Muusikoiden.net
10.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cubase ja Steinberg ci1 äänikortti!!
1
Alienseedx6x
02.01.2011 11:00:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hey! Tuli Hankittua Steinbergin ci1 ulkoinen äänikortti, missä tuntuu olevan loistava hinta/laatu suhde. Kysymykseni koskeekin monitorointia koska Kitara menee narulle nauhottaessa, latenssia ei ole lainkaan ja ääni kuuluu kuulokkeista jotka on kiinni äänikortissa. Pulmana onkin että nauhoitettua raitaa ei voi kuunella, siis ei kuulu yhtään mitään.. Kaikki mahdolliset namiskat ja valikot olen käynyt läpi mutta vikaa ei vain löydy. Tietäisiköhän joku vielä että mitkä olisivat parhaat ajurit tälle kortille? Kysehän on vain siitä etten taas ymmärrä jotain selvää asiaa, siksi uskallankin tuota interfacea suositella kaikille. Se on nimittäin ilman tuota pikkuvikaa aivan mahtava!
Voisikohan kyseessä olla joku ulostulon linkitysjuttu jota en vain ymmärrä?
Äsken huomasin että Batterystä on myös lähtenyt äänet joten ehkä vika onkin ajureissa, Ei voi tietää.. Auttakaa joku viisaampi! Kiitos jo etukäteen..

Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Mr. Johnny
02.01.2011 13:13:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli raidalle syntyy jälkeä joka kuuluu nauhoitettaessa mutta ei tämän jälkeen? Olethan varmistanut että kun olet nauhoittanut, painat monitorin pois-päältä? Eli siinä trackin kohdalla se kuulokkeen kuva? Tämä ensimmäisenä tulee mieleen...

mattim
02.01.2011 13:46:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä haluat nauhoituksesi kuuluvan ? Oletan, että ulkoisessa äänikortissa kiinni olevilla kuuloikkeilla. Onhan Cubasessa tuo ulkoinen kortti valittuna ulostuloksi ?

Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, XP-SP3, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
paappa77
05.01.2011 16:19:22

Itse hommasin ci2:sen ja mulla ilmenee ongelma kuuntelussa tai tarkemmin output puolella. kun soitan tai kuuntelen raitaa niin kone pätkii ja soittaa 3 eri ääntä. ensimmäinen on normaali ja toisessa on hiukan pikselisäröö ja kolmas on ihan järkyttävää mössöö... osaisko joku sanoo mikä mättää???

Alienseedx6x
17.01.2011 13:25:50

Kiitokset vastanneille! Joku oudompi homma tuossa oli. Asensin Cubasen uudestaan ja heti lähti toimimaan. Voihan se olla että oon itse rukannu jotkut asetukset vinoo sieltä ja uudelleen asennettuna Cubase tavallaan nollas ne.. Kuka tietää..

Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
JPQ
17.01.2011 13:55:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paappa77: Itse hommasin ci2:sen ja mulla ilmenee ongelma kuuntelussa tai tarkemmin output puolella. kun soitan tai kuuntelen raitaa niin kone pätkii ja soittaa 3 eri ääntä. ensimmäinen on normaali ja toisessa on hiukan pikselisäröö ja kolmas on ihan järkyttävää mössöö... osaisko joku sanoo mikä mättää???

mitä ihmeen pikselisäröä ? taidan tietää mutta en osaa selittää niin että muut ymmärtäisi.. ja en tiedä mistä johtuu.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
paappa77
30.01.2011 10:38:29

JPQ: mitä ihmeen pikselisäröä ? taidan tietää mutta en osaa selittää niin että muut ymmärtäisi.. ja en tiedä mistä johtuu.

juu en osannu oikeen kuvailla tota säröö mut se kuulostaa joltain matrix efekti yhdistettynää modeemi ääneen tyyppiseltä särinältä. jokatapauksessa sain ongelman ratkaistua ja näin jälkikäteen voin sanoa et nyt hävettää niin että posket on punaisena. vika löytyi emolevyn asetuksista jossa 64bit sijaan oli jäänyt 32bit asetus. anteeksi kaikille vaivaamisesta. :-S

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti