Muusikoiden.net
11.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 32- vai 64-bittinen Windows?
1
Leevi K.
16.07.2011 09:36:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa uutta konetta Cubasen käyttöä varten, mutta ilmeisesti 64-bittinen Windows aiheuttaa ongelmia esim. UAD-plugareiden kanssa. Voiko nämä ongelmat välttää asentamalla tietokoneelle 32-bittisen Cubasen?

Grugi
16.07.2011 10:15:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarjolla ei ole natiiveja 64bit plugareita niin silloin on parempi ottaa 32bit käyttis. Toisaalta monet plugarit toimii 64bit ympäristössä vaikka ovatkin 32bit alustalle mutta varmempaa on jos kaikki toimivat samalla bittisyydellä.

SDMF
Antti1
16.07.2011 10:17:08

Kannattaa myös miettiä keskusmuistin tarpeen pohjalta, siinä on suuri ero noiden kahden järjestelmän välillä.

Osta osta
kukkola
16.07.2011 11:22:37 (muokattu 16.07.2011 11:22:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kuitenkin viisainta ostaa ympäristö joka tukee tulevaisuuden tarpeita ja hankkia uudet plugarit?

Itse aikoinani hankin yhden VSTi:n Cakewalkilta ja myöhemmin tuli tarvetta ko. plugariin RTASina. No kysyin asiaa Cakewalkin tukipalvelusta USAsta ja näkivät, että mulla on lisenssi ja ko. plugarista on RTAS-versiokin olemassa. Antoivat mulle linkin josta sain sen ilmaiseksi ladata. Eli aina kannattaa kysy niin voi joskus yllättyä iloisesti

Ei ku näin se menee...
Jaava
16.07.2011 12:03:27

32bittisyys on täysin menneisyyttä jo nyt. Kaikki kehitys tapahtuu 64bittiselle alustalle, joten mä en kyllä hirveästi edes harkitsisi tässä asiassa.

"...Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Wa
cosmob83
17.07.2011 14:14:11

Jees, ja minulla on mun toisella koneella windows 7 64 bittisenä ja siinä pyöritän cubase 6 32 bittisenä, ei mitään ongelmia. Eli kyllä käyttis kannattaa olla 64 bittisenä, voit sitten sekkaria pyörittää (jos on esim yhteensopivuus ongelmia tai cubasen oma vst bridge ei toimi) 32 bittisenä jos siltä tuntuu.

CPU
18.07.2011 12:32:54

Niin tota eihän se käyttiksen bittisyys vaikuta mitenkään plugareiden toimintaan vaan se isäntäsofta. Eli asenna vaan se 64-bit windows.

http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti