Muusikoiden.net
07.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Macbook 2009 + Snow Leopard + Logic Pro 9 ongelmaa
1
Elias76
22.06.2011 17:35:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisitteko auttaa Urpoa?

Ongelma on se, että Pro Logic jumittaa äänittäessä tai playbackilla useasti, kun ei jaksa kone pyörittää. Ohjelma on Low Latency Modessa, kaikki kama menee koneen omalle kovolle, eli ulkoista kovoa ei ole käytössä.

Kun Line 6 Pod XTliven kanssa äänitän kitaroita, menee kama sisään ilman viivettä mutta lopputulos on n. puoli sekuntia jäljessä.

Ilmeisesti kannattaisi siirtää tämä "tavara" puoli (eli tallenteet) menemään erilliselle kovalevylle? Pystyykö Logic Prota pyörittämään lainkaan jos sen siirtäisi ulkoiselle Lacien kovolle? Pyöriikö se siellä lainkaan?

Terveisin,
"Urpo"

Grugi
22.06.2011 17:37:18

Käsitys on kyllä se että Logic pitää olla koneen levyllä mutta tallennukset on mahdollista tehdä ulkoiselle levylle. Mahtaako koneen oma levy olla 5400rpm? Se saattaa olla se ongelma että homma nytkähtää.

SDMF
Elias76
22.06.2011 17:49:45

Grugi: Käsitys on kyllä se että Logic pitää olla koneen levyllä mutta tallennukset on mahdollista tehdä ulkoiselle levylle. Mahtaako koneen oma levy olla 5400rpm? Se saattaa olla se ongelma että homma nytkähtää.

Mistäköhän mä nyt sen oman levyn nopeuden löydän? En ainakaan system profilerin kautta löytänyt mitään.

Grugi
22.06.2011 18:06:08 (muokattu 22.06.2011 18:06:27)

Elias76: Mistäköhän mä nyt sen oman levyn nopeuden löydän? En ainakaan system profilerin kautta löytänyt mitään.

Valitse sieltä vasen yläkulma omppu josta About this Mac ja sieltä more info. Sieltä etit kiintolevyn ja avot tiedoissa lukee millä nopeudella levy rullaa.

SDMF
Elias76
22.06.2011 18:19:57

Grugi: Valitse sieltä vasen yläkulma omppu josta About this Mac ja sieltä more info. Sieltä etit kiintolevyn ja avot tiedoissa lukee millä nopeudella levy rullaa.

Emmä ny prkl löydä mitään mikä vihjais esim. tohon 5400 rpm... Alkaa toi Logicikin olemaan jotenkin jumissa kun playbackina stoppaa kun ei ehdi haistelemaan dataa tarpeeks nopeesti...

Mä vaihdan takas 4-raituriin. :)

Grugi
22.06.2011 18:52:48

Elias76: Emmä ny prkl löydä mitään mikä vihjais esim. tohon 5400 rpm... Alkaa toi Logicikin olemaan jotenkin jumissa kun playbackina stoppaa kun ei ehdi haistelemaan dataa tarpeeks nopeesti...

Mä vaihdan takas 4-raituriin. :)

Outoa mulla siellä on Serial-ATA ja sen spekseissä lukee Rotational Rate 7200

SDMF
jyrkkis
22.06.2011 19:10:27

Ei mullakaan iMacissa lue suoraan pyörimisnopeutta, mutta kopsaa se kovalevyn tyyppinimi model: riviltä ja syötä googleen niin pitäis selvitä.

Mulla tässä vanhassa imacissa oli vähän samaa ongelmaa välilllä kun oli liikaa plugareita käytössä ja olis pitäny vielä äänittää pienellä latenssilla, nämä ongelmat kaikkosivat ulkoisen firewire kovalevyn hankinnan jälkeen.

Elias76
22.06.2011 20:15:29

Grugi: Outoa mulla siellä on Serial-ATA ja sen spekseissä lukee Rotational Rate 7200

Joo, toihan pyörii vain 5400 rpm... Kiitos Jyrkkikselle vinkistä. :) Hitto vieköön, se neliraituri alkaa tuntumaan koko ajan paremmalta.

Grugi
22.06.2011 20:41:20

Elias76: Joo, toihan pyörii vain 5400 rpm... Kiitos Jyrkkikselle vinkistä. :) Hitto vieköön, se neliraituri alkaa tuntumaan koko ajan paremmalta.

Tollaset ulkoiset FireWire levyt ei paljoa kustanna, ostat sellasen ja homma toimii taas.

SDMF
Elias76
22.06.2011 21:22:31

Grugi: Tollaset ulkoiset FireWire levyt ei paljoa kustanna, ostat sellasen ja homma toimii taas.

Joo, täytyy alkaa metsästää semmosta. Saisin kaverilta kyl Pro Toolsin ja mBox2 Micron kohtuuhinnalla, joten ehkä mä samalla testaan sitä. Tuo Logic on nimittäin kräkätty. :P

JPQ
22.06.2011 21:50:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elias76: Joo, täytyy alkaa metsästää semmosta. Saisin kaverilta kyl Pro Toolsin ja mBox2 Micron kohtuuhinnalla, joten ehkä mä samalla testaan sitä. Tuo Logic on nimittäin kräkätty. :P

hyi sinua ihan oikein että ei toimi. ps. pro tools vaan vähemmän muusikoille minusta noh käsityksiäni tuntien.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
WanhaWetäjä
23.06.2011 02:05:06

Elias76: Joo, täytyy alkaa metsästää semmosta. Saisin kaverilta kyl Pro Toolsin ja mBox2 Micron kohtuuhinnalla, joten ehkä mä samalla testaan sitä. Tuo Logic on nimittäin kräkätty. :P

Just joo...mulla ei riitä sympatiaa kaltaisillesi vaikka tiedän että teitä on näilläkin foorumeilla yllin kyllin, helvetin hyvä että kräkätty softasi ei toimi, se on sulle ja kaltaisillesi ns ihan oikeen! No joo, mä olen wanhan liiton mies ja saanut kotikasvatuksen joka tuomitsee mm varastamisen jota kräkkien käyttäminen MUN mielestä on.

Mulla pyörii 2008 MacBookProssa ihan virallinen Logic Studio ok jopa koneen OMALLA äänikortilla ja kovalevyllä, tosin levy on mallia 7200...

Lukkoa tälle!

JPQ
23.06.2011 03:24:53

WanhaWetäjä: Just joo...mulla ei riitä sympatiaa kaltaisillesi vaikka tiedän että teitä on näilläkin foorumeilla yllin kyllin, helvetin hyvä että kräkätty softasi ei toimi, se on sulle ja kaltaisillesi ns ihan oikeen! No joo, mä olen wanhan liiton mies ja saanut kotikasvatuksen joka tuomitsee mm varastamisen jota kräkkien käyttäminen MUN mielestä on.

Mulla pyörii 2008 MacBookProssa ihan virallinen Logic Studio ok jopa koneen OMALLA äänikortilla ja kovalevyllä, tosin levy on mallia 7200...

Lukkoa tälle!

varsinkin nyky hinnoilla. ja varstaminen on lähin rikos muttei ihan sama asia yhtä kaikki vakavaa. Jotenkin naurattaa nekin jotka puoliustaa musansao ikeuksia vaikka kovis täynnä wareja.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Elias76
23.06.2011 08:18:40

JPQ: varsinkin nyky hinnoilla. ja varstaminen on lähin rikos muttei ihan sama asia yhtä kaikki vakavaa. Jotenkin naurattaa nekin jotka puoliustaa musansao ikeuksia vaikka kovis täynnä wareja.

Joo, kyllä mä tiedän että se on väärin, sen takia taitaakin nyt karma tulla vastaan... :)

kukkola
23.06.2011 10:13:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä pyöritän omassa koneessa (Mac BookPro) Pro Toolsia ja levy kiertää tuon 5400rpm eikä ole ollut edes lähellä tuo levyn kyky. Tuossa Logic:ssa on jotain kummallista levyn käsittelyssä kun eräässä toisessa kirjoituksessa oli saman suuntaisia ongelmia...

Ei ku näin se menee...
Elias76
23.06.2011 13:04:31

kukkola: Minä pyöritän omassa koneessa (Mac BookPro) Pro Toolsia ja levy kiertää tuon 5400rpm eikä ole ollut edes lähellä tuo levyn kyky. Tuossa Logic:ssa on jotain kummallista levyn käsittelyssä kun eräässä toisessa kirjoituksessa oli saman suuntaisia ongelmia...

Se on saletisti tuo Karman laki joka sen aiheuttaa, koska kaverilla legit-versio samalla koneella pyörii kuulemma komeasti. Nyt on tulossa uusi ulkoinen kiintolevy ja LAILLINEN Pro Tools ja mBox 2 Micro.

kukkola
23.06.2011 18:07:47 (muokattu 23.06.2011 18:07:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elias76: Se on saletisti tuo Karman laki joka sen aiheuttaa, koska kaverilla legit-versio samalla koneella pyörii kuulemma komeasti. Nyt on tulossa uusi ulkoinen kiintolevy ja LAILLINEN Pro Tools ja mBox 2 Micro.

Voin sanoa että et tule katumaan hankintoja. Minulla tosin on M-Audinon Profire2626 ja M-Powered ProTools 8.0.5 sekä PC:llä että MAC:issä ja olen tyytyväinen:-)

Ei ku näin se menee...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti