Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orkesterisofta?
1
JMVx
29.01.2011 17:35:02 (muokattu 29.01.2011 19:13:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys, kanssa muusikot!

En haulla löytänyt vastauksia kysymyksiini, joten laitan uuden threadin pystyyn. Mikäli aiheesta löytyy jo asiaa, jatketaan siitä. :)

Olen viime aikoina ruvennut katselemaan erilaisia orkesterisoftia, mutta en ole saanut niistä suoranaisesti selkoa, mikä olisi sopivin/paras. Tarkoitus olisi väsäillä erilaisia elokuvamusiikki-tyylisiä juttuja yms. Koneena on uudehko MacBook Pro, mutta pitää varmaan silti hommata erillinen kovalevy näille?

Olen mielenkiinnolla katsellut Vienna Symphonic Libraryn ja EastWestin softia. Kokemuksia näistä? Etenkin VSL:n Special Edition (ja Plus Pack, josta löytyy siis lisää artikulaatioita) on vaikuttanut hyvältä, ja aika edullisesti.

Sinällään hinta ei ole ehkä suurin kriteeri, vaan se soundi ja käytön helppous. Jos pakko jotain kattoa iskeä hinnalle niin ehkä jotain 1500€..

Mielipiteitä?

Edit: Anteeksi, olen sokea.

Tuossahan oli juttua alla vaikka millä mitalla...

Medieval
06.03.2011 14:42:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuota

Sanon vaan etta noi EastWestin softat on todella kovia.
Mulla on kämänen PC jossa pyöritän EWQL Symphonic orchestra Goldia ja todella hyvältä kuulostaa! Kone hyytyy aika ajoin mutta näillä mennää

JPQ
06.03.2011 16:55:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Medieval: No tuota

Sanon vaan etta noi EastWestin softat on todella kovia.
Mulla on kämänen PC jossa pyöritän EWQL Symphonic orchestra Goldia ja todella hyvältä kuulostaa! Kone hyytyy aika ajoin mutta näillä mennää

VSLän sampleista tehtyjä orkesteri soundeja omistan (kontakt 4 mukana tulleita et logic proon mukana tulleita) niin sanoisin soolosoundit on niissä paremmat muista en niin tiedä varsinkin vähän pettyny sektioviulujen ylimpiin nuotteihin.
ps. tosin varsinainen vsl tuote käyttää paremmin niitä sampleja ja siinä on kunnon legato tuki toisin kuin ew tuotteissa.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti