Muusikoiden.net
10.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpukomppeja Sibeliukseen
1
JuhaHo
12.01.2011 11:05:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään tietoja ohjelmistoista tai plugineista jolla voisin lisäillä Sibelius ohjelmaan valmiita rumpukomppeja ja fillejä lähinnä rytmimusiikkiin. Bassokomppeja varten olen rakennellut omaa "kirjastoa" lähinnä tallentamalla erilaisia 2:n 4:n ja 8:n sekvenssejä, joita sitten olen pudotellut bassonuottiin kunnes olen löytänyt kappaleeseen mielestäni sopivan. Rumpukomppeja olisi mukava saada playbackiä varten ja ohjelman mukana tulevat valmiit kompit ovat mitä ovat.

Yritin hakuja aiheesta sekä palstalta että googlettamalla, mutten onnistunut löytämään mitään järkevää.

JuhaHo
08.02.2011 18:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ratkaisin ongelman hankkimalla rummunsoitto-oppaan: the Art of Bop Drumming by John Riley. Kirjoittelin opuksen esimerkkikomppeja sibelius-ohjelmaan ja mielestäni ne palvelevat hyvin tarkoitustaan. Peltikompit ovat kivoja ja virvelikompin lisäyksen jälkeen rumpurivin play back kuulostaa ihan jatsilta.

Ongelma olisi vielä etten ole keksinyt kuinka vispilöiden harjausäänet saadaan mukaan. Toistaiseksi olen saanut aikaiseksi vain vispilän iskuja. Osaisiko joku jelppiä?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti