Muusikoiden.net
10.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MOTU ultralite mk3 hybrid - ongelmat ja kokemukset
1
juhist
14.11.2011 00:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!

Otin vapauden kirjoittaa ihan oman keskustelun tälle äänikortille, vaikka tätä onkin useassa keskustelussa sivuttu.

Tähänpä voisi listailla muutkin ongelmiaan ja kokemuksiaan.
Mulla ainakin tulee tämän kanssa jatkuvasti käyttöön liittyviä ongelmia, joiden ratkomisesta täällä voi olla hyötyä muillekin.

Setup
Lenovo Thinkpad SL510 kannettava
Windows 7
Reaper

Ostin äänikortin n. 3 kk sitten ja olen ollut tyytyväinen.

Siitä huolimatta, että mukana tulleet ajurit eivät suostuneet asentumaan millään "loppuun asti" ja MOTUn sivuilta lataamani ajuri sai aikaiseksi ensimmäistä kertaa läppärissäni BSOD:n (blue screen of death).

Alkukankeuksista huolimatta kortti lähti pelittämään ihan ok ja on nyt toiminu niinkun pitääkin.

Onkohan muilla ollut ongelmia ajureiden kanssa?

Nyttemmin oli tarkoitus kotona reenailla bassoilua, mutta en ole löytänyt keinoa, että miten ihmeessä saisin kortista suoran monitoroinnin main outteihin tai luureihin?

Ainoa keino jolla nyt saan äänen "suoraan" ulos, on avata reaper, valmistella raita nauhotusvalmiuteen ja laittaa monitorointi päälle. Mutta ääni ilmeisesti silti kiertää koneen kautta, koska latenssia on just sen verran ettei pysty soittaan..

Pitäshän toi kai ny saada ihan suorana pihalle!?!

Kertoilkaa tosiaan omia kokemuksianne, vaikkette osaisi vastausta antaakaan. Kiitos!

-juha
mdgj
14.11.2011 03:30:44

moro,

Kumpi portti USB/FIREWIRE?

Usb:n kanssa on ollut ongelmia. Itsellä firewire ja toiminut moitteetta.

Ja sitten tuo ihmetys bassoilu juttu. Oliko tarkotus ajaa sisääntuloon signaali ja saada se suoraan ulos main outeista? Mikäli näin niin cuemix päälle ja mixes välilehden kautta mute kanavalta pois päältä. Tosin jos et tietokonetta käytä niin tuo onnistuu myös ohjaamalla itse laitteella (manuaaleissa tietoa).

Mutta jos usb käytössä, muista että joudut käyttämään virtalähdettä. Suosittelen itse firewireä.

juhist
14.11.2011 18:59:27

mdgj: moro,

Kumpi portti USB/FIREWIRE?

Usb:n kanssa on ollut ongelmia. Itsellä firewire ja toiminut moitteetta.

Tosiaan, USB virtalähteen kera käytössä, koska koneessa ei firewirea :(
Harmittaa, kun olis muutenkin kätevämpi.

Ja sitten tuo ihmetys bassoilu juttu. Oliko tarkotus ajaa sisääntuloon signaali ja saada se suoraan ulos main outeista? Mikäli näin niin cuemix päälle ja mixes välilehden kautta mute kanavalta pois päältä. Tosin jos et tietokonetta käytä niin tuo onnistuu myös ohjaamalla itse laitteella (manuaaleissa tietoa).

Mutta jos usb käytössä, muista että joudut käyttämään virtalähdettä. Suosittelen itse firewireä.

Juu, tätä juuri tarkotin ja voi hemmetti mistä on ollu kiinni!
Oon kuvitellu et ne ny vaan sattuu oleen sen väriset nappulat, enkä oo ymmärtäny ees testata noita muteja. Nyt aukes aikapaljon lisää taas tosta Cuemixista ?D

Kiitos, annan plussan!

Kirjauduin eilen motunationiinkin, sieläkin tuntuu olevan paljon tietotaitoa.

Tota ei ilmeisesti windows 7:ssa ainakaan saa suurennettua tota cuemix-ikkunaa?

Koitan ny selvitellä vielä mikä noiden ajureiden kanssa on kun ei asennu. Samanlaista vikaa ollu motunationis muillakin.

Asentaa siis aluksi ihan kiltisti, mut asennuksen loppupuolella kohtaa jonkun ylitsepääsemättömän esteen ja alkaa purkaa asennusta.
Windows jostain tuntemattomasta syystä estää asennuksen...
mdgj
14.11.2011 20:20:46

juhist: Tosiaan, USB virtalähteen kera käytössä, koska koneessa ei firewirea :(
Harmittaa, kun olis muutenkin kätevämpi.

Juu, tätä juuri tarkotin ja voi hemmetti mistä on ollu kiinni!
Oon kuvitellu et ne ny vaan sattuu oleen sen väriset nappulat, enkä oo ymmärtäny ees testata noita muteja. Nyt aukes aikapaljon lisää taas tosta Cuemixista ?D

Kiitos, annan plussan!

Kirjauduin eilen motunationiinkin, sieläkin tuntuu olevan paljon tietotaitoa.

Tota ei ilmeisesti windows 7:ssa ainakaan saa suurennettua tota cuemix-ikkunaa?

Koitan ny selvitellä vielä mikä noiden ajureiden kanssa on kun ei asennu. Samanlaista vikaa ollu motunationis muillakin.

Asentaa siis aluksi ihan kiltisti, mut asennuksen loppupuolella kohtaa jonkun ylitsepääsemättömän esteen ja alkaa purkaa asennusta.
Windows jostain tuntemattomasta syystä estää asennuksen...

No hyvä, että apua oli.

Ite kans lueskelin noista ajuri ongelmista ja ne liittyivät juuri tuon USB väylään. Itsellä meni kerrasta ja toiminut moitteetta tuon firewiren kanssa. Suosittelen hommaamaan firewire adabterin niin pääsee vähemmillä johoillakin.

Ikkunaa ei tainnu saada suuremmaksi. Mutta tuota cueMixiä voit säätää myös ite laitteessa, koska se toimii omana mikserinään. Eli ohjelma Cuemix ohajaa laitetteen DSP ominaisuuksia (Eq, comp, reverb, kanavat...ym) Kannattaa ottaa manuaali käyttöön ja tutstuu ominaisuusksia meinaan on!

juhist
14.11.2011 20:43:32

mdgj: No hyvä, että apua oli.

Ite kans lueskelin noista ajuri ongelmista ja ne liittyivät juuri tuon USB väylään. Itsellä meni kerrasta ja toiminut moitteetta tuon firewiren kanssa. Suosittelen hommaamaan firewire adabterin niin pääsee vähemmillä johoillakin.

Njoo, saishan tohon tietty tolla express-kortilla FW:n, mut en oikein lämpee semmoselle hirveelle mokkulalle, mut pitänee ny viä harkita.

Ikkunaa ei tainnu saada suuremmaksi. Mutta tuota cueMixiä voit säätää myös ite laitteessa, koska se toimii omana mikserinään. Eli ohjelma Cuemix ohajaa laitetteen DSP ominaisuuksia (Eq, comp, reverb, kanavat...ym) Kannattaa ottaa manuaali käyttöön ja tutstuu ominaisuusksia meinaan on!

Joo, näin oon ymmärtäny ja koittanu vähän säätää tuota ite laitteesta, mut aika vaivalloista se äkkiseltään tuntu olevan. Täytyy kattoo jos joskus jaksais opetella, olishan tuo efektiensäkin puolesta kätevä mikseri.

Kiitos
HateHalon
29.12.2011 16:52:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla motu 828 mk3 firewire ja siinä oli alkuun kaikenlaista pientä ongelmaa ja etenkin läppäreiden kaa vieläkin. Pöytäkoneella toimii muuten melko ok paitsi valmiustilan jälkeen joutuu buuttaa melko usein koneen uudestaan että äänet tulee. Motun buuttaaminen saattaa aiheuttaa jopa bluescreenin.

www.halondesign.com
Johnny Buzz
29.12.2011 20:11:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on samainen äänikortti, mutta koneena MacBook Pro. Mitään ongelmia ei oo ilmaantunut missään vaiheessa eli oon ollut erittäin tyytyväinen.
HateHalon
01.01.2012 22:53:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnny Buzz: Mulla on samainen äänikortti, mutta koneena MacBook Pro. Mitään ongelmia ei oo ilmaantunut missään vaiheessa eli oon ollut erittäin tyytyväinen.

Ootko kokeillut käynnistää valmiustilasta? tai sammuttaa interfacea hetkeksi ja käynnistää uudestaan?

www.halondesign.com
Johnny Buzz
07.01.2012 11:52:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HateHalon: Ootko kokeillut käynnistää valmiustilasta? tai sammuttaa interfacea hetkeksi ja käynnistää uudestaan?

Ensimmäistä en oo testannu, mutta jälkimmäistä jokusen kerran eikä mitään ongelmaa ilmennyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti