Muusikoiden.net
09.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma äänittämisen kanssa.
1
Erska88
03.05.2011 21:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Elikkkäs hommasin tommosen Presonuksen usb Audioboxin ja siihen aktiivimonitorit kylkeen suunnitelmana äänitellä kitaroita bassoja ja pianoja koneelle.
Ongelmat alkoivat välittömästi, kun torppaan kitaran tohon kiinni ni hianosti kyl soi kitara monitoreista nätisti ilman mitään latenssia tms. mutta kun pitäs saaha jotenki äänitettyä, koneeseen raidoille. Softana oon käyttäny fruity loopsia sekä studio one -ohjelmaa mikä tuli presonuksen pömpelin mukana. Mutta ku perkele koneelle ei näy kuinkaan noi kitaran värinät vaan semmonen tasanen matala viiva ja ku yrittää nauhottaa sisään jotain ni ei kuulu mitään (tai jos pistää volaa ronskisti ni kuulee äänen karmeella ekstrarohinakohinalla jossain kaukana) Elikkäs kitara soi kivasti kyl koneen kautta kaiken tän hardwaren läpi mutta koneelle en saa äänitettyä mitään. Oon yrittäny säätää koneen oman äänikortin kaa yms kaikkee mahollista mitä voi vitutuksissaan räpeltää muttei enää rahkeet riitä. Tässä alkaa haaveet musiikkiteknologian koulutusohjelmasta mureneen lapasiin ku ei perkele osaa ees simppeleimpiä äänittämiseen liittyviä seikkoja. :D

veikkaisin että ongelman ratkaisu on nappulan tai hiirenklikkauksen päässä mutku ei osaa ni ei :D

Jos joku tietää samantein tai ees on jotain osviittaa et mikä menee vituiks ni kerro ihmeessä jos pääsisin vie tässä elämässä jotain purkittaan kotonani..

Käyttis on Windows 7 jossa on itessään joku asrockin emolevyn integroitu äänikortti mut eiks sen kaiken äänittämisen pitäs mennä ton usbhärpättimen ajurien kautta eikä niitten wintoosan omien. Oivoi mää murenen tähän alaselkää tukevaan tietokonetuoliin.. :S

Janzu78
04.05.2011 11:22:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos sulla se inst / mic - nappi käännetty oikealle? Juutuupista löyty tällanen video, liekö siitä jotain apua:

http://youtu.be/gcYe3ZKt2fo

http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
Erska88
04.05.2011 12:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu mulla on noi kaikki nupikat klo 12 (oon testaillu käännellä niitä kylläkin). Katoin ton videon jo eilen mutta tossa kohtaa ku toi valkkaa ton SPDIFin ja totee et nyt voi rämpyttäää ja se näkyy täällä kivasti ni mulla ei tosiaanka oo tossa muuta ku noi kaks sisääntuloo ja pistää sen kumpaan vaan ni ni kuuluu prrts ja kitara soi skobeista mutta siellä linjalla ei näy värähdystäkään, se vihree palkki on vaan jossain vähä nollan yläpuolella tasasena. Jos pistän kaikki playbackit pois ettei kuulu skobeista soitto ollenkaan ja pistän volat täysille tosta boxista ja koneelta ni voi kuulla koneesta soittoo hiljasella hirveen särinän kanssa ja sitä pystyy niinku nauhottaanki, et joku signaali siellä kulkee, mutta en tiiä mitä pitäs väännellä et sais sen kondikseen. Tarviiko tähän lataa joku plugari et kitara sois koneen kautta vai riittääkö toi boxin esivahvistin et pystyis sisään soittaan? Toisena oon koklannu pistää boxiin kii line 6sen kuulokereijästä boxiin jolloin koneen kautta saa hianosti soimaan line6sen efektikki muttei edelleenkä ratkaise äänitysongelmaa...

Aki
22.05.2011 18:51:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olethan valinnut äänitysohjelman asetuksista äänilaitteeksi tuon Presonuksen?

"I think Bigfoot IS blurry, that's the problem. It's not the photographer's fault." - Mitch Hedberg
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti