Muusikoiden.net
08.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MIDI koskettimisto ongelma
1
kyllä lähtee
25.02.2011 21:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietäisikö joku miten saada M-Audio Oyxgen 61 (blue) toimimaan Acer:n koneessa jossa on käyttöjärjestelmänä Windows Vista 32bit SP2.
Eli koskettimisto on liitetty koneeseen USB johdolla ja kone on tunnistanut laitteen, mutta mikään ohjelma ei tunnista sitä siten, että se tuottaisi kaiuttimien kautta ääntä.
Tarvitaanko koneen sisälle jotain uutta korttia tai vastaavaa?
Ja mikä olisi sellainen hyvä ja mielummin ilmainen softa tällaiselle MIDI-koskettimistolle?

gravehill
26.02.2011 02:39:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä ohjelmien kanssa olet kokeillut tuota? Tarvitset vähintään jonkunlaisen virtuaalisyntikan.

http://www.chaosresearch.de
kyllä lähtee
26.02.2011 10:14:41

Olen kokeillut sitä cubase 5:lla demolla kylläkin, mutta se tunnistaa laitteen ja Directlinkin ansiosta kiiparin napitkin toimivat, mutta ääntä ei vaan tule. Samoin olen kokeillut pro tools 8 demolla sitä, mutta ei suostu edes avaamaan kun ilmoittaa, että ajureita ei ole.

Cathi777
26.02.2011 11:19:31 (muokattu 26.02.2011 11:19:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä lähtee: Olen kokeillut sitä cubase 5:lla demolla kylläkin, mutta se tunnistaa laitteen ja Directlinkin ansiosta kiiparin napitkin toimivat, mutta ääntä ei vaan tule. Samoin olen kokeillut pro tools 8 demolla sitä, mutta ei suostu edes avaamaan kun ilmoittaa, että ajureita ei ole.

Mitä siis sillä ohjaat? Niin ja olet kai ajurit asentanut?

Only pop music can break my heart...
kyllä lähtee
26.02.2011 11:27:58

Eli kaikki on tehty ohjekirjan mukaisesti ja siinä sanotaan, että usb kaapeli liitetään ja ladataan m-audion sivulta ajuri ja sitten sen pitäs toimia. ja se Directlink on ohjelma kohtainen ohjelma joka tunnistaa kiiparin napit ja muut ja liittää ne siihen ohjelmaan (esim proo tools), että sitä pystyttäisiin kiiparilla ohjaamaan esim. säätämään ääntä tai efektejä. Ja mukana toimitetussa cd:ssä oli nimenomaan directlink pro tools 8 :saan

Kalmo
26.02.2011 11:53:13

Se Oxygenisi on MIDI-koskettimisto. Ei se pysty tuottamaan minkään maailman ääniä, ainoastaan MIDIä, joka on soitto-ohjedataa. Sinun on musaohjelmassa käytettävä softasyntikkaa, joka soittaa MIDIn ohjeiden mukaan. MIDI-tiedosto on kuin nuotit, jotka jonkun on soitettava.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
kyllä lähtee
26.02.2011 12:00:50

Niin kyllä sen tiedänkin, mutta tässä kyselenkin mikä ohjelma pitäisi olla että se muuttas ääneksi sen datan? Mielummin ilmainen. Ja nuokin edellä mainitut ohjelmat, pro tools ja cubase niin eikös niidenkin pitäisi tehdä se?

Grugi
26.02.2011 12:13:31

kyllä lähtee: Niin kyllä sen tiedänkin, mutta tässä kyselenkin mikä ohjelma pitäisi olla että se muuttas ääneksi sen datan? Mielummin ilmainen. Ja nuokin edellä mainitut ohjelmat, pro tools ja cubase niin eikös niidenkin pitäisi tehdä se?

Kaikista DAW:eista löytyy kyllä jokin virtuaali instrumentti jonka voi valita sinne raidalle.

SDMF
kyllä lähtee
26.02.2011 12:36:43

Eli jos poistaisin kaiken ja kuviteltaisiin, että avaan juuri paketin jossa koskettimisto tuli. Niin osaisiko joku neuvoa vaihe vaiheelta aina siihen asti, että ääntä tulee ja toiminnot ovat käytössä?

Grugi
26.02.2011 14:42:59 (muokattu 26.02.2011 15:17:30)

kyllä lähtee: Eli jos poistaisin kaiken ja kuviteltaisiin, että avaan juuri paketin jossa koskettimisto tuli. Niin osaisiko joku neuvoa vaihe vaiheelta aina siihen asti, että ääntä tulee ja toiminnot ovat käytössä?

Varmasti osaa mutta jaksaako kukaan kirjoittaa sinulle toistasataa riviä ohjetta miten kaikki tulee tehdä on asia erikseen, minä en valitettavasti nyt jaksa.

Voisit koittaa itse googlettaa hieman asiasta ja myös sinun DAW:in omassa helpissä varmasti jotain aiheesta kerrotaan.

SDMF
Cathi777
26.02.2011 15:08:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä lähtee: Eli jos poistaisin kaiken ja kuviteltaisiin, että avaan juuri paketin jossa koskettimisto tuli. Niin osaisiko joku neuvoa vaihe vaiheelta aina siihen asti, että ääntä tulee ja toiminnot ovat käytössä?

Niin ja edelleenkin täällä on jo useampaan kertaan mainittu se, että sun pitää ohjata sillä jotain virtuaalisynaa. Kun laite ei itsessään tuota mitään ääntä. Noiden Cubasien ym. mukana yleensä saattaa olla niitä mukana, versiosta riippuen. Kannattaa ehkä tutustua todellakin siihen DAWin omaan manuaalin, jossa kerrotaan kuinka niitä käytetään.

Only pop music can break my heart...
kyllä lähtee
26.02.2011 17:34:48

Tämä kiippari on ollut minulla puoli vuotta ja olen valehtelematta sinä aika vähintään 72h räplänny tätä ja lukenut ja kokeillut ja ladannu kaikkea. Eli kaikkea on kokeiltu ja ohje kirjasta etitty. Alkaa jo vähän hermo loppumaan ja siksi haluan sellaisen neuvon ,että sitä ei tarvitse kokeilla satoja kertoja. Tiedän, että pro toolsissa ja cubasessa on virtuaali soittimia ja ne olen löytänyt ja se on tunnistanut tämän laitteen, mutta ääntä ei kuulu.

kyllä lähtee
26.02.2011 17:58:16

Nyt toimii jossain oli häikkä en tiedä missä KIITOS kaikille jotka olitte tässä jollain tavalla mukana :)

magister
02.03.2011 13:12:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöiset "sattumat" on varmaan ihan tuttua noissa kirkon esirukouspiireissä. Tää on sellainen virtuaalinen kulho mihin voi pudotta lapun että "ristus anna mun soolojen kulkee tänään"

Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
Kalmo
02.03.2011 19:54:07 (muokattu 02.03.2011 19:54:47)

Joo. Yleensä, kun malttaa ensin lukea käyttöohjeita muutaman päivän, ja sitten lähtee järjestelmällisesti etenemään pohjalta (äänikortin ajureista) ylöspäin, niin yleensä onnistuu.
Kokemukseni mukaan kuvaus "olen kokeillut kaikkea mahdollista" yleensä tarkoittaa epäjärjestelmällistä nappuloiden painelua onnistumisen toivossa. Siihen liitty useimmiten se, ettei osata ollenkaan kertoa, mitä oikeastaan on tehty.

Kun noissa "isoissa" softissa on käyttöohjeita tuollaiset 1000-1500 sivua (yleensä pdf-tiedostona), niin kyllä se tarkoittaa sitä, että ihan onnenkantamoisilla sitä softaa ei haltuun oteta.

Ja tuon kun sanoin, niin on kyllä myönnettävä sekin, että käyttöohjeissakin on monenlaisia. Joidenkin tulkitsemiseen tarvitaan hieroglyfienlukutaitoa.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti