Muusikoiden.net
08.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper ja ärsyttävä ääni taustalla
1
Lahtiska
01.08.2011 19:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latasin tossa Reaperin trialin ja oon ihmetelly että kun pistän raidan fx:n päälle niin taustalla alkaa kuulua piippausta. Tämä piippaus kuuluu myös jos converttaan projektin esim mp3 muotoon. Johtuuko tämä trialista vai onko jokin asetus väärin?

zekeode
01.08.2011 19:45:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain pluginista trial-versio käytössä?
kukkola
02.08.2011 10:21:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaper on demonakin ns. täysversio. Ainoa rajoite on on se käynnistysikkuna joka herjaa sen 5 sekunttia että "vieläkö sä demoilet". Vika on siis siinä blugarissa.

Ei ku näin se menee...
MDMK
02.08.2011 12:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahtiska: Latasin tossa Reaperin trialin ja oon ihmetelly että kun pistän raidan fx:n päälle niin taustalla alkaa kuulua piippausta.

Mitä tarkalleen tällä virkkeellä tarkoitat? Kuvaa tarkemmin, mitä teet, kun laitat raidan fx:n päälle. Tarkoitatko, että aiemmin tekemällesi midiraidalle avaat VSTi:n vai efektin audioraidalle? Ilmeneekö piippaus useammalla plugarilla samanlaisena?
Onko piippaus jatkuvaa vai pätkivää? Jos kyseessä on miditaita, niin onko piippauksen taajuus tasainen, vai kuulostaako siltä, että piippaava ääni soittaisi myös ko. raitaa?

Mitä mulle tulee mieleen niin:

1) VSTi-plugarin trialversion tarkoituksellinen häiriöpiippaus.

2) Audioasetuksissa ongelmaa. Tarkista mm. puskurin koko, jos piippaus on enemmän rusahtelua ja korkeataajuuksista napsahtelua. Mikä äänikortti on käytössä? Entä ajurit? ASIO käytössä vai ei?

3) Netistä ladatuissa midiraidoissa voi olla esim. general midin mukaisia soittimen valintaan tms. liittyviä komentoja tiedoston alussa. Tietyillä synaplugeilla Reaperissa ne aiheuttavat sen, että valitsemasi ääni voi vaihtua midikomennon takia aivan muuksi. Osassa plugeista ääni ei kuitenkaan vaihdu komennon mukaiseen patchiin vaan plugi sekoaa ja soittaa jotain todella omituista. Esim. piippauksia valitsemasi äänen taustalla. Komennot voi helposti poistaa midiraidasta, jolloin tämä ongelma katoaa. Ihmettelin itse asiaa kumminkin muutaman päivän ajan juuri edellisviikolla.

Jos kohdan 1 tai 3 skenarioista ei ole kyse, niin sitten varmaan lisätiedoista olis auttajille apua, kun tarkempaa syytä pohditaan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti