Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apple, mac osx ja iMuusikot toinen osa
1 2 3 4 540 41 42 43 4460 61 62 63 64
Krice
24.10.2016 19:47:59 (muokattu 24.10.2016 19:50:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cmd+shift+3. Miksi se on 3? Miksi ei 2 tai 4? Mahtava, todella looginen ja mieleenpainuva näppäinyhdistelmä.
 
Sierrassa oli muuten bugikin. Jostakin syystä skanneri ei enää toiminut kun sen liitti koneeseen. Ei tapahtunut mitään eikä sitä näkynyt laitteissa (vanha jo poistettu tulostin sen sijaan oli listassa). Ongelma tosin ratkesi nopeasti kun lisäsi + napista laitteen, joka löytyi heti. Manuaalinen asennus hieman hämmensi, koska edelliset OSX-versiot löysivät skannerin automaattisesti.
 
Henri Henri Olavi
24.10.2016 20:24:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: cmd+shift+3. Miksi se on 3? Miksi ei 2 tai 4? Mahtava, todella looginen ja mieleenpainuva näppäinyhdistelmä.
 
Cmd+shift+3 ottaa koko näytön kuvan. Cmd+shift+4:llä tulee tähtäin, jolla saat itse määritellä rajat kuvalle. Lisäksi on kait pari muutakin vaihtoehtoa, mut noi on ainoat joita itse käytän. Sierraan ei tulisi mieleenikään päivittää. Ainakaan pitkään aikaan.
 
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
anapena
24.10.2016 20:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: cmd+shift+3. Miksi se on 3? Miksi ei 2 tai 4? Mahtava, todella looginen ja mieleenpainuva näppäinyhdistelmä.
 
Sierrassa oli muuten bugikin. Jostakin syystä skanneri ei enää toiminut kun sen liitti koneeseen. Ei tapahtunut mitään eikä sitä näkynyt laitteissa (vanha jo poistettu tulostin sen sijaan oli listassa). Ongelma tosin ratkesi nopeasti kun lisäsi + napista laitteen, joka löytyi heti. Manuaalinen asennus hieman hämmensi, koska edelliset OSX-versiot löysivät skannerin automaattisesti.

 
Eix three oo vähä niinku screen...;) Mun scsi-skanneri toimi viimeks Tigerissä, ja toimii edelleen:)
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
L-studio
24.10.2016 22:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Eix three oo vähä niinku screen...;) Mun scsi-skanneri toimi viimeks Tigerissä, ja toimii edelleen:)
 
Näppiksen pika komentoja olen tuputtanut -92 asti, nopeuttaa toimintaa huomattavasti.
Mac on looginen.
 
Vaihdoin itse twain-pohjaiset Photarin plugit ohjelmapohjaiseen VueScan-ohjelmaan, jota päivitetään lähes kuukausittain, kun Leijona alkoi temppuileen.
Toimii myös vanhan scannerini kanssa 3200 dpi kanssa ja kone on ehkä 15v vanha vanhalla usb-liittimellä.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
L-studio
24.10.2016 22:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Cmd+shift+3 ottaa koko näytön kuvan. Cmd+shift+4:llä tulee tähtäin, jolla saat itse määritellä rajat kuvalle. Lisäksi on kait pari muutakin vaihtoehtoa, mut noi on ainoat joita itse käytän. Sierraan ei tulisi mieleenikään päivittää. Ainakaan pitkään aikaan.
 
Ei siinä ole oikeasti mitään mullistavaa, sirin heitin heti pois, urkintaa vain.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
anapena
25.10.2016 00:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L-studio: Näppiksen pika komentoja olen tuputtanut -92 asti, nopeuttaa toimintaa huomattavasti.
Mac on looginen.
 
Vaihdoin itse twain-pohjaiset Photarin plugit ohjelmapohjaiseen VueScan-ohjelmaan, jota päivitetään lähes kuukausittain, kun Leijona alkoi temppuileen.
Toimii myös vanhan scannerini kanssa 3200 dpi kanssa ja kone on ehkä 15v vanha vanhalla usb-liittimellä.

 
Oma daw-työskentely perustuu aika pitkälle itse rukattuihin pikakomentoihin, jotka kohdistuvat avainplugareihin. Nopeuttavat uskomattoman paljon työskentelyä.
 
Meidän skanneri on vanha Umax, ja G4sen scsi-kortti toiminee vain Tigerissa. En oo viittiny kikkailla kun se toimii, Vuescanilla täälläkin operoidaan.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Vessajono
27.10.2016 22:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Pystyiskö timemachinen kautta pakittamaan edelliseen käyttikseen?
 
Ei tietenkään, täähän ois helpoin ja ilmeisin vaihtoehto.
 
L-studio: Onko käytössä mitään ohjelmaa esim. Clean App tai CleanMyMac jotka osaa heittää vialliset ja vanhat ohjelman pätkät pois, siivoaa samalla turhat kielitiedostot joita ei käytä ym pois? Tulee lisää tilaa näin.
 
Suosittelen, etenkin jälkimmäinen on eri luokkaa kuin levytyökalu, maksaa jotain 40e, mutta jos helpottaa elämää, niin se ei ole paljon.
 
Epäilen ym tiedostoja jäänyt kiukuttelemaan ja Sierran asennusohjelma ei ole poistanut kaikkea ylimääräistä tauhkaa koneesta.

 
Täytynee tutustua. Tietty puhdas uudelleenasennuskin on vielä kokeilematta mut ajattelin että josko tässä olisi joku yleisemminkin esiintynyt bugi taustalla.
 
Mites, joko jengillä on ostohousut jalassa kun on kuitenkin uusia MacBookeja tarjolla? Ei oikein tiedä pitäskö itkeä vai nauraa kun kattelee noita hintoja. Ylipäätään aika surullista, että pari päivää sen jälkeen kun Microsoft lyö pöytään Surface Studion, Applen uutudet on hintojen nostaminen, funktionäppäinten poistaminen ja otsikolla "Pro" myytävän koneen liitäntöjen rampauttaminen.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Klezberg
27.10.2016 23:05:49 (muokattu 27.10.2016 23:06:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono:
Mites, joko jengillä on ostohousut jalassa kun on kuitenkin uusia MacBookeja tarjolla? Ei oikein tiedä pitäskö itkeä vai nauraa kun kattelee noita hintoja. Ylipäätään aika surullista, että pari päivää sen jälkeen kun Microsoft lyö pöytään Surface Studion, Applen uutudet on hintojen nostaminen, funktionäppäinten poistaminen ja otsikolla "Pro" myytävän koneen liitäntöjen rampauttaminen.

 
Mulla juuri meinasi tulla dilemma, kun toinen macbookeista alkaa vetää viimeisiään. Pieni juttu, tuuletin, mutta kuulemma vuosikerta on jo vintagea eikä osia saa. Päädyin hankkimaan käytetyn iMacin tehokkaamman läppärin tilalle, se läppäri sitten siirtyy reissukoneeksi. Sain samalla rutkasti tehoa videohommiinkin. Saa nähdä sitten joskus neljän vuoden päästä, mahtaako käytetyistäkään Maceistä löytyä ratkaisua tällä menolla.
 
PS. voi se toki olla että tuon tuulettimen vaihdonkin vielä hoitelen jotenkin.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Vessajono
28.10.2016 21:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Mulla juuri meinasi tulla dilemma, kun toinen macbookeista alkaa vetää viimeisiään. Pieni juttu, tuuletin, mutta kuulemma vuosikerta on jo vintagea eikä osia saa. Päädyin hankkimaan käytetyn iMacin tehokkaamman läppärin tilalle, se läppäri sitten siirtyy reissukoneeksi. Sain samalla rutkasti tehoa videohommiinkin. Saa nähdä sitten joskus neljän vuoden päästä, mahtaako käytetyistäkään Maceistä löytyä ratkaisua tällä menolla.
 
PS. voi se toki olla että tuon tuulettimen vaihdonkin vielä hoitelen jotenkin.

 
Mulla oli vähän päivitys mielessä, vaikka kone nyt ei ole edes vanha (mid-2014 13" retina MBP) mutta nykyään tulee tehtyä sen verran raskaita videohommia että meinaa vääntö loppua kesken.
 
Mutta ei jumaliste, jos ottaisin uuden samoillakin spekseillä niin sekin olis jo 400 euroa kalliimpi. Ja itse asiassa toi entry level -malli joka on paskemmilla spekseillä ja jopa ilman sitä mullistavaa touch baria on sekin satasen kalliimpi. Ja maksimissaan 16 gigaa muistia ammattikäyttöön tarkoitetussa koneessa on kyllä jo ihan silkkaa vittuilua.
 
Näyttää siis vahvasti siltä, että ainoa vaihtoehto on käyttää kevyempiin hommiin tätä nykyistä niin kauan kuin henki pihisee ja ruveta rakentamaan Hackintoshia. Windowsiin kun ei vaan kerta kaikkiaan pysty kykenemään.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
vulgaar
06.11.2016 17:15:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Logic Pro:ta haltuun ja ongelma eli mites:
 
Kitaroita tarkoitus äänittä Logicilla/ sen sisällä Guitar Rig 5. Saan raidalle auki GR5:n mutta jos teen enemmän kitararaitoja, niin niissä on edelleen samat volumet/ asetukset mitä ikinä GR5:stä säätääkään. Eli jos säädän yhdestä raidasta volumea, se vaikuttaa muihin/ on käytännössä sama muiden kitararaitojen kanssa.
 
Onko mahdollista siis tehdä itsenäisiä raitoja?
 
"Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's just impossible to kill the bastard."
Krice
06.11.2016 18:36:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sierra hajoitti aika jännästi Yamaha AG06:n säätöohjelman. Ohjelma käynnistyy, mutta vain osa siitä näkyy, ja ne osat joiden päälle menee hiiren kursorilla.
 
Vessajono
06.11.2016 18:38:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Sierra hajoitti aika jännästi Yamaha AG06:n säätöohjelman. Ohjelma käynnistyy, mutta vain osa siitä näkyy, ja ne osat joiden päälle menee hiiren kursorilla.
 
Käyttispäivitysten ensimmäinen sääntö: älä päivitä ennen kuin olet satavarma, että kaikki käytössä oleva softa ja hardis tukevat uutta käyttistä.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Krice
07.11.2016 00:00:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Käyttispäivitysten ensimmäinen sääntö: älä päivitä ennen kuin olet satavarma, että kaikki käytössä oleva softa ja hardis tukevat uutta käyttistä.
 
Minähän en tunnetusti noudata sääntöjä. Tuo on varmaan vain huonosti koodattu kun esim. Studio One on toiminut hyvin Mavericksista lähtien.
 
WanhaWetäjä
08.11.2016 16:51:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vulgaar: Logic Pro:ta haltuun ja ongelma eli mites:
 
Kitaroita tarkoitus äänittä Logicilla/ sen sisällä Guitar Rig 5. Saan raidalle auki GR5:n mutta jos teen enemmän kitararaitoja, niin niissä on edelleen samat volumet/ asetukset mitä ikinä GR5:stä säätääkään. Eli jos säädän yhdestä raidasta volumea, se vaikuttaa muihin/ on käytännössä sama muiden kitararaitojen kanssa.
 
Onko mahdollista siis tehdä itsenäisiä raitoja?

 
Et kai sä monista niitä raitoja siten että kaikissa on samat asetukset ja plugarit?
Jos näin tekee niin ei toimi vaan pitää tehä tyhjiä raitoja ja JOKAISEEN ihan omat asetukset manuaalisesti.
Ts jokaiselle raidalle pitää rakentaa ihan oma setti mallinnuksista ja efekteistä, alusta alkaen.
 
Tossa esimerkki Logicin plugareilla 4 raitaa, kaikki toimii erillisinä, kaikkin saa omat efektit yms...pitäs skulata millä vaan plugarilla.
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Plugarit.tiff
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Point
13.11.2016 23:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmia logicin kanssa. Koneena MPB mid 2012 (se kaikista mopoin versio) ja logic x 10.2.4. Mulla alkaa ideat loppumaan, kyse on siis siitä että projektit jumittaa jatkuvasti ja näytölle tulee "system overload" -teksti. Tää tulee välillä vaikka mulla olis auki tuore tiedosto missä on kaksi raitaa, välillä taas isoissa projekteissa. Mistä toi voi enää johtua? Oon koittanut siistiä koneelta kaiken ylimääräisen pois ja muutenkin kpittanu minimoida kaiken minkä vois luulla vaikuttavan. Ymmärtäisin jos pyörittäisin liian isoja prokkiksia, mutta kun toi tulee välillä tosiaan jo ihan minimaalisissa seteissä.
 
Logicin cpu- ja hd-mittarit näyttää olevan melkein koko ajan aika korkeissa lukemissa. Hämmentävää.
 
Janie Jones
14.11.2016 00:16:02 (muokattu 14.11.2016 00:17:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Point: Ongelmia logicin kanssa. Koneena MPB mid 2012 (se kaikista mopoin versio) ja logic x 10.2.4. Mulla alkaa ideat loppumaan, kyse on siis siitä että projektit jumittaa jatkuvasti ja näytölle tulee "system overload" -teksti. Tää tulee välillä vaikka mulla olis auki tuore tiedosto missä on kaksi raitaa, välillä taas isoissa projekteissa. Mistä toi voi enää johtua? Oon koittanut siistiä koneelta kaiken ylimääräisen pois ja muutenkin kpittanu minimoida kaiken minkä vois luulla vaikuttavan. Ymmärtäisin jos pyörittäisin liian isoja prokkiksia, mutta kun toi tulee välillä tosiaan jo ihan minimaalisissa seteissä.
 
Logicin cpu- ja hd-mittarit näyttää olevan melkein koko ajan aika korkeissa lukemissa. Hämmentävää.

 
Veikkaan että sulla on aktiivisena instrumenttiraita. Pidä aktiivisena audioraitaa, jos mahdollista. Muuta en keksi sitten kuin yleisen mopouden.
 
Ks. https://www.gearslutz.com/board/app … e-core-overload-logic-solution.html
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Point
14.11.2016 01:14:24 (muokattu 14.11.2016 01:15:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Veikkaan että sulla on aktiivisena instrumenttiraita. Pidä aktiivisena audioraitaa, jos mahdollista. Muuta en keksi sitten kuin yleisen mopouden.
 
Ks. https://www.gearslutz.com/board/app … e-core-overload-logic-solution.html

 
Veikkasin myös tota, mutta ei ollut siitä kiinni kuitenkaan. Tää tekee mun työskentelyn ihan mahdottomaks välillä. Mitä tietäjät on mieltä, miten 4 vs 8g gigaa ramia näkyy käytännössä? Ts onko järkeä laittaa palikkaa kiinni, vai pitäiskö vaan suoraan päivittää kone kaikkiaan tehokkaampaan?
 
En ymmärrä tietokoneiden spekseistä oikein mitään, joten en oo täysin selvillä kuinka iso keskusmuistin rooli on yleisessä nopeudessa ja jouhevuudessa, tai että mitkä seikat siihen ylipäätään vaikuttaa. Mutta tää mun kone kyllä tuntuu muutenkin vähän epäilyttävän hitaalta, esimerkiksi sovellusten avaaminen vie turhan pitkään.
 
Krice
14.11.2016 10:05:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ehkä liity asiaan kovinkaan paljon, mutta huomasin saman Garagebandin kanssa, sehän on Logicin kevytversio käsittääkseni. Sen sijaan Studio Onella ei ole koskaan tullut vastaan mitään samanlaista, joten kyseessä ei ole ilmeisesti koneen mopous, vaan joku muu juttu.
 
Henri Henri Olavi
14.11.2016 10:16:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Point: Veikkasin myös tota, mutta ei ollut siitä kiinni kuitenkaan. Tää tekee mun työskentelyn ihan mahdottomaks välillä. Mitä tietäjät on mieltä, miten 4 vs 8g gigaa ramia näkyy käytännössä? Ts onko järkeä laittaa palikkaa kiinni, vai pitäiskö vaan suoraan päivittää kone kaikkiaan tehokkaampaan?
 
Ehdottomasti muistia lisää. Sinuna mä laittaisin saman tien 16 gigaa, ei sitä koskaan ole liikaa. Onko sun kone siis tuplaytimellä? Meinaan vaan, että mulla on early 2011 MBP:n top of the line -malli, eikä ole tähään päivään mennessä koskaan niiannut minkään projektin edessä. Olen toki päivittänyt muistit tappiin (16 Gt) ja vaihtanut sisään SSD-aseman.
 
Mitä tulee koko koneen päivittämiseen, niin anna mennä vaan, jos rahaa on. Uusin top of the line -malli antaa taatusti iloa pitkäksi aikaa.
 
En ymmärrä tietokoneiden spekseistä oikein mitään, joten en oo täysin selvillä kuinka iso keskusmuistin rooli on yleisessä nopeudessa ja jouhevuudessa, tai että mitkä seikat siihen ylipäätään vaikuttaa. Mutta tää mun kone kyllä tuntuu muutenkin vähän epäilyttävän hitaalta, esimerkiksi sovellusten avaaminen vie turhan pitkään.
 
Kyllä suuresta muistin määrästä on hyötyä monessakin paikassa. Tai sanotaa niin, ettei siitä koskaan ainakaan mitään haittaa ole.
Kuulostaa hiukan, et sulla vois olla jotain muitakin ongelmia koneessas, kuin muistin vähyys; joskin 4 gigaa alkaa olemaan auttamatta liian vähän nykyään yhtään mihinkään. Kuinka kauan ne sovellukset itseään avaavat? Onko muita hetkiä kun hidastelee/rantapallo pyörii turhan pitkään? Paljonko sulla on kovalevylla vapaata tilaa?
 
K.F.S. is the Only Law
anapena
14.11.2016 10:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kone oikutteli pitkään vaihtelevilla tavoilla. Vasta kun heitin kinkstonin halpis-ssdn mäkeen, niin tilanne rauhoittui. Jälkeenpäin tutkittuna mm. levyn oikeuksissa oli korjaamista. Olisiko se voinut aiheuttaa ongelmat?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 540 41 42 43 4460 61 62 63 64

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «