Muusikoiden.net
06.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta pöytäkonetta hankkimassa - apua äänikorttiin ja plugeille
1
Konstamikko
01.06.2011 19:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä piakkoin hankkimassa uutta pöytäkonetta. Kokoan sen todennäköisesti itse eli en siis hanki pakettikonetta. Tuli siinä sitten mieleen että mahtaakohan pöytäkoneeseen saada hankittua sisään rakennettavaksi kunnollista äänikorttia, vai onko se käytännössä aina oltava ulkoinen? Sillä jos koneen kokoaa itse, voisi silloin siihen vaikuttaa. Suuria tarpeita ja vaatimuksia ei äänikortille vielä ole sillä en omista edes mikrofonia, mutta haaveilen hankkivani jonkinlaisen hyvän yleismikin kotiäänittämistä varten samaan syssyyn.

Toiseksi minua kiinnostaa, minkälaisia plugeja kannattaa yrittää ympätä koneeseensa? usb:t on kaikissa mutta ainakin firewire on ns. lisävaruste. Onko vielä jotai muita vastaavia liitäntöjä joita kannattaisi ottaa huomioon?

Ja jos jollekin tulee mieleen vielä jotain muuta noista poikkeavaa rautatason juttuja joita kannattaa ottaa huomioon konetta hankittaessa musantekemistä mielessäpitäen niin kaikki sellainen on tervetullutta.

Kiitos jo etukäteen. :)

anapena
01.06.2011 21:31:10

Katso esimerkiksi Thomannin audiointerface-listoilta PCI-ja PCI Express-valikoima. Eiköhän ne ole kaikki käypiä vehkeitä, parempia kuin ns. ensiasennuskortit.
Usb-ja firewire-liitäntöjä hankkisin vasta sitten, kun niitä rupeaa tarvitsemaan ulkoisten laitteitten kanssa. Nojoo, usb on ehkä itsestäänselvyys...Sisäisiä levyjä riittävästi, jos ei tartte kovalevyjä roudailla minnekään. Ja sitä sopivaa korttia mietit siltä kannalta, että mitä haluat kytkeä siihen?

mattim
02.06.2011 13:25:03 (muokattu 02.06.2011 19:00:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Konstamikko: Olen tässä piakkoin hankkimassa uutta pöytäkonetta. Kokoan sen todennäköisesti itse eli en siis hanki pakettikonetta. Tuli siinä sitten mieleen että mahtaakohan pöytäkoneeseen saada hankittua sisään rakennettavaksi kunnollista äänikorttia, vai onko se käytännössä aina oltava ulkoinen? Sillä jos koneen kokoaa itse, voisi silloin siihen vaikuttaa. Suuria tarpeita ja vaatimuksia ei äänikortille vielä ole sillä en omista edes mikrofonia, mutta haaveilen hankkivani jonkinlaisen hyvän yleismikin kotiäänittämistä varten samaan syssyyn.

Toiseksi minua kiinnostaa, minkälaisia plugeja kannattaa yrittää ympätä koneeseensa? usb:t on kaikissa mutta ainakin firewire on ns. lisävaruste. Onko vielä jotai muita vastaavia liitäntöjä joita kannattaisi ottaa huomioon?

Ja jos jollekin tulee mieleen vielä jotain muuta noista poikkeavaa rautatason juttuja joita kannattaa ottaa huomioon konetta hankittaessa musantekemistä mielessäpitäen niin kaikki sellainen on tervetullutta.

Kiitos jo etukäteen. :)

USB 3 kannattaa ottaa tässä vaiheessa huomioon, joissain emolevyissä on myös useiden firewireäänityslaitteiden kanssa toimiva firewire vakiona (Esim VT6306 VIA). Nämä omasta vastaavasta projektista käteen tarttuivat. Emovlevyille integroidut äänipiirit ja niiden ajurit myös menevät eteenpäin jatkuvasti. Win 7:n kanssa integroitua äänipiiriä voi mielestäni jo hyvinkin käyttää kotiäänittelyyn äänenlaadun ja viiveidenkin puolesta.

"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Kalmo
02.06.2011 18:35:16

Jos firewirekorttia hankit, niin ota Texas Instrumentsin piireillä varustettu. Muilla on raportoitu paljon ongelmia äänittelykäytössä. Esim. SONAR toimii kunnolla vain TI:n piireillä kytkettyjen FW-äänikorttien kanssa.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
jp8000
02.06.2011 19:06:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa koneessa on VIA:n Firewire piiri, ja se toimii hyvin

"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti