Muusikoiden.net
08.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä standit monitoreille?
1
Habatus
28.09.2011 16:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tarvetta saada nostettua monitoreita pöydän tasolta n. 30cm enkä halua alkaa ruuvailemaan mitään telineitä seinille, joten hakusessa olisi tuollaiset pikku ständit (mielellään säädettävät). Olen koittanut etsiskellä tuollaisia vähän joka puolelta ja suorastaan ihmetyttää että pikkumonitoreja saa mistä vain mutta kenelläkään ei tunnu olevan tuollaisia standejä myynnissä joten joskohan täällä joku osaisi neuvoa mistä noita löytyisi.

Antti1
28.09.2011 16:35:19

Tosta vaikka pari vaihtoehtoa ja lisää löytänet itsekin samasta osoitteesta: http://www.thomann.de/fi/km_232bk.htm http://www.thomann.de/fi/km_233bk_tischstativ.htm Noihin sitten jonkinlaista pohjalevyä kaiuttimesta riippuen. Vähän voi joutua itse askartelemaan, mutta sitäpä se erikoistarpeiden toteuttaminen usein vaatii.

Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
L-studio
28.09.2011 16:53:35

Käviskö esim. tällainen?

http://www.thomann.de/fi/lindy_notebookarm.htm

stative for monitor -haku kanssa auttaa

Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Kalmo
29.09.2011 19:24:58

Itse käärisin tiiliskiviä sopivaan kankaaseen. Alle ja päälle (kankaan alle) 5 cm vaahtomuovi, ehkä jopa kivien väliinkin. Ei rämise eikä resonoi.

Toinen vaihtoehto: sopiva pätkä sopivaa puuta: 4xnelosta tai tukkia. Päälle ja alle siivu vaimentavaa materiaalia.

Tuollaisen vempulaständin käytös matalien äänien kanssa arveluttaisi kovin.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
L-studio
29.09.2011 21:26:17

Samaa mieltä näiden rimpuloiden kanssa. Ne pettää sitäpaitsi aina joskus.
Kunhan mainitsin että kyllä niitä statiiveja löytyy aikalailla.

Ilmajäähdytteisen moottoripyörän sylinterilohko olisi paljon makeampi, olisi niin mukavaa katsella jäähdytysriparivistöä ja ei heijastuksia ja resonointia.

Lekaharkko x 2 olisi kanssa miehekäs pöydällä.

Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Danko
29.09.2011 21:53:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos "tein itse, säästin" ei ole vaihtoehto, niin mitens joku tämmönen:
http://www.mksmedia.fi/verkkokauppa … tarvikkeet/b-tech-bt-604-black.html
http://hifitalo.fi/verkkokauppa/tuotetiedot.php?p=2519

Tuota säädettävyyttähän ei noissakaan tosin ole.

"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Kalmo
29.09.2011 22:39:18

Nuo B-Techit näyttävät aika toimivilta. Joku puulevy alle, etteivät piikit turmele pöytää. Missään tapauksessa niitä piikkejä ei saa poistaa, ne katkaisevat resonaatiot varsin hyvin.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mr. Crowley
30.09.2011 00:27:51

Oon pyörittänyt genelecit suoraan kiinni tuollaisiin K&M:iin (eka linkki Antti1:n postauksessa) ilman mitään aluslevyjä. Enpä oo keksinyt valittamista. Korkeus on hyvä ja tukevasti pysyy pöydässä. Halvatkin oli, ei kannata viritellä mitään puuhäkkyröitä.

se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Antti1
30.09.2011 11:15:43

Mr. Crowley: Oon pyörittänyt genelecit suoraan kiinni tuollaisiin K&M:iin (eka linkki Antti1:n postauksessa) ilman mitään aluslevyjä. Enpä oo keksinyt valittamista. Korkeus on hyvä ja tukevasti pysyy pöydässä. Halvatkin oli, ei kannata viritellä mitään puuhäkkyröitä.

Mulla on ollut itseasiassa molemmat, korkeussäädettävät olivat vain vähän liian korkeat optimisijoitusta varten. Nykyään on noi ilman säätöjä olevat, jossa on välissä se Geneleceille suunniteltu kilon rautamöykky ja kaiuttimien oma Iso-Pad. Aiemmin epäillyistä resonansseista yms. ei ole mitään tietoakaan, sensijaan kasa heijastuksia ja pöydän pinnan kautta tulleita resonansseja katosi toistosta. Molempien noiden ständien alapinnassa oleva kumi estää ihan tehokkaasti tärinän siirtymistä kaiuttimesta esim. pöytään ja kohtuullisen suuri massa hoitaa loput.

Danko
30.09.2011 12:45:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Crowley: Oon pyörittänyt genelecit suoraan kiinni tuollaisiin K&M:iin (eka linkki Antti1:n postauksessa) ilman mitään aluslevyjä. Enpä oo keksinyt valittamista. Korkeus on hyvä ja tukevasti pysyy pöydässä. Halvatkin oli, ei kannata viritellä mitään puuhäkkyröitä.

Ketjun avaaja ei vaan ilmoittanut mitkä monitorit; muissa kuin geneissä ei välttämättä mikkiständikierteitä pohjassa ole.

"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Antti1
30.09.2011 13:16:16

Danko: Ketjun avaaja ei vaan ilmoittanut mitkä monitorit; muissa kuin geneissä ei välttämättä mikkiständikierteitä pohjassa ole.

Tää on tietty ongelma monissa tapauksissa ja tietää lähes aina jonkinlaista askartelua. Vähintään sitten vanerilevyä ja reikää iskumutteria varten tms. Mut olis varsin jees tietää mitkä montut siellä kiikkuvat. On kovin eri asia suositella telineitä vaikka 8020:lle, kuin jääkaappipakastimen kokoisille montuille.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti