Muusikoiden.net
08.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonar LE:n ja Essentialin erot
1
Mesa/Boogie
11.05.2011 16:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menin tyhmyyksissäni ostamaan Sonar X1 LE:n ja huomasin jälkikäteen, että Essentialin olis saanut lähes samaan hintaan. Onko noissa käytännössä hirveitä eroja muuta kuin raitamäärien suhteen? Onko mitään järkeä päivittää toi LE Essentialiin?

Soittakaa pojat tango - vaikka sitten joku huonompi tango...
Kalmo
11.05.2011 20:27:08

Päätä sitten kun olet tutustunut LE:hen, että kaipaatko mitään lisää akuutisti.
Eiköhän sieltä Cakewalkin sivuilta löydy tiedot tuotteiden vertailemiseksi.
Olettaisin, että jotain softasynaa tai efektiä on Essentialissa hieman enemmän.
Raitamäärärajoituksia ei E:ssä ehkä ole (?).

En edes tiennyt, että LE:n voi ostaa. Luulin että se on vain OEM-tuote (kylkiäinen).

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mesa/Boogie
11.05.2011 21:33:21

Kalmo: Päätä sitten kun olet tutustunut LE:hen, että kaipaatko mitään lisää akuutisti.
Eiköhän sieltä Cakewalkin sivuilta löydy tiedot tuotteiden vertailemiseksi.
Olettaisin, että jotain softasynaa tai efektiä on Essentialissa hieman enemmän.
Raitamäärärajoituksia ei E:ssä ehkä ole (?).

En edes tiennyt, että LE:n voi ostaa. Luulin että se on vain OEM-tuote (kylkiäinen).

Cakewalkin storessa oli sellainen LE starter kit, jossa oli jotain instrumentteja ja mp3-encoder kylkiäisinä. Makso about 45€. Ei paha sinänsä. Siinä kätevässä vertailutaulukossahan on vaan Producer, Studio ja Essential mukana, mutta kyllä tässä LE:ssä tuntuis olevan kaikki tarvittavat perustoiminnot mukana. Odottelen siis tilipäivää ja ostan jomman kumman noista isoista versioista.

Kalmo
11.05.2011 22:33:48

Älä sitten vaan ihmeessä pistä rahoja Studioon tai Produceriin jos sinulla ei ole kunnon äänikorttia. 45:n euron LE ja kunnon äänikortti on sata kertaa parempi musantekoympäristö kuin Producer ja tietsikan sisäinen äänipiiri.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mesa/Boogie
11.05.2011 22:58:12

Kalmo: Älä sitten vaan ihmeessä pistä rahoja Studioon tai Produceriin jos sinulla ei ole kunnon äänikorttia. 45:n euron LE ja kunnon äänikortti on sata kertaa parempi musantekoympäristö kuin Producer ja tietsikan sisäinen äänipiiri.

Kyllä mulla on useampikin oikea äänikortti. Teen tätä työkseni ja ajattelin kokeilla josko uudella softalla sais uutta intoa työntekoon. Näyttäis toimivan, sillä Sonarin ikkunat saa organisoitua just meikäläiselle sopivalla tavalla.

Kalmo
11.05.2011 23:35:02

No sitten ei muuta ku lokkenloll. :o)

Ukko
12.05.2011 09:47:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Cakewalkin storessa oli sellainen LE starter kit, jossa oli jotain instrumentteja ja mp3-encoder kylkiäisinä. Makso about 45€. Ei paha sinänsä. Siinä kätevässä vertailutaulukossahan on vaan Producer, Studio ja Essential mukana, mutta kyllä tässä LE:ssä tuntuis olevan kaikki tarvittavat perustoiminnot mukana. Odottelen siis tilipäivää ja ostan jomman kumman noista isoista versioista.

Osta se Producer suosiolla.

COVS jäsen nro 6
JPQ
12.05.2011 15:40:09

Mesa/Boogie: Kyllä mulla on useampikin oikea äänikortti. Teen tätä työkseni ja ajattelin kokeilla josko uudella softalla sais uutta intoa työntekoon. Näyttäis toimivan, sillä Sonarin ikkunat saa organisoitua just meikäläiselle sopivalla tavalla.

Minäkin tykkäsin PCeellä Sonarin logiikasta nykyääb Mac ja Logic joka menee myös mutta Cubasessa ja Reaperissakin olen aina vähän eksisissä. Cubase komentti vanhan LE version pohjalta tosin. Hienoa että ammattilainen uskaltaa valita työkalun josta tykkää lian monesti tuntuu että ostetaan Cubase kun muutkin käyttää sitä tyylin asennetta. ja Cubasen tilalle voitte vaihtaa minkä DAWin tai ohjelman tahansa.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Mesa/Boogie
14.05.2011 01:04:18

Yhden illan duunin jälkeen tökkii pahasti. Joitain todella älyttömiä bugeja ja täysin mysteeriksi jäänyt audion exporttaus (ainakin mun makuun)... Saako tähän 1/4-nuottia tarkempaa gridiä audion editointia varten?

jp8000
14.05.2011 07:36:53

Ootko ladannu uusimmat päivitykset ohjelmaan Cakewalkin sivuilta? (1Xb on kai se uusin versio)

"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Mesa/Boogie
14.05.2011 11:05:15

jp8000: Ootko ladannu uusimmat päivitykset ohjelmaan Cakewalkin sivuilta? (1Xb on kai se uusin versio)

Mä en tähän hätään löytänyt Cakewalkin sivuilta mestaa, josta vois ladata päivityksen tohon LE:hen. Mutta sähköpostiin tipahti LE-käyttäjille tarjous Studioon päivittämisestä 99 taalalla. Sen verran edullinen, että taidan ostaa pois ja kattoa toimiiko se paremmin.

jp8000
14.05.2011 11:14:59

Mesa/Boogie: Mä en tähän hätään löytänyt Cakewalkin sivuilta mestaa, josta vois ladata päivityksen tohon LE:hen. Mutta sähköpostiin tipahti LE-käyttäjille tarjous Studioon päivittämisestä 99 taalalla. Sen verran edullinen, että taidan ostaa pois ja kattoa toimiiko se paremmin.

Itse ainakin tekisin niin.

(Producer versio kiinnostaisi kovasti (on kiinnostanukkin aina), mutta päivitykselle hintaa taitaapi tulla 199€).

ps.

Olishan tuossa se hyöty, että seuraavaan versioon päivitys olisi aina halvempi, ja kaikki ohjelman ominaisuudet olisivat sitten käytössä.

Mesa/Boogie
14.05.2011 12:21:33

jp8000: Itse ainakin tekisin niin.

(Producer versio kiinnostaisi kovasti (on kiinnostanukkin aina), mutta päivitykselle hintaa taitaapi tulla 199€).

ps.

Olishan tuossa se hyöty, että seuraavaan versioon päivitys olisi aina halvempi, ja kaikki ohjelman ominaisuudet olisivat sitten käytössä.

Mä luotan siihen, että jossain vaiheessa tulee vastaavanlainen tarjous Studiosta Produceriin. Siihen asti pystyy varmasti elämään ilman niitä Producerin lisäosia. Mulla on suht kattava plugaripaletti jo omasta takaa ja niillä on pärjätty tähän asti. Studion hinnaksi tulee tolla tarjouksella yhteensä alle 120€. Ei paha.

charvette
15.05.2011 12:06:02

Se LE on nyt 59€ Cakewalk storessa ja hiukan houkuttelee. Ihan perussoitantaan. Onko tuossa LE versiossa nuotinnusta?

Mesa/Boogie
15.05.2011 13:16:13

charvette: Se LE on nyt 59€ Cakewalk storessa ja hiukan houkuttelee. Ihan perussoitantaan. Onko tuossa LE versiossa nuotinnusta?

On siinä Staff View. En oo testannut enkä varmaan aiokaan. Tuskin saa hirveen siistiä jälkeä tolla.

jp8000
15.05.2011 13:49:45 (muokattu 15.05.2011 15:37:07)

Mesa/Boogie: On siinä Staff View. En oo testannut enkä varmaan aiokaan. Tuskin saa hirveen siistiä jälkeä tolla.

Kannattaapi nuotinnukseen ottaa vaikkapa finale songwriter 2010, www.makemusic.com.sta

http://makemusic.com/notation_software.aspx

(hintakaan ei ole paha)

(Sonar + Finale songwriter 2010 on ihan hyvä yhdistelmä)

edit: jos ei tarvitse esim toimivia kertomerkkejä, niin ilmanen finale notepad toimii myös hyvin

charvette
15.05.2011 20:17:11

Musescore on myös ihan kätevä kevyempään touhuun.

Mesa/Boogie
15.05.2011 20:44:04

Mä oon ollut vuosia Sibeliuksen vannoutunut käyttäjä.

EspiStudio
29.02.2012 18:18:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin Cakewalkin sivulla näitä tarjouksia ja huomasin tuosta SONAR X1 Studiosta tarjouksen, itselläni on siis olemassa joskus rekisteröitynä tuo Sonar Le 4 versio.
Jos en ihan väärin käsitä niin eikö tuo tarkoita että mulla olis mahdollista päivittää tuo vanha Sonar Le versio Sonar X1 Studio versioon hintaan 79€ (erikseen maksaa kaupassa 177€ pakettina)

http://www.store.cakewalk.com/b2ceu … Info.aspx?productid=10-CXSR1.00-20E

SONAR X1 Studio Download Upgrades:

Download for any SONAR Studio or Producer Customers_€79.00
Download for Guitar Tracks, Home Studio, Project 5, Kinetic,
Music Creator, SONAR LE, and SONAR X1 Essential Customers €79.00
Download for any Registered Cakewalk Customers_€99.00

EspiStudio
01.03.2012 16:04:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sepä siitä sitten, hinta pätkähti tänään 149 euroon, eilen kun olisi uskaltanut ostaa hinta olisi ollut tuo 79€

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti