45:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakrra: No sit ihmettelen enemmän :) Mun mielestä niissä nyt ei mitään hirmusia eroja ole tai tietty wavetableja on Massivessa enempi kuin esim. Thorissa, mutta mä näen asian enempikin, että ne raakasoundit kuulostaa erilaiselta eikä niiden paremmuutta niinkään voi sanoa. Reasonissa taitaa olla sellanen flatimpi soundi, jota ehkä pitää vähän EQ:ttaa, jotta saman kirkkauden ja soinnin saa kuin muissa, mutta se on vain lähtökohta, ei lopputulos.
 
No se tietenkin aina riippuu mitä haetaan. Jos haluaa flattia kamaa, niin totta kai reason silloin. Esim. elektrossa saattaa olla hyvinkin perusteltua hakea sellaista soundia. Tässä nyt päästiin siihen asiaan, mitä koko ajan olen yrittänyt sanoa: reason kuulostaa flatilta.
 
Reasonin synissä on tosiaan myös todella heikot taajuuskerrannaiset yläpäässä, kuten JPQ sanoikin jo. Jos kertakaikkiaan jollain taajuusalueella ei ole raakasoundissa mitään hyvää, on ihan turha sitä koittaa silloin sinne EQ:lla laittaa. Kannattaa aina lähteä siitä, että raakasoundi on mahdollisimman hyvä.
 
rattrap
08.08.2012 19:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiertona voisit kokeilla vaikka mutettaa sekvensseristä muutamia midiraitoja, jospa hoppaan tulisi vähän enemmän vauhtia siksi aikaa että saat audiot nauhoiteltua. Tai sitten bouncettaa ne midiraidat audioksi ja sitten mykistää midiraidat, olen kuullut toimivan. Sano vaan jos tulin opettamaan lintua lentämään. :)
 
Enpä ole muistanutkaan kiittää sua Frey! En ollut tuommosta hokannutkaan :D nyt pelittää Reason, samalla löyty exporttaus :) Voi helevata, miten nämä on jääny testaamatta!
 
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin!
JPQ
08.08.2012 20:44:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: No se tietenkin aina riippuu mitä haetaan. Jos haluaa flattia kamaa, niin totta kai reason silloin. Esim. elektrossa saattaa olla hyvinkin perusteltua hakea sellaista soundia. Tässä nyt päästiin siihen asiaan, mitä koko ajan olen yrittänyt sanoa: reason kuulostaa flatilta.
 
Reasonin synissä on tosiaan myös todella heikot taajuuskerrannaiset yläpäässä, kuten JPQ sanoikin jo. Jos kertakaikkiaan jollain taajuusalueella ei ole raakasoundissa mitään hyvää, on ihan turha sitä koittaa silloin sinne EQ:lla laittaa. Kannattaa aina lähteä siitä, että raakasoundi on mahdollisimman hyvä.

 
sitä paitsi minusta Reasonin synissä korkeissa jotain kamalaa siis melko.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
sakrra
29.08.2012 23:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt saa "kunnon" synan Reasoniin eli Rob Papenin Predator ilmestyi tänään. Rouheat 4000 presettiä sisältävä Rack Extension maksais 99 € eli ei mikään mahdoton hinta ottaen huomioon, että VST:nä maksais 179€. No 30 päivän trialin latailin ja testailen onko hintansa väärti. Eiköhän tuo tule sieltä hommattua, kun tuli Korgin Polysix:kin (tosin se tais olla muistaakseni 39€). Hyvältä kuulostaa näin ekan kokeilun jälkeen. Menee jonkun aikaa, että kaikki presetit kahlaa läpi :)
 
JPQ
30.08.2012 05:50:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakrra: Nyt saa "kunnon" synan Reasoniin eli Rob Papenin Predator ilmestyi tänään. Rouheat 4000 presettiä sisältävä Rack Extension maksais 99 € eli ei mikään mahdoton hinta ottaen huomioon, että VST:nä maksais 179€. No 30 päivän trialin latailin ja testailen onko hintansa väärti. Eiköhän tuo tule sieltä hommattua, kun tuli Korgin Polysix:kin (tosin se tais olla muistaakseni 39€). Hyvältä kuulostaa näin ekan kokeilun jälkeen. Menee jonkun aikaa, että kaikki presetit kahlaa läpi :)
 
Predator varsinkin bassoihin sanoisin loistava muutenkin varmasti ihan toista kuin reasonin synat.
ps. Predatorin vois ehkä joskus itsekkin homanta kun Blue ja Albino on ykköset itselle varmaan vieläkin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
sakrra
30.08.2012 13:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Predator varsinkin bassoihin sanoisin loistava muutenkin varmasti ihan toista kuin reasonin synat.
ps. Predatorin vois ehkä joskus itsekkin homanta kun Blue ja Albino on ykköset itselle varmaan vieläkin.

 
Nyt eilisillan testanneena on sanottava, että ihan kiva se Predator oli, mutta ei mitään mullistavaa. Presettejä siinä tuli käytyä läpi, ja jonkun verran omia soundeja luotua, mutta en kauheasti nyt eroa nähnyt esim. Thoriin. Soundi voi olla parempi paperilla, mutta ei sitä nyt erottanut mitenkään erityisesti. Eiköhän tuo tule hommattua, mutta vähän jäi odottamaan vieläkin parempaa.
 
Itse kaipailen dedikoitua FM-synaa, FM8-tyylistä, jolla tois oikeasti jotain uutta Reason-räkkiin. Voi kun Native Instruments loisi jotain kivaa Reasoniin. On kertonut kiinnostuneen RE:n tekemisestä muttei mitään projekteja ilmeisesti vielä ole. Tosiaan joku FM8 tai Razor olis aika kova lisä Räkkiin...
 
JPQ
30.08.2012 16:41:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakrra: Nyt eilisillan testanneena on sanottava, että ihan kiva se Predator oli, mutta ei mitään mullistavaa. Presettejä siinä tuli käytyä läpi, ja jonkun verran omia soundeja luotua, mutta en kauheasti nyt eroa nähnyt esim. Thoriin. Soundi voi olla parempi paperilla, mutta ei sitä nyt erottanut mitenkään erityisesti. Eiköhän tuo tule hommattua, mutta vähän jäi odottamaan vieläkin parempaa.
 
Itse kaipailen dedikoitua FM-synaa, FM8-tyylistä, jolla tois oikeasti jotain uutta Reason-räkkiin. Voi kun Native Instruments loisi jotain kivaa Reasoniin. On kertonut kiinnostuneen RE:n tekemisestä muttei mitään projekteja ilmeisesti vielä ole. Tosiaan joku FM8 tai Razor olis aika kova lisä Räkkiin...

 
Outoa ettet erottanut no kaikki ei kaikkea kuule myönnän että en minäkään lisäksi viimekädessä käyttötaito ratkaisee. joku Reaktor voisi olla kiva kanssa Reason räkkiin.:)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
sakrra
30.08.2012 23:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Outoa ettet erottanut no kaikki ei kaikkea kuule myönnän että en minäkään lisäksi viimekädessä käyttötaito ratkaisee. joku Reaktor voisi olla kiva kanssa Reason räkkiin.:)
 
Ehkä sen, että erottais tarvitsis jotkut kymppitonnin kaiuttimet, mutta testailin vain satkun kuulokkeilla, joten ei voi mitään... No tänään testasin ihan pistämällä Thorin ja Predatorin vierekkäin ja lähdin niistä raakasoundeista eli sahaoskillaattorit pistin kumpaankin ja ilman filttereitä niin olihan niissä eroa. Tosin hiukan resonanssia pistämällä (cutoff täysin avoinna) Thorissa sain kuulostamaan omaan korvaan täysin samalta saw-oskillaattorit. Eli eroja löytyy puhtaassa oskillaattorissa, mutta Thorin saa kuulostamaan samalta. Nollia ja ykkösiä siellä kummassakin lentelee. Eroja löytyy vain siitä miltä on haluttu kumpikin kuulostavan.
 
Reaktor Player tms. olis kova sana Reasoniin. Tuskin koko Reaktoria sinne ikinä tulee.
 
rattrap
01.10.2012 13:50:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko muuten mainita, tuli laitettua sitten iMac ja johan alkoi pyörii Reason. Audio äänitykset heittämällä sisään. Enkä ole vielä kertaakaan saanut konetta hyytymään, vaikka on ollut kaikki"herkut"käytössä :) Ei tarvi enää kikkailla.
 
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin!
Cathi777
19.11.2012 19:45:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt Reason-osaajille olisi kysymys:
 
Eli minulla on tuollainen Millenium DP-1000 rumpupadi laite. Se lähettää midisignaalia niin, että sen nuottiarvot on 60-66. Eli menee aika alas noiden perus rumpujen nuotituksessa ja tästä syystä ei mitään kuulu. Eli miten pysty tekemään editointia niin, että saisin laitettua haluamilleni nuoteille haluamani iskun. Käytössä on tuo Reason Drum kits ja sitten ihan noita softan omia. Toivottavasti joku nyt käsitti, että mitä tässä haen. Logicissa onnistuin yhden softan kanssa hyvin laittamaan halutut iskut halutulle padille, kun pystyi ihan manuaalisesti käsin siirtämään halutun rumpu äänen haluamaani paikkaan. Miten tämä tehdään siis Reasonissa? On varmaan muillakin laitteilla samaa tarvetta, kun eihän ne vakioiskut välttämättä ole soitannollisesti oikeissa kohdissa.
 
Only pop music can break my heart...
JAV
20.11.2012 17:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Nyt Reason-osaajille olisi kysymys:
 
Eli minulla on tuollainen Millenium DP-1000 rumpupadi laite. Se lähettää midisignaalia niin, että sen nuottiarvot on 60-66. Eli menee aika alas noiden perus rumpujen nuotituksessa ja tästä syystä ei mitään kuulu. Eli miten pysty tekemään editointia niin, että saisin laitettua haluamilleni nuoteille haluamani iskun. Käytössä on tuo Reason Drum kits ja sitten ihan noita softan omia. Toivottavasti joku nyt käsitti, että mitä tässä haen. Logicissa onnistuin yhden softan kanssa hyvin laittamaan halutut iskut halutulle padille, kun pystyi ihan manuaalisesti käsin siirtämään halutun rumpu äänen haluamaani paikkaan. Miten tämä tehdään siis Reasonissa? On varmaan muillakin laitteilla samaa tarvetta, kun eihän ne vakioiskut välttämättä ole soitannollisesti oikeissa kohdissa.

 
Lataa rumpusamplet nn-xt sampleriin, niin voit siirtää ne haluttujen nuottien kohdalle.
 
masterhat
20.11.2012 18:06:16 (muokattu 20.11.2012 18:06:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rattrap: itse olen käyttänyt Reasonia kohta 10 vuotta Reason 2.5 alkaen ja ollut tosi tyytyväinen, enkä muuhun vaihda. Kyllä ne viat varmaankin on koneessa ei ohjelmassa. Olisko äänikortti vetelämässä viimeisiä?
 
Sama homma, 10w reasonin kanssa, ensin oli ygönen, sen jälkeen 2.5 osaan viel käyttää ja toimii hienosti rewirenä cubasen kanssa, niin mitä sitä hyvää vaihtamaan. ja hienosti toimii nuhasellakin koneella
nyt tuli uus/vanha lenovon läppärikin tilattua ihan vaan for reason 2.5 ja cubase sx3.
tota komboa osaan käyttää jo ihan jotenkin, joten ihan tästä syystä ei halua uudistaa set uppia.
 
rewire on kyl ihan mainio systeemi!
 
E: cathi777 on murmeli!!!!
 
masterhat
20.11.2012 18:10:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakrra: Yleinen klisee on reasonin äänenlaadun haukkuminen. Se on omaa huonoutta jos ei sillä saa aikaseks hyvää ;). Esim. Massive voi ehkä kuulostaa suoraan paketista paremmalta eli presettejä soittelemalla, samoin muut "presetti"-syntikat kuten Omnisphere. Itse olen mielenkiinnosta yrittänyt jäljentää esim. Omnispheren jotain presettejä Reasonilla ja ei tuota vaikeuksia tuottaa yhtä hyvältä kuulostavia. Ainakaan omaan korvaan, ja se riittää mulle, kun amatööri olen.
Ja mitä softasyntikoita testaamalla olen saanut selville niin Reasonilla ei lopu mahdollisuudet kesken kuten melkein kaikilla muilla, ehkä vain Reaktor poisluettuna.

 
tää on ihan totta, ja tietysti valmiit raidat pitää (olisi ihan fiksua lopputuloksen kannalta) kuitenkin vielä kompressoida & masteroida esim. cubasella (niinkuin itse teen), tai vaikka pro toolsilla.
 
ja soundithan on just niin hyvät ku on käytettyjen looppien/soundien laatu
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «