Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: vinnkki Mp3 äänen laadun parantamiseksi.
1
PJS
09.02.2003 23:02:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harmittaako kun mp3 muotoinen musiikki vaikuttaa kuullostaa tuhnuiselta ja siltä että se vaatisi taajuuskorjainta. asian voi korjata seuraavasti.
avaat mp3 jollain raituri ohjelmalla, itse käytän n-track studiota. ohjelmalla muokkaat äänenlaadun mieleiseksesi ja soitat lempibiisisi päälle vaiikkapa sooloraidan. tallennat waw muotoiseksi ja sitten poltat cd-lle.
 
itse tein parannuksia netistä imuroitsemalleni kappaleelle (gnr your crazy -acoustic, ja kyllä omistan kyseisen levyn ostetun vaersion eli en syyllistynyt piratismiin) biisi kuullosti mielestäni tuhnuiselta ja ääni ei ollut terävää. no minäpä käytin äänen selkeyttämiseen erästä netistä imuroitsemaani dx-plugia (dse-11 tai joku sellanen kitara eq plugi) ja sillä equtin kappaleen kohdalleen. sitten lisäsin vielä hitusen noisegate -efektiä (ok ja vähän reverbiä kanssa) ja kuuntelin että senkin jälkeen kaikki kuuluu niinkuin pitäisi. nyt biisi kuulostaa mielestäni paljon paremmalta kuin ennen kyseisten operaatioiden tekoa.
 
nykyään teen saman homman kaikille mp3sille jotka poltan cd-lle
 
kivi ja vierähdys!!!!
jannu
10.02.2003 18:20:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asiaa auttaa myöskin se ettei pakkaa mp3:sia alle 192kbit/s ratelle(ok vähän ehkä alakanttiin, mutta...) ... alkaa pikkuhiljaa jo muuten se pakkaaminen kuulua laadussa...
 
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
PJS
10.02.2003 18:24:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tai ei pakkaa musiikkia lainkaan, vaan editoinnin jälkeen tallentaa ne waw muotoon siksi aikaa että saa poltettua ne cd:lle
 
kivi ja vierähdys!!!!
Soppe
10.02.2003 21:21:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mp3:sien koodausohjelmiakin on niin erilaisia. Kämäisemmät ohjelmat tekevät huonompaa laatua. Itse käytän exact audio copyä rippaamiseen ja sitten Lamea koodaamiseen.
Molemmat ovat ilmaisia ja löytyvät vaikka googlella.
 
I will choose a path that's clear, I will choose freewill.
Roberto
10.02.2003 22:50:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sitten lisäsin vielä hitusen noisegate -efektiä (ok ja vähän reverbiä kanssa)
 
Mitä toi noise gate siinä ikäänkuin teki? Geittasi jotain varmaan, mutta tuskin paljoakaan?
 
myslique
11.02.2003 13:07:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

equtin kappaleen kohdalleen. sitten lisäsin vielä hitusen noisegate -efektiä (ok ja vähän reverbiä kanssa)
 
Masterointia noise gatella? Nimim. "Ei ymmärrä".
Valmiin materiaalin reverboiminenkin on aika hullua, mutta kai toi systeemi sulla toimii.
 
PJS
11.02.2003 22:43:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no eikös toi noisegate toimi siten että se ei päästä läpi kuin ne singlanaalit jot ka ylittää tietyn tason. kun tämä lisätään tohon niin se poistaa sopivasti sääädettynä pinoiset suhinat, vissiin. ja se reverboiminen oli tietysti ihan oman maun mukaan, ja tein sen vaan vähän hauskanpitomielessä, sillä tuohan se siihen sitä tuntua että sitä biisiä soitettais jossain saakelin suulissa vaikka nyt satunkin kuuntelemaan sitä 1x1 kopissani. ´ja enhän minä mitenkään hirveän huomattavasti lisännytkään.
 
Yleisesti ottaenhan tällaset asiat on vähän henkimaailman juttuja, varsinkin kun leikkii mitä moninaisimpien plugarien kanssa. mullakin on noita ihme efekti plugineja aivan kamalanpaljon, ja suurin osa on niin paskoja että niitä ei viitti käyttää kuin ihan huba mielessä vaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «