Muusikoiden.net
04.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sampletank 2.5 L
1
jukSaa
13.02.2011 14:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi. Hankin sitten ko. softasyntetisaattorin.
Voiko asialle tehdä jotakin, kun samplet ei kuulosta niin kovin hyviltä?
Tarkoitan valmiita ja sitten itse tehtyjä.

Tein piano instrumentin Yamaha DGX 305 keyboardin äänistä sampletankiin, mutta se ei kuulosta ollenkaan samalta? Kuulostaa lähinnä Clavi:lta, jolla en tee mitään.

Kokeilujen jälkeen se tarvitsee ainakin Reverbiä päälle ja alapään nostoa EQ:lla. Niin se kuulostaa lähes melkein samalta, kuin alkuperäinen.

Eli siis kun äänitän samplet n-Track stduilla ja pienistän ne wav paloiksi, kuulostavat ne tietenkin aivan täsmälleen samoilta äänittettyinä WAV tiedostoina.
mutta kun ne on viety sisään sampletankiin, hyvä Yamaha piano kuulostaa lähinnä clavi:lta, joka kilisee siinä.

Tätä on niin vaikea ymmärtää, että jotkut ovat nähneet paljon vaivaa, mutta silti äänet ei ole kovin hyviä.

Voiskohan joku lähettää jotakin srings ja paino ääniä minulle, jotka sopivat sampletankiin tai ne voisi importoida sinne. johannes58@gmail.com ne tulee vain ei kaupalliseen käyttöön, kotistudio.

Kalmo
15.02.2011 19:56:53

En tunne Sample Tankia, mutta oletko varma, että samplien näytteenottotaajuus ja bittisyvyyys ovat oikeat?

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
jukSaa
17.02.2011 00:12:24

Joo kyllä bittisyys on oikein.

Luin sitten lopuun sampletankin manuaalin 100 sivua, ja asia selvisi.

Itse tuoduille sampleille täytyy käyttää syntetisaattoriasetuksia, kuten laittaa äänille Attack Hold ja Decay yms.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti