Muusikoiden.net
03.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Piuhat kiinni, ääni ei kulje??
1
Purpelo
02.04.2011 16:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli yritin kovalla vimmalla kytkeä kitaran vahvistinta tietokoneeseen kiinni. Vedin vahvistimen kuulokeliitännästä tollasen "kitarapiuhan" kiinni koneen äänikortiin. (Piuhan päässä on sellanen adapteri että se sopii sinne äänikorttiin). Yritin line-in ja mic-in liitäntöjä ja kytkeä windowsista tallentimeksi molempia ja kaikkea muutakin mahdollista ja säätelin myös näiden voimakkuuksia. Äänitys-softana käytän Reaperia ja kun siinä sitten yritän hampaat irvessä äänitellä niin raidalle tallentuu pelkkää kohinaa. (Ei siis vahvistimen särinää vaan ihan pelkkää kohinaa). Onko kellään mitään ideaa missä vika voisi olla? Kitarakin on kyllä kiinni vahvistimessa :)

aanipaja
02.04.2011 18:20:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jospa se adapteri on stereo ja menee oikosulkuun, kun laitat siihen skitan monopiuhan.......???

Purpelo
04.04.2011 14:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aanipaja: Jospa se adapteri on stereo ja menee oikosulkuun, kun laitat siihen skitan monopiuhan.......???

Jaahas... mitäs sitten pitäisi tehdä? Onko olemassa jotain toisenlaista adapteria joka mun kannattaisi hommata vai pitäisikö hommata joku erillainen piuha?

aanipaja
04.04.2011 15:37:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä varmaan monoadaptereita löytyy, mä oon aina tehnyt tollaset piuhat itse. PARAS ratkaisu olis kyllä ulkoinen äänikortti, jossa on kunnon liitännät. Ei maksa paljon enempää kuin valmis piuha ja mahdollisuudet moninkertaistuvat.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti