Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper 4.xx keskustelua
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Jaba
09.07.2012 03:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni Reaperistä ei ole olemassa demoa, vaan voit ladata täysversion niiden kotisivuilta. Tää kyseinen versio ei ole mitenkään rajoitettu tmv, eikä siinä ole mitään trial- aikaa. Valitusikkuna muutamiksi sekunneiksi siihen aina käynnistäessä ilmestyy :) Ja tosiaan, muistaakseni 60 dollaria maksaa tuo lisenssi joten ei paha!
 
Pitää olla fjongaa et voi olla Stuldt Håjttii.
Aki
18.07.2012 03:25:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaba: Tää kyseinen versio ei ole mitenkään rajoitettu tmv, eikä siinä ole mitään trial- aikaa.
 
Tätä tulee kiiteltyä aina kun kaverit itkee kadonneita tai hajonneita Pro Tools ja Cubase -dongleja.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Jaba
18.07.2012 04:14:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun silmään Reaperin ulkonäkökin kolahtaa enemmän ku näitten "isojen" softien :) ja tosiaan tuo lisenssi on sen 50 tai 60 dollaria, eli ei todellakaan paha hinta. Kovasti myös mainostavat että alan ahkerin foorumikin, sitä en ole kyllä vielä tarkastanut..
 
Pitää olla fjongaa et voi olla Stuldt Håjttii.
MolliS
18.02.2013 16:27:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikein mukavalta näyttää tämä. Itse aloitin Reaperin 3-versiolla, kävin siinä välillä riehumassa Logicin kanssa ja uuden koneen hankinnan myötä päivitin 4.22:een. Kyllä Reaper on selkeytensä puolesta aivan omaa luokkaansa ja sopii aloittelijalle IMO paljon paremmin kuin Logic, vaikka Logic ammattimaisessa käytössä viekin Reaperia 100 - 0. Nyt kun tästä on alkanut löytämään ja soveltamaan kaikkea mukavaa kuten esim. raitojen kansioistaminen ja Reaperin omien efektien täysimittainen hyödyntämien. Ainoa ongelma tähän mennessä on 32-bittisen hostin kaatuilu siinä vaiheessa kun lähestytään useampaa kymmentä efektiä ja VSTi:tä per rojekti. Jostain syystä esim. Massive, Reaktor ja EZDrummer tuppaavat kaatamaan ohjelmaa. Musiikkia teen koneella tosiaan aloittelijatasolla mutta opin koko ajan uutta ja pyrin kehittymään.
 
Antti1
18.02.2013 16:32:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MolliS: ...vaikka Logic ammattimaisessa käytössä viekin Reaperia 100 - 0.
 
Jaa miksi ja miten? Mukana tulevan plugarivalikoiman suhteen?
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
Jaava
18.02.2013 16:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MolliS: Oikein mukavalta näyttää tämä. Itse aloitin Reaperin 3-versiolla, kävin siinä välillä riehumassa Logicin kanssa ja uuden koneen hankinnan myötä päivitin 4.22:een. Kyllä Reaper on selkeytensä puolesta aivan omaa luokkaansa ja sopii aloittelijalle IMO paljon paremmin kuin Logic, vaikka Logic ammattimaisessa käytössä viekin Reaperia 100 - 0. Nyt kun tästä on alkanut löytämään ja soveltamaan kaikkea mukavaa kuten esim. raitojen kansioistaminen ja Reaperin omien efektien täysimittainen hyödyntämien. Ainoa ongelma tähän mennessä on 32-bittisen hostin kaatuilu siinä vaiheessa kun lähestytään useampaa kymmentä efektiä ja VSTi:tä per rojekti. Jostain syystä esim. Massive, Reaktor ja EZDrummer tuppaavat kaatamaan ohjelmaa. Musiikkia teen koneella tosiaan aloittelijatasolla mutta opin koko ajan uutta ja pyrin kehittymään.
 
Mun mielestä reaper ei ole yhtä selkeä kuin iso osa kalliimmista softista, mutta tekee kaiken suunnilleen yhtä hyvin. En mä tiedä, miksi logic veisi 100-0.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
lasal
18.02.2013 18:05:43 (muokattu 18.02.2013 18:07:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jaa miksi ja miten? Mukana tulevan plugarivalikoiman suhteen?
 
kuinxwarten plugarit tultava mukana? Tuolla plugariketjussa kerroinkin "heittäneeni pyyhkeen kehään" kun netistä löytyi niin paaaljon :)
 
vertailua Tascamin kylkiäis-Cubaseen kirjasin "Musiikinteko-ohjelmia" -ketjuun
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=28710&o=400
Yhteenvetona suunnilleen: tasapeli ainakin isolla näyttöruudulla
 
lasal
18.02.2013 18:14:15 (muokattu 19.02.2013 21:18:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Mun mielestä reaper ei ole yhtä selkeä kuin iso osa kalliimmista softista, mutta tekee kaiken suunnilleen yhtä hyvin. En mä tiedä, miksi logic veisi 100-0.
 
vähän samanlaista fiilistä. VOI johtua suunnattomasta muokattavuudesta eli että pitäisi jaksaa ja ehtiä lisävarustella ja konfiguroida. Stillwell? Teemat? Pikanäppäimet?
 
washburn
19.02.2013 19:53:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika jännä. Mun mielestä Reaper oli ensi silmäyksestä lähtien todella selkeä. Selkein ja helposti omaksuttavin vastaan tulleista. Voi tietysti riippua henkilökohtaisista mieltymyksistä. ProTools on edellä audion editoimisessa, mut varsinkin äänityssoftana Reaper on ihan ykkönen ja idioottivarma.
 
Live long and prosper.
Jaava
19.02.2013 20:59:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Aika jännä. Mun mielestä Reaper oli ensi silmäyksestä lähtien todella selkeä. Selkein ja helposti omaksuttavin vastaan tulleista. Voi tietysti riippua henkilökohtaisista mieltymyksistä. ProTools on edellä audion editoimisessa, mut varsinkin äänityssoftana Reaper on ihan ykkönen ja idioottivarma.
 
nojuu, protari oli mun mielestä selkeästi selkeämpi. Ainakin audiopuolella. Midin kanssa mä en paljoa leiki. Ja mä tykkään siitä protarin yhdistelmätyökalusta ja toisaalta selkeästä bus-reitityksestä ihan sikana.
 
Reaperissa on muutamia epäintuitiivisia asioita. Esimerkiksi raitaa katsomalla ei suoraan näe, mistä valitaan raidan inputit. Siellä on io-nappula, mutta sieltä ei löydy äänitysinputtia. Ekalla kerralla meni hetki, ennenkuin tajusin klikata sitä inputmittaria.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
lasal
19.02.2013 21:21:51 (muokattu 20.02.2013 05:38:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Reaperissa ... raitaa katsomalla ei suoraan näe, mistä valitaan raidan inputit. Siellä on io-nappula, mutta sieltä ei löydy äänitysinputtia. Ekalla kerralla meni hetki, ennenkuin tajusin klikata sitä inputmittaria.
 
kaksi viimeisintä sessiota taas tein Cubasella, mutta muistelen että äänitysvalmiusnappia painettuasi ilmestyy sisääntulon kertova/valitseva laatikko?
 
E: kiitos, Jaava. I stand corrected. Reaper tosiaan taisikin automaattisesti laajentaa raitanäytttöä kun äänitysvalmiuden tökkää päälle. Mutta voisihan sen käsipelilläkin laajentaa
 
Triskal
19.02.2013 22:44:34 (muokattu 19.02.2013 22:44:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaita juttuja Reaperissa käytettävyyden suhteen on se, että siinä ei ole stereo-, mono-, VSTi- ja mitä-niitä-nyt-onkaan-raitoja, vaan on vaan raitoja. Lisäksi raitojen folderointi on huippu juttu.
 
http://simonj.fi | http://etappi.org | kalamies#33 >-)))>
Jaava
19.02.2013 23:48:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: kaksi viimeisintä sessiota taas tein Cubasella, mutta muistelen että äänitysvalmiusnappia painettuasi ilmestyy sisääntulon kertova/valitseva laatikko?
 
Itseasiassa ei ilmesty, mutta nyt kun tarkistin, default teemalla nykyversiossa näyttää olevan inputvalitsinlaatikko, kun tarpeeksi laajentaa raitaa.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
MDMK
23.02.2013 19:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MolliS: Oikein mukavalta näyttää tämä. Itse aloitin Reaperin 3-versiolla, kävin siinä välillä riehumassa Logicin kanssa ja uuden koneen hankinnan myötä päivitin 4.22:een. Kyllä Reaper on selkeytensä puolesta aivan omaa luokkaansa ja sopii aloittelijalle IMO paljon paremmin kuin Logic, vaikka Logic ammattimaisessa käytössä viekin Reaperia 100 - 0. Nyt kun tästä on alkanut löytämään ja soveltamaan kaikkea mukavaa kuten esim. raitojen kansioistaminen ja Reaperin omien efektien täysimittainen hyödyntämien. Ainoa ongelma tähän mennessä on 32-bittisen hostin kaatuilu siinä vaiheessa kun lähestytään useampaa kymmentä efektiä ja VSTi:tä per rojekti. Jostain syystä esim. Massive, Reaktor ja EZDrummer tuppaavat kaatamaan ohjelmaa. Musiikkia teen koneella tosiaan aloittelijatasolla mutta opin koko ajan uutta ja pyrin kehittymään.
 
Mulla on Reaper pääasiallisena DAW:na ollut tässä parisen vuotta, tosin 64 bit-versiona. En tunnista lainkaan tätä ongelmaa. Minulla ei kaatumisia ole osunut kohdalle varmaan koskaan. Plugarit toki joskus kaatuvat, mutta Reaper ei siihen minulla kaadu.
 
Mitä tulee tuohon ammattimaiseen käyttöön, niin en koe, että Reaper häviäisi millekään DAW:lle. KVRaudion:n foorumeilla olen lukenut, että osa isoista studioistakin on vaihtanut Pro Toolsista Reaperiin versatiliteettisyistä. Tosin samaan hengenvetoon sanoisin, että nykyisin kotistudiokäytössä melkein mikä tahansa kaupallinen DAW on hyvä. Minusta Reaper sopii erityisen hyvin käyttäjälle, joka ei tarvitse DAW:n mukana kattavaa plugaripakettia. Esim. minulla oli Reaperiin vaihtaessa kaikille toiminnoille omat plugarinsa. Tarvitsin luotettavan ja joustavasti toimivan DAW:n, enkä mitään muuta. Alottelijalle Reaper voi olla aika kylmä softa aloittaa, kun mukana tulee vain tukku karun näköisiä efektejä, muttei lainkaan sampleja tai instrumentteja.
 
miffe
24.02.2013 20:17:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MDMK: Tarvitsin luotettavan ja joustavasti toimivan DAW:n, enkä mitään muuta. Alottelijalle Reaper voi olla aika kylmä softa aloittaa, kun mukana tulee vain tukku karun näköisiä efektejä, muttei lainkaan sampleja tai instrumentteja.
 
Toihan on just hyvä. Voi sitten hankkia tarvitsemansa erikseen eikä maksa turhasta.
 
Otin itse Reaperin kokeiluun viime viikolla, enkä enää näe mitään syytä pulittaa riistohintoja esim. Pro Toolsista tai Digital Performerista, koska niissä on suurin osa mulle täysin turhaa. Logic Pro nyt vielä saattaisi hintansa puolesta mennä.
 
Mä tarvin 64 raitaa sisään Core Audiota tukevan "purkin" (tässä tapauksessa virtuaalinen äänilähde) kautta. Sen jälkeen matsku lähtee jollekin ammattilaiselle käsittelyyn. Jotain kevyttä esikäsittelyä teen toisinaan.
 
Mut tuskin olisin Reaperia kokeillut, jos ei sitä täällä olisi hehkutettu.
 
turkulainen
lasal
24.02.2013 20:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaperille pari irtopistettä kun joutui nyreilemään muualta saatujen Cubase-projektien kanssa. Alle puolet yhteensopivia eri versioiden välillä. Sit' vaan automaatiot ja muut hienoudet roskiin ja aloittamaan alusta import'in kautta :(
 
MDMK
25.02.2013 15:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Toihan on just hyvä. Voi sitten hankkia tarvitsemansa erikseen eikä maksa turhasta.
 
Otin itse Reaperin kokeiluun viime viikolla, enkä enää näe mitään syytä pulittaa riistohintoja esim. Pro Toolsista tai Digital Performerista, koska niissä on suurin osa mulle täysin turhaa. Logic Pro nyt vielä saattaisi hintansa puolesta mennä.

 
Joo, olen tästä siis samaa mieltä. Mulla on kattava kokoelma plugeja joka jutun tekemiseen ja DAW:lta kaipaan lähinnä joustavuutta ja luotettavuutta. Mulla Reaper on toiminut erinomaisesti. Tosin nyt tuli hankittua läppäriin FL Studio 10. Saapa katsoa tuleeko sitä käytettyä kunnolla. Reaper on ehdottomasti joustavampi.
 
Niq
01.03.2013 11:29:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MDMK: Mulla on Reaper pääasiallisena DAW:na ollut tässä parisen vuotta, tosin 64 bit-versiona. En tunnista lainkaan tätä ongelmaa. Minulla ei kaatumisia ole osunut kohdalle varmaan koskaan. Plugarit toki joskus kaatuvat, mutta Reaper ei siihen minulla kaadu.
 
32bit hostin kaatuilu nimenomaan viittaa oireena siihen, että on 64bit -versio, joka kaatuu kun 32-bittinen plugari hirttää kiinni. Mullekin tullut vastaan toisinaan. Sinänsä ei muuta haittaa ole ollut, koska 32-bittisten plugareiden host-sovellus on erillinen softa, eli itse Reaper ei kaadu, vaan tuo host-sovellus. Tallennus ja Reaperin uudelleenkäynnistys auttaa.
 
MDMK
01.03.2013 20:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: 32bit hostin kaatuilu nimenomaan viittaa oireena siihen, että on 64bit -versio, joka kaatuu kun 32-bittinen plugari hirttää kiinni. Mullekin tullut vastaan toisinaan. Sinänsä ei muuta haittaa ole ollut, koska 32-bittisten plugareiden host-sovellus on erillinen softa, eli itse Reaper ei kaadu, vaan tuo host-sovellus. Tallennus ja Reaperin uudelleenkäynnistys auttaa.
 
Mulla nuo harvat kaatumiset ovat olleet just 32-bittisten vanhojen plugien kanssa ja on riittänyt, että lataa plugin uusiksi. Reaperia ei ole tarvinnut käynnistää uudelleen. Tosin tätäkin on tapahtunut todella harvoin. Jonkun varhaisemman 4.xx päivityksen jälkeen ongelmaa oli hetken useammin, mutta nyt ei ole vaivannut enää.
 
Jaqqi1991
12.03.2013 19:35:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka voin paneroida kappaleesta kuulumaan vain toisen puolen, mutta sen molemmista kaiuttimista?
 
Oon plokkaillut kappaleista pelkästään toisen kitaran juttuja ja olis vähä mielekkäämpää jos sais kuuluun molemmista kajareista..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «